مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان اعلام کرد که تا کنون ۶۵۰۰ دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی ثبت سفارش شده‌اند که بر اساس آمار حدود ۱۲۰۰ دستگاه تا کنون ترخیص شده و بقیه آن‌ها نیز با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال ترخیص است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا: صدراله بمانا درباره جزییات و چگونگی ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم اروپایی اظهار کرد: در این میان یک گروه کامیون‌هایی هستند، مشکل ترخیص ندارند  و برخی از آن‌ها نیز با مشکلاتی مواجه هستند که در وهله نخست باید این موانع برداشته شود تا ترخیص شوند.
وی افزود: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده تا کنون بیش از ۶۵۰۰ دستگاه کامیون وارداتی دست دوم ثبت سفارش شده‌اند و در حال حاضر سرعت ترخیص آن‌ها افزایش یافته است. از این تعداد بر اساس اعلام گمرک ۳۵۰۰ دستگاه تا ۲۲ شهریور ماه ترخیص نشده بودند اما در یک ماهه اخیر حدود ۳۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شدند و بقیه هم در حال ترخیص است.
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان تاکید کرد: مسئله اساسی در ترخیص کامیون‌های وارداتی این است که وارد کننده باید منشاء ارزی خود را اثبات کند که خارجی است و در این زمینه مستنداتی در اختیار بانک‌ها قرار دارد که باید توسط واردکنندگان تکمیل شود. در واقع اگر واردکننده‌ای موفق به دریافت کد ساتا شد دیگر موانع برای ترخیص کامیون برداشته شده است.
بمانا با بیان اینکه با ورود دستگاه قضایی و هشدارهای داده شده همه واردکنندگان کامیون‌های وارداتی را اظهار کردند، گفت: در گذشته بسیاری از کالاهای وارداتی مانند کامیون اظهار نمی‌شد اما با هشدارهای داده شده مبنی بر اینکه اگر ظرف مدت یک ماه ثبت سفارش و اظهار صورت نگیرد آن کالا متروکه اعلام خواهد شد، این روند برعکس شده و همه با سرعت به دنبال انجام مقدمات برای ترخیص کامیون وارداتی خود هستند.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارهای دریافت شده طی شش ماه گذشته حدود ۱۲۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شده است  و ۲۱۰۰ دستگاه کامیون نیز در نوبت ترخیص قرار دارد اما آمار مشخص و به روزی از تعداد دقیق کامیون‌های ترخیص شده نداریم. البته طبق آمار گمرک حدود ۳۶۰۰ دستگاه کامیون هم در بازرگان است که هنوز در چرخه ترخیص قرار نگرفته‌اند.
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان با بیان اینکه انحصاری در واردات کامیون نداریم و همه می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده نسبت به واردات اقدام کنند، اعلام کرد: در  حال حاضر حدود ۱۵۴ وارد کننده کامیون داریم که این کار را انجام می‌دهند و در زمینه قیمت هم تکلیفی برای تعیین نرخ به ما اعلام نشده و از سوی دیگر کامیون‌های دست دوم اروپایی بر اساس پارامترهای بسیاری مانند کارکرد، شکل ظاهری، مشخصات فنی و… قیمت‌های متفاوتی دارند.







در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *