لوگوی ستاره سه پر بنز از ماندگارترین لوگوها در جهان است. اکنون که سالگرد صد سالگی لوگوی مرسدس بنز فرا رسیده است، اهالی اشتوتگارت در تدارک جشنی ویژه برای این نماد تاریخی هستند.
لوگوها چیزی فراتر از نماد برای یک کمپانی هستند. در حقیقت، آن ها هویت برند را به تصویر می کشند. گاه حتا این لوگوها خود به نمادی مستقل بدل می شوند. به عنوان یک نمونه موفق از این دست لوگوها، می توان به نشان ستاره سه پر مرسدس بنز اشاره کرد. آلمانی ها در همین ماه میلادی می خواهند صد سالگی لوگوی مرسدس بنز را جشن بگیرند. اگرچه این لوگو در طول یک قرن گذشته تغییرات زیادی کرده، اما کماکان فرم کلی خود را حفظ کرده است. هر جا یک ستاره سه پر با یک حلقه احاطه شده باشد، ما را به یاد نشان مرسدس می اندازد.
به بهانه صد سالگی لوگوی مرسدس بنز بد نیست نگاهی به تاریخچه این لوگو بیاندازیم. نخستین بار، پنجم نوامبر ۱۹۲۱ بود که این لوگو به ثبت رسید. گروه دایملر (DMG) درخواست ثبت تجاری این لوگو را، که تا امروز استفاده می شود، ارائه کرد. البته پیش از این ماجرا هم به مدت یک دهه لوگوی ستاره مرسدس بنز وجود داشت، اما هنوز داخل حلقه قرار نگرفته بود. با تمام این اوصاف، برندی که ما امروز به عنوان مرسدس بنز می شناسیم تا سال ۱۹۲۶ ظهور نکرده بود! یعنی پنج سال پس از ثبت علامت تجاری ستاره سه پر. ادغام دایملر و بنز در ۱۹۲۶ منجر به ایجاد کمی تغییر در لوگو شد. از آن زمان به بعد بود که ستاره مرسدس بنز به شکل نمادین روی کاپوت تمام مدل های این شرکت قرار گرفت. آن ها که به یاد دارند، خوب می دانند هر یک از پرهای ستاره بنز مفهوم مشخصی را می رساند. این سه پر نمادی از فعالیت های گروه دایملر در زمینه ساخت وسایل نقلیه موتوری زمینی، هوایی و دریایی هستند. جالب این جاست که در سال ۱۹۲۱، یک نشان ستاره چهار پر هم برای دایملر به ثبت رسیده بود، اما بعدها در سال ۱۹۸۹ توسط شرکت فضایی دویچه Aktiengesellschaft  مورد استفاده قرار گرفت؛ شرکتی که امروزه به عنوان گروه هوا و فضای دایملر شناخته می شود.
با توجه به قدرت بالایی که لوگوی مرسدس بنز دارد، بعید است به این زودی شاهد تغییر آن باشیم. همچنین با فرا رسیدن صد سالگی لوگوی مرسدس بنز احتمالاً در آینده شاهد بازگشت لوگو به فرم ایستاده روی کاپوت، در اکثر محصولات این برند خواهیم بود. C کلاس W206 این روزها حتا به صورت سفارشی هم با لوگوی ایستاده روی کاپوت در اروپا عرضه نمی شود، اما نسخه لانگ این خودرو در چین امکان سفارش با این فرم لوگو را دارد. در آمریکا دیگر E کلاس هم بدون لوگوی ایستاده عرضه می گردد، اما مشتریان اروپایی می توانند E کلاس را با لوگوی ایستاده هم خریداری کنند. فعلاً تنها مرسدس بنزهایی که هنوز به صورت استاندارد با لوگوی ایستاده به فروش می رسند، مدل های S کلاس، S کلاس می باخ و می باخ GLE هستند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: موتور وان
نخستین بار، پنجم نوامبر ۱۹۲۱ بود که این لوگو به ثبت رسید. گروه دایملر (DMG) درخواست ثبت تجاری این لوگو را، که تا امروز استفاده می شود، ارائه کرد. البته قبل از این ماجرا هم به مدت یک دهه، لوگوی ستاره مرسدس بنز وجود داشت، اما هنوز داخل حلقه قرار نگرفته بود.
آن ها که به یاد دارند، خوب می دانند هر یک از پرهای ستاره بنز مفهوم مشخصی را می رساند. این سه پر نمادی از فعالیت های گروه دایملر در زمینه ساخت وسایل نقلیه موتوری زمینی، هوایی و دریایی هستند.
با توجه به قدرت بالایی که لوگوی مرسدس بنز دارد، بعید است به این زودی شاهد تغییر آن باشیم. همچنین با فرا رسیدن صد سالگی لوگوی مرسدس بنز احتمالاً در آینده شاهد بازگشت لوگو به فرم ایستاده روی کاپوت در اکثر محصولات این برند خواهیم بود.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *