امروز برای سوبارو، تاریخ‌ساز و دارای اهمیت است. ساعاتی پیش، نخستین خودرو تمام الکتریکی این برند اصیل ژاپنی با نام سولترا (Solterra) رسما رونمایی شد.
سولترا حاصل همکاری فنی سوبارو و تویوتا است. این خودرو، اشتراکات بسیاری با تویوتا bZ4X دارد. هر دو خودرو، اواخر سال ۲۰۲۲ به بازار جهانی عرضه خواهند شد اما بنابر شواهد موجود، مشخصات دقیق سولترا برای صادرات با خارج از ژاپن، هنوز اعلام نشده است. محصول جدید سوبارو، احتمالا در ابتدای روند تولید، مخصوص بازار داخلی کشور سازنده خواهد بود.

مطابق سنت سوبارو، سولترا هم خودرویی با سیستم دو دیفرانسیل دائمی خواهد بود. دو موتور ۱۰۷ اسب بخاری روی محورهای جلو و عقب، مجموع قدرت ۲۱۵ اسب بخار برای خودرو فراهم می‌کنند. فناوری تمام چرخ محرک سوبارو موسوم به X-Mode، روی سولترا نصب خواهد شد تا عملکرد یکنواخت خودرو در مسیرهای متنوع، با هوش مصنوعی بهینه سازی شود.
مشابه تویوتا bZ4X، سولترا هم مجهز به باتری لیتیوم یون ۷۱/۴ کیلووات ساعتی خواهد بود و توان پیمایش ۴۶۰ کیلومتر خواهد داشت. البته این آمار، براساس استاندارد WLTC ژاپن محاسبه شده و احتمالا از آزمون‌های EPA اروپا، بیشتر است. سیستم شارژ خودرو می‌تواند به شارژر ۱۵۰ کیلوواتی متصل شود و پس از ۳۰ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت را تکمیل کند.

نمای بیرونی سولترا، چندان دور از انتظار نیست چراکه طی ماه‌های اخیر، تیزرها و تصاویر متنوعی از خودرو منتشر شده بود. علاوه براین، شباهتی غیر قابل انکار بین سولترا و تویوتا BZ4X وجود دارد. چراغ‌های باریک و کشیده، همراه خطوط داخل سپر، محصول جدید سوبارو را به نسخه‌ای کوچک از تویوتا راو۴ نسبت می‌دهند. در کمال تعجب، مه‌شکن‌های دایره‌ای با نمای قدیمی برای سولترا استفاده شده است و حالت جلوپنجره با طرح بسته نیز، نکته‌ی منفی محسوب می‌شوند. همچنین، خط واضح کاپوت و درگاه شارژ روی گلگیر، چندان چشم‌نواز نیستند.
می‌توان رینگ‌های ۲۰ اینچ و حالت جالب چراغ‌های عقب را نکات مثبت در طراحی سولترا دانست. این محصول در مجموع، بسیار زیباتر از رقبای الکتریکی ساخت مزدا، ولوو و تسلا به نظر می‌رسد. ظاهر تهاجمی و اسپرت سولترا، حتی در مدل استاندارد با رینگ های ۱۸ اینچ، جوان‌پسند و جذاب است.
نمای داخلی شاسی بلند برقی سوبارو سولترا
اطلاعات چندانی از امکانات رفاهی و ایمنی سولترا موجود نیست. اندک تصاویر منتشر شده، نمایشگر بزرگ روی داشبورد، فرمان طرح سوبارو و صندلی‌هالی اسپرت را نشان می‌دهند که در مجموع، قابل قبول و چشم‌نواز به نظر می‌رسند. طبق ادعای شرکت سازنده، سولترا با ابعادی به طول ۴,۶۹۰  میلی‌متر، عرض ۱,۸۶۰ میلی‌متر همراه فاصله محورهای ۲,۸۵۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۵۰ میلی‌متر، فضایی راحت برای ۵ سرنشین فراهم خواهد کرد. این خودرو ۲۰۲۰ کیلوگرم وزن خالص دارد.
اطلاعات تکمیلی برای قیمت، آپشن‌ها و زمان عرضه‌ی سوبارو سولترا در کشورهای مختلف، احتمالا هفته آینده در نمایشگاه خودرو لس‌انجلس اعلام خواهد شد.
علی
حالا اگه nio es6 و nio es8 بعد این معرفی میشدند همه میگفتند از سوبارو کپی گرفته
یا اگه اونا مالل سوبارو بود این مال nio همه میگفتند nio از سوبارو کپی گرفته
کلا اتهام زدن به برند های چینی رو مردم ما دوست دارن !
Amard
این ماشین در واقع همون تویوتا برقی هیچ فرقی ندارن بجز لوگو
Reza Waffen SS
ژاپنیا طراحی بیشتر محصولاشتون رو بصورت مشترک تولید میکنن همچون ( سوبارو BRZ تویوتا ۸۶ ) یا ( اکورا NSX هندا NSX ) و . . . .
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
دقیقا همون تویوتا برقی هستش
ارش
نه اصلا چینی ها کپی نمیکنن اصلا جاسوسهاش رو برای دزدی مهندسی تکنولوژی صنایع پیشرفته که نمیفرسته فقط یه کوچولو گند زدن به دنیا
Reza Hosseini
سوبارو بهتر بود امضای طراحی خودش رو پیاده می‌کرد
این ماشین الان چه فرقی با طراحی خودرو های چینی داره؟
NAVID۰۰۹۸
میشه بگید شبیه کدام خودروی چینیه !
اما جدا از این صحبت‌ها ، اگر روزی روزگاری میخواستم برقی بخرم که مطمئناً ژاپنی میخرم ، برای امروز نیست و حداقل یه ۱۰ سالی نیاز هست تا تمام خودروهای برقیِ جهان به یک تکامل نسبی برسند تا با خیال آسوده‌تری بشه استفادشون کرد !
آقا یه بندی خدایی چند وقت پیش هنر ایرانی بودن و نابغه بودن خودش را در ایدهپردازی بیان کرده بود و راه حل داده بود خیلی ساده که اگر بین راه برق تموم کردیم چه کنیم و ایشون میگفت یه موتور برق بنزینی میذاریم پشت ماشین ، هر جا برق رفت وصل میکنیم به ماشین ، دیدم راست میگه‌ها 😂😂😂 !
خدایی فکر بدی نیستش ، میشه ، فقط چجوری بشه‌ها نمیدونم ( استاد خیابانی ) !
ابوالفضل
واقعا زیبا
ولی مثلا تو آلمان یک کار بد هم ۱۰۰۰۰ یورو میگیرن بعدا پورشه ۹۱۱ حدود ۴۰۰۰۰۰ یورو ولی تو ایران حتی پراید انقدر اختلاف داره با حقوق
محمد امین
فکر کنم اشتباه‌ کردی، هیچ پورشه ۹۱۱ در تاریخ درب شرکت با قیمت ۴۰۰ هزار یورو به مشتری فروخته نشده ، و نکته ی دوم هم این هست که حقوق پایه در آلمان حدود ۳۰۰۰ یورو هست به بالا و ۱۰ هزار یورو عدد بزرگی هست
AMG GT R
البته آقای ابوالفضل ۲۰۳۰۰۰ دلار قیمت ۹۱۱ توربو s هست ولی اگه اشتباه نکنم ۴۰۰۰۰۰ یورو قیمت یه gt 2 rs کیت تولید محدود Manthey-Racing GmbH هست
فرامرز
حقوق پایه تو آلمان سال ۲۰۲۱ ساعتی ۹.۵ یورو هست که واسه کارای تمام وقت میشه حدود ۱۵۰۰ یورو در ماه (قانونا نباید هفته ای بیشتر از ۴۰ ساعت کار کرد مگه در مواقع استثنا و با مجوز از اتحادیه کار) که بعد از کسر مالیات و انواع بیمه به حدود ۱۱۰۰ یورو میرسه. البته کارگر ساده همیشه پایه حقوق نمیگیره چون کم کم افزایش حقوق داره و کارآموزی هم میگذرونه. مثلا کسی که ۱۰ ساله تو فروشگاه کار میکنه احتمالا حقوقش ۲۵۰۰ یورو باشه که حدود ۷۰۰ یورو ازش کسر بشه.
مک وال
طراحی ظاهریش داغونه
خصوصا گلگیرها
میثم
برندهایی مثل سوبارو، مزدا و میتسوبیشی واقعا مدیریت ضعیفی دارن که یه ماشین الکتریکی درست و حسابی نمیتونن بدن بازار.
حالا تسلا رو مثال نمیزنم، همین چینیها مثل نیو و … مگه چقدر عمر دارن، ولی الان ببینید چه محصولات الکتریکی خوبی تولید میکنن که با رقبای گردن کلفت سرشاخ میشن، بعد شرکتی مثل سوبارو باید این وضع رو داشته باشه. اون از طراحی محصولاتش، این از وضعیت الکتریکی‌سازیش. میتسو که به اون روز افتاد. مزدا با وجود فنی و طراحی خوب فروش بالایی نداره، سوزوکی و سوبارو هم که اینطوری، خدایی اینا اگه یه مدیر جسور و دور‌اندیش داشتن الان بهترین الکتریکی‌های بازار رو در سبد محصولاتشون داشتن.
طرز فکر سنتی باعث این وضع شده.
بجای اینکه خودشونو آپدیت کنن، با الکتریکی‌سازی مقابله می‌کنن.
حتی تویوتا با اون عظمت هم بعد از موفقیت‌های تسلا به تکاپو افتاد. البته پلنهای خیلی بزرگی داره ولی تسلا واقعا برنامه‌خاشو مختل کرد.
نه فقط ژاپنی‌ها، کلا شرکتهای بزرگ مثل اینکه اون بزرگی و فروش بالاشون دیدشونو محدود می‌کنه مثل نوکیا، یا مثل یاهو که گوگل اومد ویرانش کرد.
شایدم استارتاپ‌ها خیلی پتانسیل رشد دارن ولی اولش چون کوچیکن، کسی اونارو جدی نمی‌گیره.
AMIR / ARMI
تویوتا سومین شرکت بعد از دو شرکت نفتی آمریکایی در لیست شرکت هایی که مقابله میکنن با پیمان پاریس شناخته شده ( همون پیمان مقابله با تغیرات آب و هوایی )
(Saeed(peugeot
سطح همکاری های سوبارو و تویوتا به نظرم خیلی عمیق تر شده …..این ماشین از خیلی جهات به تویوتا هست / به شباهت به خودروی برقی تویوتا هم که چند هفته پیش رونمایی شد نیست …..
طراحی داخلی هم به نظرم مقداری شبیه محصولات جدید تویوتاست
پرهام رهام
قشنگه زیباست
GT
کلمه ناهماهنگ برای این ماشین ساخته شده :))
mehran.Jy
“این محصول در مجموع، بسیار زیباتر از رقبای الکتریکی ساخت مزدا، ولوو و تسلا به نظر می‌رسد”
این جمله رو انگار دیبی کلاه قرمزی گفته.
با هر متر و معیاری برای زیبایی این ته لیست سه خودروساز یادشده قرار می گیره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *