بیش از یک سال پیش، پورشه تایکان توربو S در رقابتی که توسط کارواو ترتیب داده شده بود، شانس خود را در برابر ۹۱۱ توربو S امتحان کرد. در آن درگ، ۹۱۱ پیروز شده و ثابت کرد که علیرغم قدرت بیشتر و گشتاور فوری تایکان، در درگ وزن هم بسیار مهم است.

حال این دو ماشین دوباره به مصاف هم رفته‌اند اما این بار آسفالت خیس است. این وضعیت برای تایکان یک مزیت خواهد بود زیرا سیستم کنترل کشش بهتری دارد که این به خاطر ذات خودروهای الکتریکی است؛ اما آیا این برتری برای تایکان کافی است تا بتواند قاتل هابپرکارها را مغلوب کند و نتیجهٔ دیدار رفت را جبران کند؟

در ابتدا اجازه دهید نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم. ۹۱۱ توربو S به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور باید وزنی ۱۶۴۰ کیلوگرمی را جابجا کند. تایکان توربو S اما از دو موتور الکتریکی در جلو و عقب استفاده می‌کند که مجموعاً ۷۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. بااین‌حال، سدان الکتریکی با ۲۲۹۵ کیلوگرم وزن، بسیار از برادر درون‌سوز خود سنگین‌تر است.
بنابراین، حتی با وجود چنین اختلاف قدرتی که بیش از ۱۰۰ اسب بخار است، همه میدانیم ۹۱۱ توربو S توانایی مغلوب کردن تایکان توربو S را دارد؛ اما آیا آسفالت خیس و لغزنده می‌تواند اوضاع را تغییر دهد؟ وقتی سیستم‌های پایداری خاموش شوند چطور؟ آیا تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟ پاسخ همهٔ این سؤالات را می‌توانید در ویدئوی زیر ببینید.
porsche
چقدر دلم برای درگ های برابر تنگ شده بود
محمد امین
خیلی به هم نزدیک بودن ، ولی با توجه به اینکه پیست خیس بود ، توربو اس عملکرد بهتری داشت نسبت به پلت‌فرم درون سوز بودنش
و یه نکته‌ هم اضافه کنم که پورشه بالأخره داره قبول میکنه که موقعیت کالیپر ترمز های چرخ جلو در حالت ایده عال خودش نیست و قراره تقیراتی رو در این زمینه ایجاد کنه که ممکنه نسل‌ بعد توربو اس و gt3rs و gt2rs هم از این تغیرات تحت تاثیر قرار بگیرن
فکر می‌کنم کالیمر ترمز های جلو رو مثل پلت‌فرم مکلارن و فراری و بقیه سوپر کار ساز ها تغیر بدن تا با این کار خنک سازی ترمز ها بهتر انجام بشه
هرچند بعید می‌دانم ، چون پورشه خیلی سخت در محصولاتش تغیر ایجاد میکنه ، مثلا با اینکه خودشون هم میگن که اگر ۹۱۱ gtxrs پلت‌فرم موتور وسط داشت، سریع تر میتونست باشه ، اما هیچوقت به سمت تغیر نرفتن
مازیار
قرارگیری موتور اتومبیل پشت محور عقب (۹۱۱) باعث میشه که سر پیچها بخاطر خاصیت پاندولی، عقب اتومبیل به سمت خارج پیچ کشیده بشه. این نه تنها یک خاصیت معمول در صنعت اتومبیل، بلکه یک اصل فیزیک هست
اما مهندسان پورشه اونقدر سماجت به خرج دادن تا در دهه نود این نقیصه رو کلا از ۹۱۱ محو کردن
حالا به نظرت میان و ۹۱۱ رو موتور وسط تولید کنن؟
محمد امین
بحث من همین سماجت بود
توی یکی از برنامه های تاپ گیر ، سال های فکر می‌کنم ۲۰۱۰ بود ، جرمی گفت که مهندسین پورشه گفتن که اگر ۹۱۱ رو موتور وسط بسازن، حداقل یک ثانیه سریع تر میشه ، اما تعهدی که به پلت‌فرم بیتل فردیناند دارن و همیچین این جا افتادگی برای مصرف کننده ها نمیزاره ‌که بخوان از موتور وسط بودن استفاده کنن
هرچند که پلتفرم موتور عقب پورشه چیزی از موتور وسط کم نداره
ممد ژانگولر
بچه ها بیایم جیمزباندو واسطه کنیم بره پیش مش واتسون بهش بگه این همه پشت کار بلاخره از یجات میزنه بیرون
بیا جون مادرت برو یک ماه استراحت
دلم براش میسوزه مثل تراکتور کار میکنه
abdi_mahdi
داش قفلی زدی رو مش واتسونا
Porsche 911
😂😂😂😂😂😂
" Swedish Arrogant Tiger "
درگ زیبایی بود.
King 918
قاتل هایپرکار ها بسیار به جا و درست بود آفرین
Clean Energy
من همیشه گفتم عاشق ۹۱۱ توربو اس هستم و هیچوقت از این عشقم به پورشه و ۹۱۱ کم نمیشه…
بعد از اون بین پورشه ها تایکان توربو اس خیلی دوست دارم و بعد از اون پورشه کاین توربو جی تی
واقعا پورشه خداس…
مهدی
واقا یه درگ پا یا پای و جذابی بود
رقابت ۲ خودروی پر حاشیه و جذاب و دوست داشتنی که هر دوتاشون هم از یه شرکت هستند
اما من ۹۱۱ رو انتخاب میکنم چون درون سوز هست
درسته صدای جارو برقی میده اما خیلی جذابه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *