شانزدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو از امروز ۱۶ آبان در حالی آغاز شد که وزیر صمت با حضور و افتتاح آن از افزایش میزان عرضه و تولید خودرو از هفته آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، فاطمی امین، که در جمع خبرنگاران با بیان این که در هفته آینده میزان عرضه خودرو به بازار بیش از آن چه پیش تر اعلام شده بود خواهد بود، تأکید کرد: «ایران خودرو و سایپا نیز از هفته آینده روزانه ۵۰۰ و ۲۰۰ دستگاه به میزان تولید روزانه خود خواهند افزود. تمام این اقدامات باعث می شود عرضه خودرو افزایش یابد و خودروهای کف نیز از هفته آینده با توجه به این که تأمین قطعات انجام شده تکمیل و عرضه شوند.»
 سکان‌دار صنعت دولت سیزدهم در پاسخ به این که طی سال های اخیر صنعت خودرو همواره با مشکلات زیادی از جمله تأمین نقدینگی مواجه شده است آیا وعده تولید ۳ میلیون دستگاهی در ۱۴۰۴ محقق خواهد شد؟ گفت: «دست یابی به تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو در سال را تا ۱۴۰۴ در برنامه داریم. این برنامه ریزی منطبق بر توانایی خودروسازان انجام شده است، یعنی این طور نیست که یک طرفه بگوییم ۳ میلیون خودرو تولید می شود. برای تحقق این هدف از بیش از ۱۰ خودروساز کشور برنامه تولید تحویل گرفته ایم و ظرفیت های آن ها را به خوبی بررسی کرده ایم. تاکنون بیش از ۹۰ درصد بازار تولید خودرو در دست دو خودروساز ایران خودرو سایپا بود که قرار است با افزایش تیراژ تولید خودروسازان دیگر این سهم به ۷۰ درصد کاهش یابد و ۳۰ درصد دیگر تولید را خودروسازان دیگر بر عهده بگیرند.
وی در ادامه در خصوص بدهی خودروسازان به قطعه سازان، که ۶۵ هزار میلیارد عنوان می شود، اضافه کرد: «این مسئله که خودروسازان به قطعه سازان بدهی دارند درست است، اما رقم بدهی ۶۵ هزار میلیارد تومان نیست. برای رفع مشکلات صنعت خودرو که بخشی از آن مربوط به بدهی خودروسازان به قطعه سازان است ۱۰ پروژه تعریف کرده ایم که از دو ماه گذشته مقدمات آن آغاز شده است و پیشرفت های خوبی هم در این زمینه کسب کرده ایم. طی ۱۰ پروژه ای که در دست داریم برنامه مالی ایران خودرو و سایپا برای کاهش مطالبات آن ها به قطعه سازان تعریف شده و در چند بخش در حال فعالیت هستیم که یکی از بخش ها مدیریت جریان نقدینگی خودروسازان و کاهش هزینه های سربار آن هاست.
با توجه به زیان انباشته خودروسازان یکی از برنامه هایی که در دست داریم اصلاح ساختار مالی شرکت هاست، هر چند بدهی و زیان انباشته خودروسازان زیاد است، اما با توجه به برنامه های در دست اجرا این را به همه مردم ایران نوید می دهم که ضمن اجرای تمام تعهدات، این صنعت به خوبی اصلاح می شود و تا دو سال آینده شاهد تولید خودروهای به روز و باکیفیت، با قیمت مناسب و همراه با کاهش مصرف سوخت خواهیم بود.
وزیر صمت تصریح کرد: «همان طور که اشاره کردم یکی از ۱۰ پروژه گفته شده، اصلاح ساختار صنعت است؛ ‌به عبارتی روابط نادرست امروز خودروسازی و قطعه سازی و آشفتگی‌ای که در آن می بینیم را با مجموعه سازی اصلاح خواهیم کرد؛ یعنی به جای این که خودروساز ناچار به این باشد که با ۸۰۰ قطعه ساز کار کند و این گستردگی فعالیت همراه با پیچیدگی در مدیریت و ایجاد مشکلاتی در بحث کیفیت و قیمت باشد با مجموعه ها در تعامل قرار بگیرد.»
فاطمی امین ادامه داد: «از همین رو، در برنامه داریم خودروسازان به جای ۸۰۰ قطعه ساز با ۷۰ تا نهایت ۱۰۰ مجموعه ساز کار کنند. این ساختاری است که در اکثر صنایع خودروسازی دنیا در حال اجراست و نتایج خوبی از آن به دست آمده است.»
وی اضافه کرد: «بخشی از برنامه اصلاح ساختار صنعت خودرو رفع همین مشکلات است؛ ‌برای مثال، قصد داریم برای همه خودروسازان یک تا نهایت دو موتورساز داشته باشیم که این موتورساز بتواند به همه خودروسازان محصول تحویل دهد. بنابراین می خواهیم از رقابت به این برسیم که کیفیت ارتقا پیدا کند و اصلاح ساختار اتفاق بیافتد.»
متولی صنعت کشور همچنین در خصوص این که برای رفع معضل کمبود قطعه و عدم تولید خودروهای ناقص چه برنامه ای در دست دارید؟ توضیح داد: «در مورد این خودروها در دو ماه گذشته جلساتی را با خودروسازان برگزار کردیم، ‌موانعی برای تأمین قطعات وجود داشت و برخی از قطعات با کمبود مواجه بودند. به همین دلیل امکان تکمیل خودرو وجود نداشت، اما خوشبختانه طی این مدت مشکلات مرتفع شده است و در هفته های آینده خودروهای کف به سرعت به بازار عرضه می شود.»
علی طجوزی
عکاس: علیرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
همش حرف مفت







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
همش حرف مفت






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *