ب‌ام‌و M3 از ابتدا تاکنون فقط به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شد اما در این نسل برای اولین بار نسخهٔ چهارچرخ محرک XDrive آن‌هم ارائه شده است؛ بنابراین این سؤال پیش می‌آید که وجود این سیستم چقدر روی پرفورمنس M3 تأثیر دارد. برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو یک سری مسابقات درگ را بین نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک M3 کامپتیشن برگزار کرده است.

دو نسخه در پیشرانه باهم تفاوت ندارند که این یعنی زیر کاپوت هردو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. انتقال نیرو هم در هردو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. تفاوت کلیدی بین این دو نسخه اما غیر از نوع انتقال قدرت، وزن آن‌ها است زیرا نسخهٔ چهارچرخ محرک حدود ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از برادر محرک عقب است. M3 XDrive همچنین کمی هم گران‌تر است.

با آغاز مسابقه، چسبندگی و کشش بیشتر نسخهٔ چهارچرخ محرک بر وزن اضافی آن غلبه کرده و M3 XDrive در هر سه درگ از حالت ایستاده پیروز می‌شود. هرچند نسخهٔ محرک عقب حرکت را با دندهٔ دو آغاز می‌کند تا بهترین چسبندگی ممکن را داشته باشد اما XDrive لانچ بسیار بهتری دارد و بهترین زمان ۴۰۰ متر را در ۱۱.۳ ثانیه ثبت می‌کند درحالی‌که این رقم برای نسخهٔ محرک عقب ۱۱.۶ ثانیه است. رقابت در دو مسابقهٔ رولینگ اما نزدیک‌تر است و نسخهٔ سبک‌تر محرک عقب در مسافتی طولانی‌تر به پیروزی می‌رسد.

M3 سبک‌تر در آزمایش ترمز هم برنده شد و هرچند با اختلافی جزئی اما زودتر از نسخهٔ XDrive به سکون کامل رسید. آن اختلاف ۵۰ کیلوگرمی در وزن در اینجا هم واقعاً خود را نشان داد. به‌طورکلی، هرچند سامانهٔ چهارچرخ محرک ممکن است باب میلی برخی از علاقه‌مندان نباشد اما بهبودی که در پرفورمنس ایجاد می‌کند غیرقابل کتمان است. از سوی دیگر، ب‌ام‌و به فکر کسانی که سدان سنتی‌تری با انتقال قدرت محرک عقب می‌خواهند هم هست.

ب‌ام‌و M3 RWD
ب‌ام‌و M3 XDrive
 
AMG GT R
خسته نباشید آقای دهقان
Clean Energy
من به شخصه از نسل جدید ام سه و ام چهار مخصوصا رنگ سبز یا همین ماشین مت واتسون خیلی خوشم اومده البته چهار چرخ متحرکش
و به نظرم از نسل قبلی خیلی بهتر و خوشگل تر شده
امیر
M3 نسل جدید فوق العاده شده. اون جلو پنجره بزرگ هم روی m4 متاسفانه به نظر
بنده زشت به نظر میاد ولی روی M3 واقعا خیلی خوب می شه به نظرم.
درگ هم درگ خوبی بود برای من جالب بود.
ممنون بابت زیر نویس جناب دهقان 👌💙
محمد امین
نسل جدید m3 و m4 و m5 از هر نظر بهتر شدن ، واقعا زیبا
Sina10
ب‌ام‌و هم خودشو مسخره کرد هم طرفداراشو
قرار بود این نسل سری ۴ و سری ۳ با شباهتی در ظاهر حداقل نداشته باشن
ولی M3 و M4 نمای جلوشون دقیقا شبیه هم در اومده
حتی یکی از دلایل استفاده از جلوپنجره بزرگ ایجاد تفاوت بین سری ۴ و سری ۳ بود ولی اینجا میشه دید کپی همن
کاش ب‌ام‌و نمای عادی سری ۳ رو برای M3 استفاده میکرد
کاش حداقل برای بعد از فیس لیفت چنین کاری انجام بدن
چون این نسل پرفورمنس خیره کننده ای داره…
اگه فکر میکنید M3 زیباست بهتون پیشنهاد میکنم M340i و آلپینا B3 رو هم ببینید ، نظرتون عوض میشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
داداش البته اینا دوتاشون m3 هستن
Sina10
نه اینو میدونم ، کلی میگم ، قرار بود M4 و M3 شبیه هم نباشن که هستن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
به نظرم لذت رانندگی با نسخه محرک عقب لذت بخش تره چون دریفت راحت تره و کلا راننده رو بیشتر درگیر میکنه ، ولی حالا که پدال زیرنویس کرده فهمیددم بیچاره این مت واتسون زیادم چرت و پرت نمیگه ما انقد بهش گیر میدیم ولی درگ خوب و جالبی بود
امیر.عارف
ممنون از آقای شهرابی بابت زیر نویس .
MAHDI
M3 محرک عقب و چهار چرخ محور سریع ترین زمانی که در carwow ثبت کردن به ترتیب ۱۱.۴ و ۱۱.۱ ثانیه بوده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *