چندی قبل بود که هرتز سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه تسلا مدل ۳ را برای استفاده از ناوگان خودروهای اجاره‌ای را اعلام کرد. این شرکت ارزش معامله یاد شده را حدود ۴.۴ میلیارد دلار اعلام کرده بود که بزرگ‌ترین سفارش خرید خودروهای الکتریکی توسط یک کمپانی اجاره خودرو می‌باشد. این قرارداد تنها چند هفته پس از آن اعلام شد که مارک فیلدز مدیرعامل جدید هرتز این کمپانی را از خطر ورشکستگی نجات داد. نیمی از ۱۰۰ هزار خودروی موردبحث برای اجاره‌های استاندارد خودرو بکار خواهد رفت و نیمی دیگر نیز در سرویس اوبر فعال خواهد بود.

هرتز پس از اعلام این قرارداد گفت احتمال ۲ برابر شدن تعداد سفارش‌ها به تسلا وجود دارد. البته یک مشکل وجود دارد و آن اینکه قرارداد بین تسلا و هرتز هنوز امضا نشده است!
ایلان ماسک در حساب کاربری خود گفته است: “باید تأکید کنم که هنوز قراردادی امضا نشده است.” این گفته‌ها به معنی عدم تحقق قرارداد نخواهد بود اما در تضاد با بیانیه سفارش ۱۰۰ هزار خودروی هرتز به تسلا می‌باشد.

ماسک افزوده قرارداد با هرتز هیچ تأثیری روی اقتصاد این شرکت ندارد. این مدیر خبرساز تأکید داشته هرتز باید همان قیمتی را که مشتریان برای محصولات تسلا می‌پردازند پرداخت نماید و به همین خاطر هیچ تخفیف یا تسهیلاتی در اختیار این شرکت اجاره خودرو قرار نخواهد گرفت. واضح است که این موضوع باب میل هرتز نخواهد بود اما خب ماسک از طرف دیگر گفته که تسلا تقاضای بیشتری نسبت به میزان تولید داشته و به همین خاطر خودروهای خود را با همان حاشیه سودی که به مشتریان عادی می‌فروشد در دسترس هرتز قرار خواهد داد.

هرتز اعلام کرده بود ۱۰۰ هزار خودروی سفارش داده شده‌اش تا پایان سال ۲۰۲۲ تحویل داده خواهند شد. در حال حاضر تحویل تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب تا اواخر سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده و بنابراین تسلا باید به تحویل خودروهای معوق خود بپردازد.

پس از انتشار بیانیه هرتز بود که ارزش بازاری تسلا از مبلغ حیرت‌انگیز ۱ تریلیون دلار عبور کرد. البته ماسک این افزایش ارزش را عجیب دانست چراکه مشکل تسلا نه تقاضا بلکه تولید است. پس از این اظهارات بود که ارزش تسلا حدود ۴ درصد کاهش یافت.

$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
خبر قبلی که درمورد این موضوع بود سایلنت یهو پرید وسط تسلا اینه فلانه دوران رب گوجه تموم شد و….
کلا تسلا طلسم شده ست تا اومدن قرارداد امضا کنن شرکته ورشکست شد! شایدم این دلال جادوگر باشه یه جای این موضوع میلنگه…
محمدرضا
هیج جای دنیا به همچین استعدادی که مرزهای علم رو جابجا کرده
نمیگن دلال جادوگر
بجز جایی که خرافات همه چیز رو تعیین میکنه.
تا قبل از رودستر هیچ کس فکر نمیکرد یه خودروی الکتریکی شتاب زیر ۱۵ثانیه وبرد بیش از ۴۰۰کیلومتر داشته باشه.
تا قبل از اسپیس ایکس هیچ کس فکر نمیکرد بشه از یه موشک پرتاب ماهواره ۲بار استفاده کرد.
یا ماهواره رو در مدار۵۰۰کیلومتری قرارداد
یا تونل با این هزینه کم تولید کرد.
و…
هیچ دانشمندی به فکرش هم خطور نمیکرد و میگفتن همه این حرف ها چرته
الان که ۱۰سال از این داستان ها گذشته همه فکر میکنن خب همشون عادیه .
ولی ایلان ماسک مرز های علم رو جابجا کرد.
M
ماسک نابغه ی علمی نیست ، … مدیر، سرمایه گذار و کارآفرین خیلی خوبیه و روی سرمایه هایی که از فروش سهمش توی پی پل به دست اورد در پروژه هایی وارد شد که کسی جراتش رو نداشت ، تسلا قبل از ماسک بود ، موشک چندبار مصرف هم بود و …
سرمایه گذاری رو پروژه های پر ریسک و آینده دار همراه با مدیریت عالی و به دست اوردن حمایت های مردمی و لابی سیاسی ، ماسک رو به اینجا رسوند ، مرز های علم توسط کسانی که توی تیم های توسعه و طراحیه این شرکت ها فعالیت میکنن جابجا میشه ، ماسک صرفا با اشراف کامل اطلاعاتی این تیم ها رو مدیریت میکنه …
محمدرضا
شما هم مرز های علمو جابجا کردی
تسلا و موشک چند بار مصرف کجا بودن.به من هم اطلاع بده
ایلان ماسک اگر شک داشت که عملی بشن کل زندگیشو روی این پروژه ها سرمایه گذاری نمیکرد.
متاسفانه دوست دارید قبول نکنید که یک نفر همچین توانایی داره.چون توی ایران زندگی میکنید به همین دلیل میگید توی دولت لابی داشته فکر کردین آمریکا جهان سومه
ولی اون خودش به این نتایج رسیده تازه کلی هم با مالیات و قوانین مزاحم دستو پنجه نرم کرده
OMID
حرف اون دوستمون m کاملا درسته و تسلا هم سال ۲۰۰۳ توسط مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تاسیس میشه و ایلان ماسک بعداً ملحق میشه
اولین سیستم لانچ چند بار مصرف هم شاتل فضایی بود منتها با مکانیسمی متفاوت
ایلان ماسک مخترع هیچ کدوم از اینا نیست ولی سرمایه‌گذار و مدیر خوبی هست
datsun
نه په فکر کردی ایلان فنیه یا مخترع این از ماشینهای که تو کارخونش هم ساخته میشه اطلاعات نداره فقط دنبال بورس دلال بازی و سهامه
عشق ب ام و
دلال جادوگر ؟😐😐😐😐
من نه طرفدار تسلا هستم نه طرفدار ماسک نه ماشین الکتریکی …
ولی حواست هست که به کسی « دلال جادوگر » میگی که در ۳_۴ سال اخیر یکی از تأثیرگذارترین و مهم ترین افراد در همه مجامع ماشینی و علمی بوده ….
هر چیزی هم در مورد « دلال جادوگر » قبول نکنیم ؛ شکی در این مورد نیست که ماسک یک نابغه اقتصادی است …
زمانی که اون شروع به سرمایه گذاری در مورد ماشینای الکتریکی کرد ؛ نه پورشه نه بنز و نه ب ام
و و نه هیچ شرکت دیگه ای حتی فکرشم نمیکرد که یه روز یه همچین شرکت کوچیکی واسه یه شرکتای غولی که اسمشونو بالا بردم دردسر درست کنه ….
ولی ماسک به ایده و نوآوری هایی که تو ذهنش بود ؛ ایمان و باور کامل داشت ….
و این کاملااا قابل ستایشه ..‌‌
ولی با این حال من همیشه آرزو میکردم که ای کاش ایشون وارد دنیای خودروسازی نمیشد …‌
محمدرضا
قانون جدید داره تو آمریکا تصویب میشه گفتن هر کس ارزش داراییش زیاد بسه باید مالیاتش زو بده ایلان ماسک هم گفته من فقط از طریق فروش سهامم میتونم پرداختش کنم چون هیچ در آمدی ندارم🤣
[email protected]!n
چرا کامنتارو تو پست واگونییر و اسکالید بستین 😂😂 مجله معتبر موتور ترند باز هم یه بررسی بسیار منطقی و درست انجام داده بود که توش جیپ برنده شد.
پویان
با همین جوسازی ها تااینجا اومده.
خودروسازای چینی مثل چانگان بی وای دی ام جی و جیلی میتونن بهتر تسلا بسازن .منتها جوسازی رسانه ای تمومی نداره
البته چانگان عجیبه به صورت جدی وارد الکتریکی ها نشده
بهنام
هرتز مگه سیستم صوتی خودرو تولید نمیکرد ؟
Khosrow
چقدر ساده انگاری هست اگر فکر کنی دولت ۳۰۰ میلیارد دلار رو دست یک نفر میزاره بمونه / همه اش برای دولت هست و ایلان و امثال ایشون فقط مهره اند برای خوراندن هر چرندیاتی به عموم ..
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *