درگ فولکس واگن آرتئون و کیا استینگر نبرد غرب و شرق است. این دو خودرو خانوادگی اسپرت به خون هم تشنه اند و رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند.
فولکس واگن آرتئون اگرچه تا حد زیادی به مدل پاسات شباهت دارد، اما در اروپا تحت عنوان محصولی مستقل به فروش می رسد. این خودرو در کلاسی فراتر از سگمنت D جای می گیرد، اما آن طرف، کیا استینگر را می بینیم که فقط ۳۵ میلی متر از آرتئون کوتاه تر است. این خودرو هم در سگمنت D جای دارد. در این میان، محصول فولکس واگن خودرو لوکس تری است. هر چند که حتا در گران ترین نسخه ها هم اثری از موتور ۶ سیلندر روی آن دیده نمی شود، اما در درگ فولکس واگن آرتئون و کیا استینگر چه اتفاقی می افتد؟
آرتئون R از یک پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربو شارژ برخوردار است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چهار چرخ خودرو منتقل می گردد و سیستم لانچ کنترل هم به شکل استاندارد وجود دارد. اما آیا این قدرت برای نسخه پروفورمنس بالای آرتئون در مقابل استینگر GT با موتور ۶ سیلندر کافی خواهد بود؟ ویدیوی جدید کانال Carwow به دنبال پاسخ‌گویی به این پرسش است. به همین دلیل، از یک دستگاه آرتئون R شوتینگ بریک برای درگ فولکس واگن آرتئون و کیا استینگر استفاده کرده اند. نماینده کره ای ها با پیشرانه ۳٫۳ لیتری V6 که ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد به میدان آمده است. شاید نسبت به حریف آلمانی قوی تر باشد، اما سنگین تر نیز هست! همچنین در استینگر GT قدرت فقط به چرخ های عقب می رسد. برای یادآوری بد نیست بدانید استینگر GT به صورت چهار چرخ محرک نیز در بازار ایالات متحده عرضه شده، اما برای بازار انگلستان فقط به شکل دیفرانسیل عقب موجود است.
پرسش اصلی این جاست: چه چیزی در یک مسابقه درگ بیش تر اهمیت دارد؟ قدرت یا کشش؟ به نظر ما، هر دو! اما در درگ فولکس واگن آرتئون و کیا استینگر به نظر می رسد کشش تأثیر بیش تری داشته باشد. همچنین گویا اوضاع به نفع خودرویی است که در سمت راست قرار دارد! چراکه آن قسمت از پیست کمی خشک تر است! با این حال، هر سه دور مسابقه یک برنده مشخص داشت. به عنوان نکته نهایی، شایان توجه است که احتمالاً عرضه کیا استینگر از سال ۲۰۲۲ در بازار ایالات متحده آمریکا و بسیاری از بازارها متوقف می شود. البته خودروساز کره ای هنوز این مسئله را به طور عمومی اعلام نکرده است، اما به نظر می آید که فروش پایین استینگر در آمریکا، انگیزه اصلی از این تصمیم باشد. هر چند ما همچنان منتظر اطلاعیه رسمی از سوی کیا هستیم.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: موتور وان
آرتئون R از یک پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربو شارژ برخوردار است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چهار چرخ خودرو منتقل می گردد و سیستم لانچ کنترل هم به شکل استاندارد وجود دارد.
نماینده کره ای ها با پیشرانه ۳٫۳ لیتری V6 که ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به میدان آمده است. شاید نسبت به حریف آلمانی قوی تر باشد، اما سنگین تر نیز هست! همچنین در استینگر GT قدرت فقط به چرخ های عقب می رسد.
احتمالاً عرضه کیا استینگر از سال ۲۰۲۲ در بازار ایالات متحده و بسیاری از بازارها متوقف می شود. البته خودروساز کره ای هنوز این مسئله را به طور عمومی اعلام نکرده است، اما به نظر می آید فروش پایین استینگر در آمریکا، انگیزه اصلی از این تصمیم باشد. هر چند ما همچنان منتظر اطلاعیه رسمی از سوی کیا هستیم.







در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *