پدال کلاچ بسیار سفت شده و پای راننده را با فشار به سمت عقب هل می دهد، کلاچ بسیار بالاتر از حالت عادی عمل می کند، و در هنگام شروع حرکت در دنده ۱، ماشین دیر حرکت می کند، یا با لرزش شروع به حرکت می کند.
شایع ترین علل بروز آن:
✅دیسک و صفحه کلاچ تمام شده و نیاز به تعویض دارد، بزودی دنده ها سخت جا خواهند رفت و ماشین در سر بالایی ها به سختی حرکت خواهد کرد و مصرف سوخت خودرو نیز افزایش می یابد.
چطور تشخیص دهیم که علت قفل شدن موتور، کدامیک از موارد فوق است؟
تعمیرات تخصصی پراید بد روشن شدن پراید دلایل بد روشن شدن خودرو بد روشن شدن پراید کاربراتوری علت دیر روشن شدن پراید سوزن انژکتور چیست مکانیک پراید کوئل دوبل چیست
اگر حالت اول، دلیل قفل شدن موتور باشد، وقتی شمع های را باز کرده و استارت بزنیم، آب سر پیستون خارج شده و موتور آزاد می شود.
شکستن یاتاقانها یا یکی از قطعات داخل موتور، از نظر فنی پیچیده تر بوده و تشخیص آن توسط کارشناس خبره صورت می گیرد.
در صورتیکه علت قفل شدن موتور، استارتر آن باشد، وقتی استارتر را از روی موتور باز کنید و دنده را در وضعیت ۵ قرار دهید، می توانید ماشین را هل داده و حرکت دهید. در این حالت با اطمینان می توان گفت که ایراد از استارتر است. در صورتیکه پس از باز کردن استارتر، باز هم نتوانید در دنده ۵ ماشین را هل دهید، با اطمینان می توان گفت علت قفل شدن موتور، شکستن قطعات موتور، شاطون، یا میل لنگ است.
کارستان



source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *