مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون بالغ بر ۱۷۰۰ باب جایگاه عرضه سوخت در کل کشور فعال شدند و پیش‌بینی می‌شود که تا ۲۴ ساعت آینده مشکل به طور کامل برطرف شود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا، کرامت ویس کرمی در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این که حدود ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه اختلالی در سیستم سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران رخ داد و متاسفانه سیستم سامانه هوشمند سوخت تمام جایگاه‌های عرضه سوخت که بالغ بر ۴۰۰۰ باب جایگاه هستند، در کل کشور متوقف شد و دیگر از طریق سامانه هوشمند نمی‌توانستیم بنزین و نفت گاز  را به خودروها ارائه کنیم.
او افزود: بلافاصله جلسه مدیریت بحران را در شرکت پالایش و پخش برگزار کردیم. تیم‌های فنی و عملیاتی در ۳۷ منطقه کشور حضور پیدا کردند و با تدوین دستورالعملی قرار شد دو کار انجام بگیرد. سیستم سامانه هوشمند سوخت را از مدار خارج و در واقع سوخت را با نرخ دوم و بدون استفاده از سامانه هوشمند سوخت ارائه کردیم. این دستورالعمل به مناطق عملیاتی ابلاغ شد و جایگاه‌ها در سرویس قرار گرفتند تا ما بتوانیم عرضه بنزین و گازوئیل را بدون سیستم سامانه هوشمند سوخت با نرخ دوم ارائه دهیم.
وی با بیان این که از ساعت ۱۱:۳۰ که این کار آغاز شد تاکنون بالغ بر ۱۷۰۰ باب جایگاه در کل کشور با این روش در چرخه سوخت‌رسانی قرار گرفته‌اند، گفت: این کار را با جدیت ادامه می‌دهیم تا تعداد این جایگاه‌ها افزایش یابد. به موازات این کار نیز به دنبال این بودیم که نقص سامانه را برطرف کنیم. تیم‌های فنی و پیمانکارهای مربوطه بحث‌های فنی را انجام دادند و در نهایت در جایگاه ۱۱۵ تهران واقع در میدان فردوسی متوجه شدیم که می‌توانیم سامانه هوشمند را وارد مدار کنیم. دستورالعمل‌های این کار تهیه شد. البته اقدامات امنیتی که باید انجام می‌گرفت تا مجددد این اتفاق رخ ندهد، زمانبر بود اما در نهایت این کار نیز انجام شد و اکنون تعدادی از جایگاه‌ها با روش سامانه هوشمند سوخت نیز وارد مدار شدند.
ویس کریمی با بیان این که امیدوار است با این دو روش در کمترین زمان ممکن جایگاه‌های سوخت مانند گذشته فعال شوند، اظهار کرد: در مرحله اول دنبال این هستیم که سیستم سامانه را بازگردانیم و دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد حمله سایبری در حال انجام کارهایی هستند تا دلیل موضوع مشخص شود اما موضوعی که ما به دنبال آن بودیم رفع نقص سامانه بود و در خصوص حمله سایبری دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات را انجام می‌دهند و اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص رفع کامل مشکل گفت: با برنامه‌ریزی‌ای که بین مجموعه و مالکان جایگاه‌های عرضه سوخت صورت گرفته است و همراهی بسیاری خوبی که در این بین وجود داشت و همچنین در کنار همراهی هموطنان اصلاح کار با هماهنگی کامل شروع شد و اکنون سرعت بازگشت فعالیت جایگاه‌ها از طریق دو روش افزایش یافته است و این تلاش نیز ادامه دارد.
او ابراز امیدواری کرد طی ۲۴ ساعت آینده تمام جایگاه‌های عرضه سوخت از طریق سامانه به چرخه سوخت‌رسانی بازگردند.







در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *