بازار لوازم یدکی علی الخصوص در طی یک سال گذشته با اوضاع نابه سامانی مواجه شده، اگر این روزها برای خرید لوازم یدکی سری به بازار زده باشید متوجه افزایش افسار گسیخته قیمت ها شده اید و این در حالی است که کالاهای قاچاق و بی کیفیت فراوان شده است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از مرآت، بالا رفتن قیمت ارز، تورم، کرونا و… از جمله مشکلاتی است که این روزها بسیاری از صنایع را دچار رکود کرده است. یکی از بازارهایی که شدیدا تحت تاثیر این عوامل قرار گرفته، بازار لوازم یدکی خودرو است.
بازار لوازم یدکی خودرو علی الخصوص در طی یک سال گذشته با اوضاع نابه سامانی مواجه شده است، اگر این روزها برای خرید لوازم یدکی خودرو سری به بازار زده باشید قطعا متوجه افزایش افسار گسیخته  قیمت ها شده اید و این در حالی است که کالاهای قاچاق و بی کیفیت چینی هم در این بازار فراوان شده است.
فعالان صنفی لوازم یدکی خودرو در شهرستان شاهرود معتقدند؛ نبود نظارت بر زنجیره تولید تا عرضه و همچنین گرانی قیمت ارز سبب بحرانی شدن وضعیت این بازار شده و در این وضعیت مردم باید تاوان این جهش قیمت‌ها را بپردازند.
قیمت لوازم یدکی انواع خودرو در بازار، این روزها شتاب گرفته است و طبق مشاهدات میدانی و بنا بر اظهارات دست اندرکاران این صنف نبود نظارت مناسب و نقش آفرینی واسطه ها باعث صعود بی رویه و هفتگی نرخ ها و به تبع آن ناتوانی مردم در خرید شده است.
محمودی یکی از فروشندگان لوازم یدکی در گفتگو با خبرنگار مرآت از صنف لوازم یدکی کلیه اجناس ایرانی و خارجی را مشمول افزایش قیمت ها دانست و آن را عاملی جهت فروش بسیار پایین این روزها عنوان کرد.
این فروشنده ادامه داد: از ۳ ماه گذشته تا بحال برخی اجناس هر ده روز یکبار گران تر شده است و از طرفی توان خرید مردم هم روبه افول رفته است.
محمودی ادامه داد: قبلا روزی ۴ الی ۵ میلیون تومان فروش داشتم اما همین امروز تا ساعت ۱۳ که با شما حرف میزنم فقط ۲۰۰هزار تومان لوازم فروخته ام و قطعا در پایان ماه هزینه های آب، برق، گاز، اینترنت مغازه و دارایی را باید از سرمایه بپردازم.
محمودی خلاء حضور بازرسی و تعزیرات در بازار را عامل این گرانی های بی دلیل دانست و اظهار کرد: گاهی جنس را که روی میز و جلوی مشتری می گذاریم از او خجالت می کشیم اما کاری از دستمان بر نمی آید.
عرب اسدی یکی از فروشندگان لوازم یدکی در گفتگو با خبرنگار مرآت شروع افزایش قیمت ها را از۳ماه اخیر عنوان کرد و گفت:  این روزها بازار لوازم یدکی اوضاع خوبی ندارد و شاهد یک رکود در این بازار هستیم
وی همچنین افزود: قبل از آن قیمت ها راکد و وضعیت بازار خوب بود اما اخیرا با بالا رفتن نرخ ها بخصوص اجناس ایرانی هم مردم و هم فروشندگان دچار مشکل شده اند.
غلامی فروشنده کهنه کار لوازم یدکی نیز در گفتگو با خبرنگار مرآت از بالارفتن پی در پی قیمت ها در ماه های اخیر اعلام نارضایتی کرد.
 وی با مقصر دانستن دلال ها و واسطه های پایتخت، نبود نظارت های لازم را عامل این نوسانات دانست و گفت: لوازم فروش تهرانی وقتی میبیند میزان تقاضای یک کالا علیرغم نرخ فعلی باز هم زیاد است و نظارتی هم وجود ندارد به دلخواه خودش باز هم روی قیمت آن می کشد!
غلامی ادامه داد: در پی رشد بی رویه قیمت ها، فروش ما خیلی پایین آمده و از طرفی موظف به پرداخت عوارض و مالیات در موعد مقرر هستیم، خسته شدیم اما امکان خروج نداریم.
فرومدی که خود یکسال است وارد بازار فروش لوازم یدکی شده در گفتگو با خبرنگار مرآت رشد قیمت ها را طی یکسال گذشته بی سابقه دانست و گفت: عرضه لوازم به نسبت تقاضا زیاد است، مردم فعلا خرید نمی کنند و امیدوار به بازگشت قیمت ها هستند اما پیش بینی ما اینست که نرخ لوازم یدکی از اینکه هست بالاتر خواهد رفت.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *