شاید صنعت خودروی هند با محصولاتی همچون فورس موتورز ترکس کروزر که شاسی‌بلندی ۱۳ نفره و کاربردی است شناخته شود اما این کشور یک سوپرکار بسیار پیشرفته را نیز معرفی کرده است. این خودرو توسط شرکت وزیرانی اتوموتیو تولید شده و Ekonk نام دارد. همان‌گونه که قبلاً نیز گفته بودیم این شرکت یک سوپرکار توربین الکتریکی با نام شول را نیز در فستیوال گوودوود به نمایش گذاشته بود.

Ekonk خودرویی الکتریکی است که از جریان هوا برای خنک کردن باتری‌ها استفاده می‌کند و این در حالی است که اکثر محصولات الکتریکی مدرن از مایع برای خنک کاری استفاده می‌کنند. این تکنولوژی به اصطلاح DiCo بر پایه تقارن زیستی شکل گرفته و برخی جانوران از این ویژگی برای تنظیم دمای بدن خود استفاده می‌کند. به لطف استفاده از این تکنولوژی و بدون نیاز به سیستم خنک کاری مایع پیچیده و از طرفی تولید بدنه با فیبر کربن، وزیرانی توانسته وزن خودرو را فقط به ۷۳۸ کیلوگرم برساند.

این خودروساز می‌گوید Ekonk حداکثر قدرت ۷۲۲ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵۴ ثانیه‌ای دارد. وزیرانی از سوپرکار خود به عنوان سبک‌ترین خودروی الکتریکی دنیا و سریع‌ترین خودروی تاریخ هند نام برده است. همچنین این شرکت مدعی است خودروی یاد شده یکی از پایین‌ترین ضریب درگ های خودروهای این کلاس را دارد.

چانکی وزیرانی کارمند اسبق رولزرویس و جگوار لندروور و مؤسس وزیرانی می‌گوید:
Ekonk برای ما یک آغاز قابل‌توجه بوده و برای اولین بار طراحی و خلاقیت با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. این اولین خودروی ماست که زنده است. Ekonk در هند نشان دهنده آغاز نور و روشنایی است
فعلاً این سوپرکار در حالت پیش‌تولیدی قرار داشته و تست‌های خود را در پیست ناتراکس نزدیک ایندور پشت سر گذاشته است. هنوز مشخص نیست که Ekonk وارد خط تولید خواهد شد یا خیر اما احتمالاً از تکنولوژی‌های آن در محصولات آتی وزیرانی استفاده خواهد شد.

porsche
قیافرو
ممد ژانگولر
مدیونید فکر کنید تخیل فقط تو فیلماشونه
تو ماشیناشون هم هست 🤶🏿
ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!
ظاهر باحالی داره و میپسندمش😉😘👍💗
.
.
.
.
ولی یجوری میگه سریع ترین خودروی تاریخ هند انگار هند تاحالا چند تا ماشین فوق سریع مشهور و شاهکار درست کرده!🤯🤯😐😐
ممد ژانگولر
داداش هندو دست کم نگیر
فقط کافیه جلوی صادرات فیلماشو به کشور خودمون بگیره
کلی آدم خودکشی میکنن
Sina10
قیافش خوبه
قدرت به وزن تقریبا ۱ شده
فعلا که اطلاعات چندانی ندادن باید دید اینم در افق محو میشه یا یه چیز واقعی توش در میاد
AMANTE
با حذف سیستم خنک کاری مایع و جایگزین کردن اش با یک سیستم دیگه تونسته اینقدر وزن موتور الکتریکی رو پایین بیاره!
به نظرم تا تونستن از هر جای ماشین زدن تا بتونن وزن اش رو پایین بیارن و این یعنی تمام فضای داخلی و راحتی حذف شده.
راستی این DiCo چی هست؟ تو اینترنت چیزی پیدا نکردم.
ARMAN
الان قشنگ معلومه ایران با این همه آدم نخبه می تونه یه(((خودرو))) بسازه ولی دوستان مافیا نمیذارن
JDM
پدال کوروت Zo6 جدید یادت نره
۶۷۰ اسب بخار قویترین تنفس طبیعی وی۸ دنیا
صفر تا صد ۲.۶ ثانیه ای
یانکی
عجب چیزی ساخته شورولت.۶۷۰اسب گرفتن محشره.قویترین وی۸ تنفس طبیعی
حسین دهمرد
یعنی اینا تو آب و هوای گرم استوایی هند تونستن باتری ها رو هواخنک طراحی کنن بعد اروپاییها که کلا آب و هواشحتی تابستونم بهاریه عقلشون نمیرسیده هواخنک بزنن و آب خنک ساختن؟ اونم با این سطح از قدرت؟ حتی نیسان لیف ۱۵۰ اسب بخاری هم آب خنکه.
ترجیح میدم به دیده ی تردید بهش نگاه کنم تا ببینیم در دنیای واقعی چه میکنن.
AMG GT R
طراحیش که خیلی تحاجمی هست
آیا در پیست حرفی برای گفتن داره ؟ البته فکر کنم در مورد سیستم خنک کننده چاخان کرده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *