سال آینده یعنی دو دهه بعدازآنکه در سال ۲۰۰۱ آکورا نام اینتگرا را در بازار ایالات‌متحده کنار گذاشت و آن‌را با RSX جایگزین کرد، این نام بازخواهد گشت. حال اما برند لوکس هوندا پیش‌نمایشی از اینتگرای جدید را با معرفی یک پروتوتایپ ارائه کرده است. مثل همهٔ پروتوتایپ‌هایی که تاکنون از آکورا و شرکت مادرش هوندا دیده‌ایم، این پروتوتایپ هم نسخهٔ پیش‌تولید اینتگرای جدید محسوب می‌شود و احتمالاً ویژگی‌های ظاهری آن تا حد زیادی با نسخهٔ نهایی یکسان خواهد بود.

همان‌طور که تیزرهای قبلی نشان داده بودند، اینتگرا طراحی مشابه TLX دارد هرچند که کمی کوچک‌تر بوده و بر اساس نسل جدید سیویک ساخته شده است. در جلوی خودرو چراغ‌های آشنای آکورا با دی‌لایت‌های LED به چشم می‌خورد و در زیر چراغ سمت راننده هم نوشتهٔ INTEGRA نقش بسته است. جلوپنجره و ورودی هوای پایینی مشکی براق و مه شکن‌های گرد هم دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

یکی از ویژگی‌های ظاهری مهم اینتگرا اما سقف شیب‌دار و فرم فست‌بک آن است که نمایی کوپه مانند به خودرو بخشیده است. چراغ‌های عقب نیز مثل دیگر محصولات جدید آکورا شکل تیزی دارند. رنگ زرد این پروتوتایپ از آکورا NSX کنونی گرفته شده و همچنین یادآور رنگ زرد اینتگرا تایپ R نمادین نسل دوم بنام زرد ایندی است. در ظاهر خودرو همچنین تریم‌های مشکی برلینتا هم در قسمت‌هایی مثل سقف، اسپویلر عقب، قاب آینه‌های جانبی دیفیوزر عقب و جلوپنجره هم دیده می‌شود. برای این پروتوتایپ رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی مات با کالیپرهای ترمز زردرنگ هم در نظر گرفته شده است.

آکورا اعلام کرده است که اینتگرای جدید با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه خواهد شد. این موتور به‌احتمال‌زیاد از سیویک Si گرفته شده و هرچند قدرت آن اعلام نشده اما احتمالاً در اینجا هم همان ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر سیویک Si را تولید خواهد کرد. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.
آکورا فعلاً داخل پروتوتایپ اینتگرا را نشان نداده و از ویژگی‌های آن خبر نداریم اما ممکن است در اینجا هم برخی قطعات از سیویک گرفته شده باشند. به گفتهٔ آکورا، نسل جدید اینتگرا قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار خواهد داشت. این خودرو در کارخانهٔ هوندا در اوهایو در کنار آکورا TLX تولید خواهد شد و سال آینده به نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد رسید.
بهنام
عکس اول از نمای روبرو واقعا عالیه.
ولی چراغ عقب بدجور تو ذوق میزنه.خوده چراغ عقب جنسیس کوپه هست که بیش از دوازده سال پیش معرفی شد .
به هر شکل مدلهای اسپرت هوندا بینهایت جذاب و خواستنی هستن و طبق روال چند سال گذشته در مبحث طراحی ضعیف عمل میکنن . واقعا حیف
[email protected]!n
همون سیویک با چراغای متفاوته کاش لااقل پرفرومنس قوی تری ارائه بده
علی
یکی از خوشگل ترین خودرو های سال با قاطعیت
AMIR / ARMI
ظاهرش خوبه دلچسبه مخصوصا چراغ های عقب
یه زمانی مرسدس هم از همچنین طراحی های نرم و دلچسبی استفاده‌ میکرد مخصوصا cls
ولی در کل این ماشین همون سیویک روی همون پلتفرم با همون موتور
یه ماشین دیفرانسیل جلو با موتور ۲۰۰ اسبی
همون چیزی که نباید باشه
همه سدان ها تقریبا همین ترکیب دارن و چیز خاصی نداره
در کل نا امید کنندس
sina
یعنی قراره جایگزین ILX بشه با این ابعاد و قدرت یه اونم کنارش ادامه میده؟
Aliasn
بالأخره چراغ رادیکالی معرفی شد . ولی ای کاش که سیستم انتقال قدرت نیرو رو به چهار چرخ یا حداقل به چرخای عقب میفرستاد. درباره عقب ماشین هم بگم در اولین نگاه یاد دو ماشین دیگه افتادم یکی به خاطر دَرِ صندوق عقب یاد ۴۰۶پژو (تاکسی معروف فیلم تاکسی) وهم به قول دوستان جنسیس کوپه.
دانیال
هوندا عشق لاینتهی
datsun
این احتمالا مثل نسلهای قدیم یه نسخه پرفورمنس تایپ آر داره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *