عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در خصوص چرایی حرکت به سمت پلتفرم ملی تعاون تصریح کرد: «پروژه پلتفرم تعاون به همت مالک مجموعه چکاد در این شرکت کلید خورده است و ما به دنبال آن هستیم که گروه قطعه سازان داخلی در زنجیره تأمین گرد هم آوریم و با همکاری قطعه سازان به تولید یک پلتفرم ملی بپردازیم.»
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ابوالفضل خلخالی در نشست خبری هلدینگ چکاد صنعت فلاح با موضوع پلتفرم ملی تعاون ادامه داد: «هم‌اکنون ۱۰ خودروساز خصوصی با چالش های متعدد سالانه ۳۰ هزار دستگاه خودرو تولید می کنند که باید با رشد تولید و شکل‌گیری دانش فنی در این شرکت ها تولید به سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه برسد.»
مدیر پروژه پلتفرم تعاون ادامه داد: «هدف ما در پلتفرم تعاون تولید ۱۱ محصول خواهد بود که شامل ۳ سدان، ۲ هاچ بک، ۲ محصول پیکاپ، ۲ کراس اوور و ۲ محصول الکتریکی است. هم‌اکنون طراحی مفهومی انجام شده است و در مراحل ساخت محصول هستیم و به زودی، تولید ۵۰ محصول با هدف اخذ استانداردهای لازم توسط گروه صنعتی چکاد تولید خواهد شد.»
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: «این پلتفرم مبتنی بر تعامل با زنجیره تأمین و همکاری انجمن همگن قطعه سازان کلید خورده است و سرمایه گذاری پیش بینی شده بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تولید پلتفرم و حدود ۲۰ میلیون دلار سرمایه برای طراحی و تیراژ ۲۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود.»
خلخالی اضافه کرد: «تا این لحظه، تمامی سرمایه گذاری ها به صورت مستقیم توسط گروه صنعتی چکاد انجام شده است، اما امیدواریم به کمک تعاونی‌ای که ایجاد شده بتوانیم سایر قطعه سازان را به سرمایه گذاری در این پروژه تشویق کنیم.»
وی گفت: «ما در موضوعات علمی مشکل چندانی نداریم و در سطح بسیار خوبی قرار گرفته ایم، اما مشکلات مدیریتی همچنان وجود دارد. وقتی برای خرید خودروهای فعلی تولیدی کشور با سطح پایین فناوری، صف ایجاد می شود پس می توان نتیجه گرفت که نیازی به فناوری در کشور احساس نشده است.»
مالک گروه صنعتی چکاد نیز با اشاره به زنجیره تأمین بسیار قوی در کشور گفت: «در تولید پلتفرم ملی تعاون از زنجیره تأمین قدرتمند داخلی بهره خواهیم برد، چراکه به دنبال بالندگی در صنعت خودرو هستیم و معتقدیم این صنعت باید به دست متخصصان سپرده شود.»
علی یکه فلاح با تأکید بر این که در این پروژه علاقه مند به استفاده از تجربیات شرکت های خارجی هستیم، اما نخبگان دانشگاهی نشان داده اند که توانمندی خوبی در این بخش دارند، افزود: «یکی از موضوعات اصلی ایجاد این پلتفرم، موضوع فناوری های جدید است و بر این باور هستیم که می توانیم از تجربیات شرکت های مختلف اروپایی که در صنعت خودرو فعالیت های موفقی داشته اند، بهره ببریم.»
وی همچنین در خصوص مشکلات قطعه سازان برای تأمین ورق های فولادی افزود: «با فولاد مبارکه اقدام به تأمین ورق های فولادی کرده ایم، چراکه پیش از این، تولید ورق خودرویی وجود نداشت با این حال، مشکلات تأمین ورق های فولادی وجود دارد، اما امیدواریم تأمین کنندگان فولاد کشور در حل این مشکل به کمک ما بیایند.»
مدیرعامل هلدینگ چکاد صنعت نیز در این نشست افزود: «فشار خودروسازان بر قطعه سازان و انحصاری رفتار کردن و افزایش میزان مطالبات قطعه سازان را به این می رساند که تأمین منابع خود را از محل های دیگری جست و جو کنند.»
نادر وهاب آقایی به همین دلیل بسیاری از قطعه سازان به صادرات و افترمارکت روی آوردند تا بتوانند تأمین منابع کرده و از ظرفیت های خالی خود به نحو احسن استفاده کنند. یکی دیگر از کارهایی که خود قطعه سازان به صرافت آن افتاده اند توانایی تولید خودرو است. اگر تمام قطعه سازان کنار هم بایستند، می توانند یک خودرو کامل تولید کنند.
وی افزود: «خوشبختانه این موج در قطعه سازان راه افتاده است که آن ها می توانند با اجتماع در کنار هم به تولید خودرو برسند. هر چه قدر تعداد قطعه سازان افزایش پیدا کنند، قاعدتاً سریع تر می توانیم به نتیجه برسیم.»
همچنین مدیرعامل هلدینگ چکاد صنعت گفت: «شرکت های مادر وقتی از قطعه سازان محصول جدید نمی خواهند در نتیجه بحران کیفیت خواهیم داشت که هم‌اکنون در صنعت خودرو شاهد آن هستیم.»
وهاب آقایی افزود: «در زمانی که، خودروسازان خارجی در کشور وجود داشتند به دلیل عرضه محصولات جدید، قطعه سازان در فصل شکوفایی خود قرار گرفتند و تولید قطعات جدید به دلیل خواسته شرکت های مادر ادامه یافت.»
وی  تصریح کرد: «این پلتفرم با سرمایه گذاری بسیار عظیم در حال راه اندازی است که احتمالاً ظرف دو ماه آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد. چکاد پارت محلی برای فروش قطعات باکیفیت خودرو خواهد بود که سایر قطعه سازان نیز امکان عرضه محصولات خودرا در این پلتفرم خواهند داشت.»
علی طجوزی
پایگاه خبری اسب بخار
۱۱ محصول !!!!!! حتما موفق مشن







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
۱۱ محصول !!!!!! حتما موفق مشن






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *