لندکروزرهای نسل جدید، با بدنه‌ی وانت تولید نمی‌شوند. این شرایط فرصت خوبی برای یک کارگاه تیونینگ عراقی بوده است تا تویوتا لندکروزر مدل ۲۰۲۰ را با سیستم ۶ چرخ و بدنه پیکاپ عرضه کند.
سایت عرب جی‌تی (ArabGT.Com) و صفحه یوتیوب آن، پیشگام در معرفی خودروهای خاص و سفارشی مرتبط با کشورهای عربی هستند. این مجموعه، به‌تازگی سراغ یک دستگاه لندکروزر تک‌نمونه رفته که علاوه‌بر بدنه‌ی پیکاپ، دارای سیستم ۶ چرخ است.
فناناپذیر، رانندگی با تویوتا لندکروزر سری 70 مدل 2017 | مجله پدال
تولید لندکروزر وانت با طراحی کلاسیک نسل J70، هنوز در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله استرالیا ادامه دارد. این مدل، سال ۱۹۸۴ معرفی شد و مورد توجه بازار جهانی، خصوصا ارتش‌های مختلف قرار گرفت. نسل‌های بعدی تویوتا لندکروزر، شامل J200، J100، J800 و J300 امروزی، با بدنه‌ی وانت پیکاپ عرضه نشدند. از سویی دیگر، نسخه‌های وانت J70 که هم‌اکنون تولید می‌شوند؛ باوجود سیستم دو دیفرانسیل و توانایی‌های فنی قابل قبول، فاقد امکانات لوکس و اتاق جادار مشابه لندکروزرهای مدرن هستند.
احتمالا مهم‌ترین دلیل تویوتا برای عدم عرضه‌ی لندکروزرهای امروزی با بدنه‌ی پیکاپ، ابعاد و هزینه‌های این خودرو باشد. باوجود مدل‌های مختلف از وانت‌های تویوتا، مثل هایلوکس، تاکوما و توندرا در ابعاد متنوع، تولید یک پیکاپ غول آسا با بدنه‌ی لندکروزر، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. همچنین آستانه قیمت ۸۰ تا ۹۰ هزار دلاری لندکروزر، مانع بزرگی برای فروش نسخه‌ی وانت آن است.
نمای جلو لنذکروزر 6 چرخ سری LC200
 
براساس اطلاعات منتشر شده، حسین التمیم سازنده‌ی تنها لندکروزر J200 دنیا، با بدنه‌ی پیکاپ و ۶ چرخ است. این مهندس خوش‌فکر و البته متمول عراقی در شهر بصره زندگی می‌کند. نتیجه‌ی پروژه، لندکروزر وانت از سری LC200 با سیستم دو دیفرانسیل استاندارد است که همراه دو چرخ غیرمحرک اضافی، ظاهری منحصر به فرد پیدا کرده است.
شاید از دیدگاه مهندسی با وجود پیشرانه و تجهیزات فنی استاندارد تویوتا، امتیاز خاصی برای توانایی‌های حسین التمیم قائل نباشیم؛ اما نباید فراموش کنیم که این مهندس عراقی، تغییراتی گسترده در بدنه‌ی خودرو ایجاد کرده و محصولی تحسین برانگیز برای علاقه‌مندان طبیعت‌گردی عرضه کرده است. مثلا گوشه‌های سپر، خمیده شده تا مانور در شیب‌های تند، ساده‌تر شود. نورافکن‌های LED در نزدیکی جلوپنجره هم، برای رانندگی در شب راه‌گشا هستند.  از دیگر تغییرات جالب توجه خودرو، می‌توان به خروجی اگزوز ویژه، ورودی هوای بیرون کاپوت با ارتفاع از سطح بدنه، سیستم تعلیق بهینه‌سازی شده با افزایش ارتفاع همراه چراغ عقب اختصاصی و تمام LED اشاره کرد.
در فضای داخلی هم، لندکروزر وانت حسین التمیم، بسیار لوکس و نزدیک به محصولات شرکت‌های تیونینگ طراز اول جهان است. رکاب جمع‌شونده برقی برای ورود به کابین، نمایشگرهای بزرگ جهت سرگرمی سرنشینان عقب، صندلی‌های چرم دست‌دوز، نمایشگر اضافی روی داشبورد برای سرنشین کنار راننده، فرمان ویژه با LED نشان‌دهنده‌ی دور موتور، سقف ستاره‌ای (Starlight) الهام گرفته از رولزرویس‌های سفارشی و سیستم بستن درها به صورت اتوماتیک بی‌صدا، امکانات اضافه شده به خودرو هستند.
قیمت و هزینه‌ی ساخت لندکروزر وانت LC200 در عراق، مشخص نیست. هرچند که این خودرو ۶ چرخ، با پیشرانه‌ی ۵/۷ لیتر استاندارد و بدون سیستم سه دیفرانسیل تولید شده؛ اما مورد توجه و تحسین رسانه‌های خودرویی  در کشورهای مختلف قرار گرفته است.
 
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
به نام یزدان توانا
اولین مطلب من در پدال تقدیم شما عزیزان شد
امیدوارم در کنار هم، اوقات خوبی داشته باشیم
[email protected]!n
داستان چیه پنجره نقل و انتقالات پدال باز شده ؟؟ :))
بی شوخی آقای اشتری خیلی خوش اومدی بررسی هاتونو تو سایت زومیت دنبال می کردم امیدوارم اینجا هم موفق باشین.
یه سوال الان تیم اعضای تیم تحریریه پدال زیاد شده یا جایگزین ؟
ممد ژانگولر
داداش اشتری دست حق پناهت
خیلی خوش امدی
ماشالله تیپت فردینه
NAVID۰۰۹۸
ممنون جناب اشتری عزیز .
سال‌هاست پدال عضوی از خانواده‌ی مجازیه ما شده چون پایه و اصولش صحیح بنا شده .
فقط دو موضوع با احترام به همه :
۱_ لطفاً بررسی‌های میدانی بیشتر از خودروهای وارداتی کار کرده بگذارید که این دو ساله به شدت سر خیلی‌ها داره کلاهِ چند صد میلیونی میره از نادانی و غرور بیجا !
۲_ کاربرانی که هدفشان جز توهین و مسخره چیز دیگری نیست را کنترل یا از رده خارج کنید تا بلکه باسواد‌ها و با تجربه‌ها بیشتر رغبت کنند در پدال کامنت بگذارند و دیگران استفاده کنند ( متاسفانه در این دو سه ساله بچه مدرسه‌ای‌های تعطیل شده آمده‌اند و به گند کشیدن سایت را ، چون واکنشی از جانب مسئولی نمیبینند و مُدام هفت‌تیرکِش‌تر میشوند با نمک توهینِ بیشتر ) !
یه زمانی دوستانی در پدال کامنت مبگذاشتند که کاملاً مشخص بود چه سواد بالایی از خودرو دارند و چه سواد شخصیتی بالا که دیگر یا کامنت نمیگذارند یا کم میگذارند که به شخصه با سه نفر که میشناسم و در ارتباط هستم ، میگویند دلیلش همین جَو بچگانه‌ای هست که به راه انداخته‌اند .
ممنون و سربلند باشید .
پدال بینظیره ، بینظیر .
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
خیلی ممنون
خوش اومدید
ماشالله پدال هم این روز ها بدجوری جذب نیرو میکنه و وضعش از قبل توپ تره 😀😉
Clean Energy
آقا من شما رو هم توی زومیت دیدم
دبیر سایت پدال هم هستید؟
واو
new RAMIN
(آقا من شما رو هم توی زومیت دیدم دبیر سایت پدال هم هستید؟واو)
بله جناب آقای اشتری در زومیت هستن. مثل اینکه پدال هم اومدند
من هم بسیار خوشحالم اومدید پدال. پدال واقعا دست تنها بود! فکر کنم نوسینده های پدال ۳ یا ۴ تا بیشتر نیستن. تعداد نویسنده ها و مترجم ها بیشتر باشه راحتر کارها انجام میشه و مطالب متنوع تر میشن.
.
میگم قراره بریم زیر مجموعه زومیت!؟🙂😅آخه نویسنده ها از اونجا دارن میان اینجا
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
ااا سلام آقای اشتری ، من واقعا از نوشته های شما در سایت های دیگه بسیار خوشم می اومد و اان خوش آمد میگم بهتون
Karl Benz
سلام مطالب شما رو در سایت زومیت خواندم واقعا عالی بود .
MC20
من هم امیدوارم . . . و نیز در مسئولیت جدید ، توفیقات روزافزون حضرت عالی و دیگر دوستان سایت پدال رو از درگاه حق تعالی ، مسئلت دارم . . . به امید روزهایی بهتر برای تمامی فرزندان سرزمینم . . .
Behi
از بهترین‌های زومیت❤️
AMG GT R
همچنین
بسیار خوشحال هستیم که مترجم و نگارنده های محترم پدال تعدادشون افزوده شد
ehsan fa
دیسلایک صفر بود محض شوخی یدونه دیسلایک دادم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
به به خوش اومدید آقای اشتری👏👏
جمع همه نویسنده های خبره جَمعه! آقای اشتری،اسلامی در کنار سردبیر محترم و آقا امیر و شاهین و باقی دوستان 👌👍⁦❤️⁩⁦🇮🇷⁩
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
باورم نمیشه تو عراق! با اون وضعیت!!پیکاپ ۶چرخ لندکروز ساختن! خودمونیما متاسفانه مردممون بدجوری کوبیدن روی درجا! چی بودیم چی شدیم!😭😭😭
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
البته دوست عزیز تو ایران هستند کسانی که توانایی این کارها رو دارن.البته پول از همه مهمتره.من خودم الان اگر پول داشته باشم آمادگی ساخت یه ماشین جالب رو دارم.خیلی راحت میتونم با موتور گیربکس پراید یه ماشین دف عقب بسازم.البته قبلا با متعلقات ۲۰۶ ساخته شده دو نمونه که خیلی جذاب هستن.برید کریم سر پولکی سرچ کنید و چند مورد از باگی هاش رو ببینید.حتی یه ابتکار زد یه بار و از موتور مارینر رو جیپ استفاده کرد و تو پیست کوتاه که نمیشد بیشتر از دنده۱ و ۲ استفادا کرد با استفاده از انجین مارینر تونست کل مسابقه رو تو دنده ۱ .۲ تخته گاز بره
Mad.z.Max
بله آقای سرپولکی واقعا نخبه و اعجوبه هست! هرجای دنیا بود دست کم یه کمپانی تیونینگ حرفه ای میداشت! یه ویدیو ازشون ساختن توی یوتیوب هست، مستند طور، نیم ساعته. اگه ندیدین حتما تماشا کنین که عالیه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
متاسفانه استعدادهای زیادی رو نادیده میگیرن، این وضع واقعاً حالگیریه…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
آقای یانکی، فقط آقای سرپولکی که نیست! کسایی مثل مرتضی آلاد،طراح پیتون و… خیلیای دیگه هم هستن که بشدت خلاقن و باهوش، منتها اینا یه عده هستن اکثریت هیچ اهمیتی نمیدن، ساکت یه گوشه نشستن و هیچ کاری نمیکنن، به همین خاطر تر و خشک باهم میسوزن و نتیجه میشه همین اوضاع!
محمد
سلام و درود بر آقای اشتری عزیز از وقتی همه دوستان با تجربه زومیت اینجا جمع شدن سطح کیفی و تنوع مطالب سایت خیلی بالاتر رفته امیدوارم همینطور هم بمونه و سایت فقط به خودرو محدود نباشه انشالله آزادی بودن تو کامنت ها هم به اندازه زومیت برسه اینجا سانسور شدیده😁
Karl Benz
واقعا کشوری مثل عراق با اون وضعیت همچین ارتقایی داده ؟!
ما همچنان در حال در جا زدنیم 😐
فردا 🇦🇫 هم با اون وضعیت از ما سبقت میگیرن ما همچنان در افق خیره شدیم 😐
فرامرز
Karl benz 🇦🇫 با کدوم وضعیت؟فکر میکنی وضعیت اونجا از جایی که زندگی میکنی بدتره؟بخاطر همین خود بزرگ بینی که توی وجودتون موج میزنه حال و روزتون اینجوریه، یکم از نژاد پرستی و خود بزرگ بینی خودتون کم کنید و خودتون رو بهترین دنیا ندونید و کشورهایی مثل عراق و افغانستان رو مسخره نکنید شاید امثال شما هم به جایی رسیدین
مسعود
عقبش یکم زشته بخصوص چراغاش رو این طرح نیومده
یه کوچولو هم باید طویل تر میشد و محورش یه کوچولو به عقب تر کشیده میشد…
در کل تو یه نگاه جذابه ولی بهش دقت کنی میبینی که طراحیش بخصوص قسمت عقبش نقص داره…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
بابا دیگه گند یچیزو در نیارید بزارید ابهت g کلاس ۶×۶ حفظ بشه ، دیگه ببین اوضاع چقد خرابه که پادرا پلاسم ۶ چرخ کردن ، بابا تروخدا جنبه داشته باشید
Karl Benz
😂😂😂
مهردادکمال
منو یاد مرسدس جی کلاس۶*۶انداخت
خوشنام
لندکروز مزخرف اصلا قابل مقایسه با بنز نیست
datsun
آیا میدانستید Geländewagen نام المانی جی واگن الان به معنی زمین نورد که برگردان انگلیسش میشه لندکروز و موقع ساختش توسط شرکت اتریشی دایملر پوخ تمام آفرودی های به نام اون زمان جیپ و لندروور و لندکروز رو مورد بررسی و الگو برداری قرار داد پس لدفا چرندیات تو سایت نباف.
MC20
به جای سه محور که به نظرم تا حدودی جو گیرانه انتخاب شده . . . اگر دو محور و محور عقب با لاستیک های عقب دو تایی . . . اسمبل می شد . . . فکر می کنم شاید پرفورمنس بهتری به دست می داد . . . البته من در مسایل مربوط به آفرود و حومه . . . ۰ هستم . . . دوستان فنی و کارشناس ، اگر اشتباه می کنم ، خوشحال میشم . . . اصلاح کنید . . .
شاعر
در رقابت باهاش بریم پراید وانت رو ۶ چرخ کنیم
محمد مختاری آذر
زیاد جالب نشده
پدال لطفا اگه میشه نمایشگاه SEMA 2021 رو به صورت کامل پوشش بدین که واقعا خودرو های جذابی توش هستش
حسین دهمرد
یعنی اون چرخهایی که اضافه شده دیفرانسیل نداره و نیرو نمیگیره؟ چجوریاس؟
Mad.z.Max
نه، محور محرک نیستن. صرفا یه جفت چرخ اضافه کردن. مثلا ماشینای دیف جلو کا هممون تو ایران سوار میشیم، محور عقب محرک نیس دیگه. صرفا وزن رو تحمل میکنه و تعادل رو برقرار میکنه.
اینم همینه، البته فقط جنبه ظاهری داره
کار قشنگ رو شرکتایی میکنن که محور سومشون هم دیفرانسیل داره و ماشین میشه شیش در شیش. که اونجوری هیولایی ازش درمیاد واسه خودش
Reza Waffen SS
نشده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *