رئیس هیات مدیره شرکت توان قطعه ابتکار اعلام کرد: «این مجموعه در سالهای اخیر گام های بلندی را در راستای فعالیت های دانش بنیان و بازطراحی بسیاری از قطعات خودروهای داخلی برداشته، اما متاسفانه کپی کاری و زیرپا گذاشتن حقوق مالکیت معنوی بلای جان این صنعت قطعه سازی شده است.»
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، عباس روستایی همزمان با رونمایی از قطعه جدید طراحی شده توسط این شرکت تحت عنوان باکس فیلتر هوای موتور TU5 اعلام کرد: بازطراحی و تولید این قطعه بسیار حساس پس از تلاش های گسترده متخصصان و کارشناسان این شرکت به مرحله تولید انبوه رسیده و ویژگی های بسیار متمایزی نسبت به قطعه اصلی دارد.
وی با اشاره ظرفیت های بسیار بالای سازندگان داخلی در زمینه طراحی و تولید قطعات گفت: طراحی و تولید این قطعه جدید مزیت های بسیار عمده ای دارد که از ان جمله می توان به کاهش زمان تعویض فیلتر از ۱۰ دقیقه به ۱۵ ثانیه در حوزه خدمات پس از فروش اشاره کرد و این مساله به دلیل تغییرات گسترده در طراحی قطعه به منظور تسهیل فرآیند تعویض فیلتر بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: افزایش طول عمر قطعه به واسطه استفاده از مواد پلی آمید الیاف دار مقاوم در برابر حرارت و گرما یکی دیگر از ویژگی های این قطعه به شمار می رود و قابلیت استفاده برای تیپ های مختلف موتور Tu5 از جمله پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، پژو ۴۰۵، پژو پارس ، رانا و دانگ فنگ H30 کراس را دارا است.
روستایی با بیان اینکه برنامه بازطراحی و تولید باکس فیلتر هوای موتور TU5 پس از مطالعات گسترده و ارزیابی دیدگاههای مالکان خودروها و متخصصان حوزه خدمات پس از فروش در دستور کار این شرکت قرار گرفته، افزود: یکی دیگر از مهمترین مزیت های این قطعه جدید اصلاح مکانیزم هوا رسانی و افزایش راندمان فیلتر هوا از ۲۵ درصد به ۸۷ درصد که منجر به افزایش طول عمر فیلتر هوا و کاهش مصرف سوخت خودرو می‌شود.
محمدرضا پاکروان مدیرعامل شرکت توان قطعه ابتکار نیز با اشاره به رویکردهای مداوم این شرکت در زمینه نوآوری قطعات خودرو از طراحی و تولید قطعات جدید در سال جاری خبر داد و گفت: شرکت توان قطعه ابتکار با همت کارکنان و دانش روز به طراحی و تولید قطعات جدید می پردازد و در ادامه فعالیت خود نیز محصولات جدیدی را به بازار عرضه خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه نوآوری های این مجموعه در عین حال گره گشای بسیاری از چالش های مبهم در شرکت های خودروسازی نیز بوده است افزود: متاسفانه آنچه امروز بیش از هر چیز فعالیت های نوآورانه در صنعت قطعه سازی را تحت شعاع خود قرار می دهد، کپی برداری توسط برخی واحدهای زیرپله ای است که در سطح بازار کمین کرده اند تا بلافاصله از دستاوردهای دیگران نهایت بهره را ببرند.
پاکروان با اشاره به تشکیل چندین پرونده قضایی در این زمینه گفت: در شرکت ما طراحی و تولید قطعه به صورت کامل انجام می گیرد و قطعاتی که دارای مشکل هستند بعد از رفع ایراد در شرکت بازطراحی می شوند و با ثبت مالکیت تولید و روانه بازار می شود.
وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم شرکت توان قطعه ابتکار که تمام مدیران به آن پایبند هستند، تولید محصولات جدید، جهت رفع عیوب نمونه‌های اصلی آن است که در هیچ یک از آنها، کپی برداری یا الگوبرداری وجود نداشته و کاملا طراحی جدید ‌باشد.
وی با بیان اینکه یکی از بیماریهای صنعت قطعه سازی کشور عدم تفکر، مهندسی و ایده‌پردازی افزود: ه به همین دلیل برخی از سازندگان به جای خلاقیت، در صدد کپی برداری از تمام کالاهای موفق بازار هستند و به طور حتم ما تمام کپی برداریها را پیگرد قانونی خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت توان قطعه ابتکار گفت: از دیگر فعالیت های این شرکت در گذشته می توان به درب سوپاپ فلزی، تسمه سفت کن دینام ۲۰۶، هواکش پراید، فیوزهای پراید و درب ترموستات ال ۹۰ اشاره کرد که در نتیجه ساعت ها و ماهها تلاش حاصل شده است.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *