چندی قبل پرشیا کلاسیک (به عنوان متولی خودروهای کلاسیک پرشیا خودرو) اقدام به برپایی تور یک روزه و رژه ب ام وهای کلاسیک از نمایندگی های مختلف تهران کرد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در خصوص چرایی این موضوع مدیر بازسازی ب ام و کلاسیک می گوید: «خودروهای کلاسیک نه تنها در ایران، بلکه در همه جای دنیا طرف‌داران بسیار زیادی دارد. مخصوصاً در چند سال اخیر تقریباً تبدیل به یک ترند شده است و علاقه مندان به آن هر روز بیش تر و بیش تر می‌شوند. هدف از این گردهمایی و همایش این بود که خودروهایی که توسط پرشیا خودرو بازسازی شده اند، بیش تر در معرض دید علاقه مندان قرار بگیرند. به هر حال، مجموع خودروها در کنار هم می‌تواند جذابیت بیش تری برای مخاطبان داشته باشد. از دیگر اهداف این تور یک روزه، تماس و ارتباط با علاقه مندان به خودروهای کلاسیک، داشتن نظرهای آن‌ها برای بهبود کار بود، چراکه بسیار بسیار خوشحال می‌شویم و علاقه مند هستیم که نظرهای علاقه مندان به خودروهای قدیمی یا بازسازی‌شده را بدانیم.»
سروش امامی با اشاره به این که تمام خودروهایی که تاکنون بازسازی شده اند متعلق به پرشیا خودروست، اشاره می کند: «خیلی خوشحال می‌شویم که بتوانیم در آینده نزدیک بازسازی خودروهای ب ام و سایر اشخاص را نیز در مجموعه  انجام دهیم، اما در حال حاضر، حجم خودروهای تحت مالکیت پرشیا خودرو، حجم بالای کار و همچنین محدودیت فضای کاری یک مقدار این را سخت می‌کند. امیدواریم در آینده نزدیک تمهیداتی اندیشیده شود که علاقه مندان به بازسازی خودروهای کلاسیک یا مالکان خودروهای کلاسیک بتوانند به ما مراجعه کنند و بتوانیم برای این عزیزان خدمات بازسازی خودرو را داشته باشیم.»
وی با اشاره به این که عمده مدل هایی که بازسازی شده اند شامل خودروهای ۲۰۰۲ با کد غیررسمی اتاق E10، ۳۲۰ یا ۳۱۸ با کد اتاق E21 و ۵۱۸ با کد اتاق E12 است، در خصوص این که این خودروها به فروش هم می رسند یا خیر می افزاید: «خودروها در معرض فروش قرار گرفته‌اند، یعنی در شوروم مرکزی پرشیا خودرو و سایر شوروم‌های پرشیا خودرو برای عرضه آماده شده اند و فعلاً برنامه‌ای برای قرار دادن آن ها در موزه پرشیا خودرو یا استفاده به‌عنوان خودروهای نمایشی نداریم.»
مدیربازسازی کلاسیک پرشیا خودرو در ادامه با تأکید بر این که این خودروها آماده تجاری شدن هستند اظهار می کند: «تمام خودروها دارای معاینه فنی، بیمه و پلاک ملی هستند و به راحتی می‌توانند تردد کنند. تمام خودروهایی که در همایش و یا تور یک روزه پرشیا کلاسیک، که مسیر نمایندگی مرکزی تا نمایندگی لواسان را طی کردند، دارای معاینه فنی و  پلاک ملی هستند و به راحتی می توانند در سطح شهر و جاده‌ها تردد کنند.»
امامی با اشاره به توجه و تأکید به مسئولت اجتماعی در بازسازی خودروهای کلاسیک در کنار اهداف اشاره شده توضیح می دهد: «این خودروها، که عموماً به صورت روزمره نیز توسط افراد در سطح شهر استفاده می‌شوند، حالت فرسوده دارند. در واقع، عمده ترین مشکل آن بحث آلودگی هوا و فرسودگی است. هر دو مورد نیز از دغدغه‌های پرشیا کلاسیک است. از یک سو، آلودگی هوا مسئله بسیار مهمی است و از سوی دیگر، ایمنی خودروها حائز اهمیت است. بنابراین هدف اصلی کاهش آلودگی هوا و ایمن‌شدن این خودروها بود.»
وی ادامه می دهد: «با توجه به عمری که از این خودروها گذشته، ممکن است بر اثر مرور زمان یا عدم رسیدگی و یا دلایل دیگر دچار پوسیدگی شده باشند. پس در مرحله اول سعی بر این است که خودروها را ایمن کنیم. در مرحله دوم بحث آلایندگی است. ما سعی کردیم این خودروها و موتورها را به حداقل آلایندگی برسانیم. در آینده نزدیک شاید امکان انژکتوری‌شدن این خودروها نیز وجود داشته باشد یکی از پروژه های پرشیا کلاسیک در مرحله تحقیقات است. ضمن این که، پرشیا کلاسیک برنامه هایی برای اضافه کردن آپشن‌های دیگر مانند فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه، ترمز ABS در نظر دارد که بتوانیم این خودروها را علاوه بر کاهش آلایندگی از نظر ایمنی هم ارتقا دهیم.»
وی با اشاره به دغدغه این روزهای مشتریان مبنی بر وفور قطعات تقلبی در بازار تأکید می کند که قطعات به‌کاررفته در این خودروها اورجینال و مورد تأیید پرشیا خودروست. در برخی موارد هم قطعات OEM استفاده شده است. OEM قطعات اورجینال هستند، اما این قطعات ممکن است آرم BMW نداشته باشند، اما توسط همان کارخانه‌ اصلی تولید شده است که برای BMW این قطعه را با همان کیفیت تأمین می‌کند.»
امامی همچنین درباره گارانتی خودروهای کلاسیک پرشیا خودرو توضیح می دهد: «خودروهای ب ام و پرشیا کلاسیک، هم در مبحث فنی و هم بدنه و رنگ دارای یک سال گارانتی خواهند بود. همچنین یک سال هم BSI خواهند داشت. ضمن این که، این خودروها سرویس‌های دوره‌ای رایگان دارند. همچنین بیمه شخص ثالث روی همه خودروهاست. نکته دیگر این که، خدمات امداد و سرویس در محل رایگان برای خودروهای فروخته شده نیز با تمام امکانات وجود دارد.»
علی طجوزی
پایگاه خبری اسب بخار







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *