در ماه می ‌بود که مزدا پایان عرضه CX-3 در آمریکا را اعلام کرد و حالا خبر رسیده کوچک‌ترین کراس اوور ژاپنی‌ها با بازار اروپا نیز خداحافظی خواهد کرد. مجله لهستانی اتو کاتالوگ به نقل از مدیر مزدای لهستان اعلام کرده مشتریان اروپایی بهتر است عجله کنند زیرا این خودرو تا پایان سال جاری میلادی بازنشسته خواهد شد.

تولید CX-3 برای بازار اروپا در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید و این موضوع جای تعجب چندانی ندارد زیرا مزدا هم‌اکنون خودروی جدید CX-30 را عرضه می‌کند. برای ما کمی عجیب بود که این برند ژاپنی هر دو خودرو را به مدت ۲ سال در کنار هم عرضه می‌کرد چراکه مدل جدید انتخاب هوشمندانه‌تری بوده و اختلاف قیمتی چندانی هم با CX-3 ندارد.

البته این خبر را نباید به منزله خداحافظی کامل CX-3 با خط تولید دانست زیرا در برخی بازارهای دیگر هنوز شاهد عرضه این خودرو خواهیم بود. کراس اوور کامپکت مزدا اخیراً در ژاپن به‌روز شده و نسخه سفارشی آن با نام عجیب سوپر اِجی معرفی گردیده است. هنوز مشخص نیست که آینده CX-3 چه خواهد بود زیرا درباره CX-5 تصمیم بر این بوده که خودروی یاد شده همزیستی مسالمت‌آمیزی با مدل CX-50 در بازار آمریکا داشته باشد.

احتمالاً می‌دانید که سبد محصولات CX مزدا طی دو سال آینده به‌طور قابل‌توجهی رشد خواهند کرد. اگرچه مدل CX-50 از نظر فنی به CX-30 مرتبط است اما مدل‌های CX-60 تا CX-90 از پلتفرم جدید و دیفرانسیل عقب و پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی استفاده خواهند کرد. پیشرانه‌های بزرگ‌تر اسکای اکتیو ایکس بنزینی و اسکای اکتیو دی دیزلی نیز برای پشتیبانی از تکنولوژی پلاگین هیبریدی توسعه می‌یابند.

اروپا، ژاپن و دیگر بازارها پذیرای CX-60 دو ردیفه و CX-80 سه ردیفه خواهند شد درحالی‌که مدل‌های CX-70 و CX-90 با پهنای بیشتر بدنه در آمریکا قابل انتخاب خواهند بود. همچنین با ورود این خودروها به بازار شاسی‌بلند CX-9 بازنشسته می‌شود.
Clean Energy
کاشکی این ماشین هارو وارد میکردن حتی اگه ۷۰۰ ۸۰۰ میلیونم باشه🥲 چون واقعا ارزش دارن پول بدی به اینا تا چهارتا ماشین آشغال چینی
این یا تویوتا کرولا یا تویوتا یاریس یا سیویک یا حتی گلف! ولی چهارتا مسئول نادان اومدن مملکت برام میچرخونن همین میشه
واقعا باعث تاسفه که نباید همچین ماشین هایی ما سوار شیم
فرامرز
حتی ۷۰۰ میلیون! یعنی ارزونتر از قیمت جهانی؟ سال دیگه پراید ۷۰۰ میلیون نشه صلوات
Clean Energy
نه داش اگه بزارن کرولا وارد شه بهترین و پر آپشن ترینش ۹۰۰ ۹۵۰ میلیون در میاد قیمت پایه اش هم ۸۰۰ میلیون
که خیلی بهتر از این چینی های چرت و پرت موجود در بازاره
Karl Benz
مسئولان نادان نیستن !!!!
خودشونو به نادانی زدن .
Clean Energy
هستن جناب
میثم
مسئولان نادان نیستن
بلکه سوار بر نادانی ملت می‌تازن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
رقیباش اومدن تو ایران : جوک و ۲۰۰۸ و تیوولی توربو و chr اما همشون قیمتشون ۱ میلیارده تازه جوک و تویوتا بیشتر ۱ میلیاردن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
ولی بخاطر قیمت گذاری چندان تغییری ایجاد نکردن
Clean Energy
تویوتا سی اچ آر الان صفرش ۲ میلیارد به بالاست😐
۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۳ الان یه میلیارده😐 در حالی که ۲۰۲۱ اون قیمت باید باشه🤐
نیسان جوک یه تر تمیزش الان ۱ ۵۰۰ ۶۰۰😐 درحالی که باید زیر ۱ میلیارد میبود 😑
تیوولی توربو بالای یک میلیارد😐😐
واقعا اگه گمرک های نجومی نبود اینا همشون بالای ۱ میلیارد نباید باشن قیمت نجومی هم فقط مال سی اچ آر که الان دو میلیارده😑😑😑😑😑
وضع خیلی بده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
خیلی اوضاع خیته
R
اقای clean energy!
شما که لامبورگینی هاروکان پرفورمانته ی ابی داشتی!
چی شد الان هوس مزدا کردی؟😠
Clean Energy
آره دارم ولی واسه دیگران میگم که ندارن
تازه من که نمیارمش بیرون 😁 گاها میارمش بیرون موتورش نخوابه
R
خب اگه نمیاریش بیرون برا چی خریدیش؟😒
پارسا عشق ماشین سابق
به مولا بیارن ایران ۹۰۰ تومنم بفروشن من میرم میخرم ای بابا مزدا بینظیره این نوع ماشین ها مناسب بازار ما هستند هم به خاطر الودگی و موتور های ضعیف هم در مورد ترافیک ولی متاسفانه به جای این ماشین باید ایکس بیست و دو بیاد و تولید بشه
یه سوال دارم نظرتون درباره ایکس بیست و دو پرو باقیمت ۵۰۰ میلیون چیه؟!
میثم
ماشین خیلی خشکیه و کیفیت سواری پایینی داره
البته تو کلاس خودش بهترین لذت رانندگی رو داره بخاطر هندلینگ و چسبندگی بالا و ذات اسپرت
درواقع راحتی رو فدای لذت کرده
این خلاصه ای بود از چندتا بررسی این ماشین در یوتوب
MC20
مزدا این قدر خوبه که این محصول در شرف بازنشستگیه . . . اما انگار تازه طراحی و برای مدل ۲۰۲۲ معرفی شده . . . در طراحی مزدا عشق به هدف و اصالت موج می زنه ، تا اون جا که باعث هم پوشانی نسل جدید با نسل قبلی ، می شه . . . در حالی که نسل جدید معرفی شده ، اما نسل قبلی ، همچنان به طور موازی به حیات خود ادامه می دهه . . . واقعا تحسین برانگیز و مثال زدنی است . . . کسانی که مزدا ۳ نسل قبل رو تجربه کرده بودند ، زمان معرفی مزدا ۳ new ، این حس تلخ هم پوشانی و دل کندن اجباری از نسل قبلی رو ، تجربه کردن . . .بسیاری ، دلشون نمی خواست ، به مدل new 3 ، کوچ کنن . . . وقتی در ساخت نسل قبلی ، یک بار درست و برای همیشه ، با عشق و اصالت ، نهایت کیفیت نسبی رو به ارمغان آوردی . . . دیگر خیلی ، چیز زیادی ، برای بهتر کردن ، وجود نخواهد داشت . . . این همپوشانی ناخواسته و شیرین ، برای شرکت و تلخ برای مشتری ، نکته ای است باید در مورد ش مقاله ها نوشت . . . و از شرکتی که ۱۵ سال پیش شعارش zoom-zoom بود جای تعجب نداره . . .
سیدمهران+میرابوالقاسمی
مزدا عشقه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *