عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور فروش خودرو بر اساس عرضه و تقاضا را بهترین جایگزین برای قرعه کشی دانست.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور فروش خودرو بر اساس عرضه و تقاضا را بهترین جایگزین برای قرعه کشی دانست.
ابراهیم احمدی در واکنش به مخالفت وزیر صمت با قرعه کشی خودرو و مسیرهای پیشنهادی برای جایگزینی قرعه کشی اظهار داشت: در زمینه قیمت گذاری و فروش خودرو ما باید همان مسیری را پیش بگیریم که تمام صنایع ایران و جهان به سمت آن حرکت کردند. لذا تعیین قیمت خودرو بر اساس عرضه و تقاضا بهترین روش قیمت گذاری و جایگزین مناسبی برای قرعه کشی است.
وی افزود: همان طور که قیمت کالا در صنایع فولاد، آلمینیوم، لوازم خانگی و … آزادانه و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود خودرو نیز مانند سایر کالاها باید بر اساس چنین مکانیزمی به فروش برسد. زیرا فروش از طریق عرضه و تقاضا موجب می شود خودروساز در صورت سود دهی به تولید خود ادامه دهد و در صورت زیان دهی نیز تولید را متوقف کند و متقاضیان نیز در صورت نیاز خودرو خریداری کنند. بنابراین قیمت گذاری دستوری همان طور که تا کنون نتیجه بخش نبوده از این پس نیز جوابگوی صنعت خودرو کشور نخواهد بود.
عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با بیان اینکه آزادسازی قیمت ها در کنار آزادسازی واردات خودرو به انحصارزدایی و ایجاد رقابت در صنعت خودرو کمک می کند، عنوان کرد: آزادسازی قیمت خودرو به معنای کاهش یا افزایش قیمت خودرو نیست بلکه منظور این است که خودرو بر اساس قیمت تمام شده که قیمتی متعادل است به فروش برسد.
احمدی درباره عرضه خودرو در بورس به عنوان جایگزینی برای قرعه کشی اظهار داشت: خودرو مانند فولاد و آلومینیوم نیست که بتوان آن را از طریق بورس عرضه کرد زیرا متقاضیان خرید خودرو نسبت به سایر کالاها خیلی بیشتر است ضمن اینکه خودرو دارای آپشن و مدل های مختلفی است که عرضه آن در بورس مشکلاتی را ایجاد می کند.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *