BMW همچنان جایگاه محبوب‌ترین برند لوکس بین خریداران را حفظ کرده اما لکسس در حال نزدیک شدن به این برند آلمانی است. این‌ها را گزارش بررسی برند کلی بلو بوک در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ می‌گوید.

گزارش بررسی برند کلی بلو بوک یک نظرسنجی احساس مشتریان است که رفتار خریداران را در تخمین اینکه یک برند یا یک خودرو چگونه با رقبای کلاس خود روبرو خواهد شد بررسی می‌کند. این موسسه یک گزارش بررسی برند دیگری را نیز برای برندها و خودروهای غیر لوکس تهیه کرده است که فعلاً روی آن تمرکز نمی‌کنیم.
BMW در سه‌ماهه سوم امسال نیز سایه برتری خود روی رقبا را حفظ کرده است اما این فاصله بسیار کمتر شده است. میزان علاقه خریداران به انتخاب محصولات BMW در این بازه زمانی ۴ درصد افت نسبت به سه‌ماهه دوم سال داشته و بیشترین میزان کاهش بین برندهای لوکس محسوب می‌شود. از میان تمامی خریداران خودروهای لوکس، ۱۹ درصد افراد به محصولات BMW علاقه نشان می‌دهند که نسبت به علاقه ۲۳ درصدی در سه‌ماهه دوم امسال کاهش داشته است.

BMW سری ۵، سری ۳ و X5 نیز با کاهش محبوبیت روبرو شده و از بین ۱۰ خودروی اول لیست خارج شده‌اند. X3 هم به همین وضعیت گرفتار شده و ۵ درصد از میزان علاقه خریداران را از دست داده است.
در همین زمان لکسس علیرغم محدودیت‌های موجود در تأمین انبار شاهد میزان علاقه پایداری به محصولاتش از سوی خریداران بوده است. ۱۹ درصد خریداران به محصولات لکسس علاقه نشان داده‌اند که کاملاً به BMW نزدیک است. لکسس در سه ماه اخیر و ماه‌های قبل از آن کمترین میزان موجودی انبار بین برندهای لوکس را داشته که دلیل آن کمبود نیمه‌رساناها اعلام شده است. البته وضعیت BMW از نظر موجودی انبار بهتر بوده است. شاسی‌بلند محبوب RX بیش از پیش در معرض دید قرار داشته و از تسلا مدل ۳ سبقت گرفته و به دوست‌داشتنی‌ترین خودروی لوکس در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ بدل شده است. میزان علاقه به خرید RX در این بازه زمانی افزایش قابل‌توجهی داشته است. آخرین باری که این خودرو در رتبه ۱ لیست قرار گرفت به سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ مربوط می‌شود.
مرسدس بنز نیز شاهد افزایش ۲ درصدی میزان علاقه‌مندان به خرید محصولاتش بوده و دلیل این کار نیز خودروهای GLE، C کلاس و E کلاس هستند. تسلا پس از کاهش میزان علاقه به خرید محصولاتش در سه‌ماهه دوم دوباره روی ریل افتاده و خریداران به مدل Y و مدل S روی خوش نشان داده‌اند؛ اما مدل ۳ با کاهش علاقه خرید ۱۸ درصدی بیشترین افت را بین خودروهای بررسی شده داشته است.

کادیلاک، آکورا و جنسیس هم اندکی بهبود را تجربه کرده‌اند به گونه‌ای که میزان علاقه به خرید XT5 رشد قابل‌توجه ۵۸ درصدی داشته و همین موضوع درباره خودروی پرفروش آکورا یعنی RDX نیز صادق است. جنسیس پس از عرضه GV70 شاید شاهد افزایش علاقه به خرید این مدل در سه‌ماهه پایانی سال باشد.
اما پس از BMW این آئودی است که با افت ۳ درصدی بیشترین کاهش علاقه خرید به محصولاتش را تجربه کرده است.
بیوک، لینکلن، پورشه و جگوار هم افت ۱ درصدی داشته‌اند. بیوک انکور با افت ۱۳ درصدی میزان علاقه خرید روبرو شده است.
شرکت‌های ریویان، لوسید و پولستار هم به لیست اضافه شده‌اند اما تاکنون میزان علاقه خرید حداقلی را داشته‌اند.
فروش خودروهای لوکس در سه‌ماهه سوم امسال بهتر از کل بازار بوده است. درحالی‌که فروش کلی خودروها افت ۱۳ درصدی داشته اما این میزان برای خودروهای لوکس تنها ۵ درصد بوده است. لکسس در بحث فروش از سایر رقبا سبقت گرفته است. این خودروساز ژاپنی تنها برند بین ۴ برند اول لیست بوده که رشد فروش را تجربه کرده است. فروش این برند از ۸۱ هزار دستگاه گذشته که رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد. مرسدس بنز، آئودی و BMW به ترتیب افت فروش ۲۵، ۱۴ و ۹ درصدی را تجربه کرده‌اند.

مسابقه فروش خودروهای لوکس در بازار آمریکا اهمیت زیادی داشته و همواره به‌صورت فشرده ادامه پیدا کرده است. اگرچه این مرسدس است که از ابتدای سال تاکنون وضعیت فروش بهتری داشته اما BMW به همراه لکسس کاملاً سایه به سایه این خودروساز حرکت می‌کنند و شاید پیروز نهایی امسال برندی باشد که موجودی انبار بهتری را حفظ کند.
از نظر موجودی انبار شاید آئودی و BMW وضعیت بهتری نسبت به مرسدس بنز داشته باشند. اگرچه موجودی انبار لکسس پایین است اما به نظر می‌رسد تولید محصولات این شرکت اولویت بالاتری نسبت به تویوتا دارد تا به این ترتیب ژاپنی‌ها در بازار لوکس سازان حرف اول را بزنند.
میزان علاقه به خرید شاسی بلندها دوباره بیشتر شده و به بالاترین میزان از سه‌ماهه پایانی سال پیش تاکنون رسیده است. از میان تمامی خریداران خودروهای لوکس، ۶۹ درصد به خرید شاسی‌بلند علاقه نشان داده‌اند اما نکته جالب اینکه خبری از خودروهای اروپایی در بین شاسی بلندهای پرفروش نبوده است.

لکسس RX برای هفتمین بار پیاپی در بازه‌های زمانی سه‌ماهه رتبه اول را از آنِ خود کرده است. آکورا MDX در رتبه دوم قرار داشته و محصولات بیوک و تسلا نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کادیلاک XT5 هم با کنار زدن BMW X5 به رتبه پنجم رسیده است.
نکته مهم اینکه تنها ۴۹ درصد خریداران خودروهای لوکس به دنبال خرید در سه‌ماهه سوم بوده‌اند که نسبت به سه‌ماهه دوم امسال افت ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.
تسلا مدل ۳ و S به ترتیب پرفروش‌ترین خودروهای لوکس بوده و پس از آن‌ها نیز مرسدس بنز E کلاس، BMW سری ۳ و آکورا TLX قرار دارند.

لیست ۱۰ برند لوکس پرفروش در آمریکا ترکیبی از برندهای خارجی و داخلی بوده است. تسلا بیشترین محصولات را در این لیست داشته و پس از آن هم آکورا و بیوک با دو نماینده حضور دارند.
قابلیت اطمینان و دوام همیشه با اختلاف زیاد مهم‌ترین فاکتور خریداران بوده و در سه‌ماهه سوم امسال اهمیت بالاتری نیز پیدا کرده است. قیمت مناسب و شهرت خوب اهمیت کمتری داشته ولی ایمنی، راحتی و تکنولوژی همچنان جزو فاکتورهای مهم ارزیابی می‌شود.

لکسس و پورشه ستاره‌های سه‌ماهه سوم بوده‌اند و در سه بخش توانسته‌اند بالاترین امتیازها را کسب کنند.
لکسس مدت‌های زیادی است که در زمینه قابلیت اطمینان و دوام و شهرت خوب امتیازهای بالایی کسب می‌کند. این خودروساز همچنین برای اولین بار در سه سال اخیر رتبه اول در بخش سواری راحت را کسب کرده است. پورشه هم در بخش‌های پرفورمنس، استایل خارجی و رضایت و پرستیژ موفق به کسب مقام اول شده است.
آکورا هم به عنوان برند لوکس هوندا توانسته خوش بدرخشد و چهار رتبه دو و دو رتبه سه را کسب کرده است.
تسلا در بخش‌های تکنولوژی و مصرف سوخت بهترین رتبه را به دست آورده است. این برند الکتریکی اما نسبت به دو سال پیش اندکی پسرفت داشته است.

امیرعلی
عاشق منطق اون در مجموع ۲ درصد هستم که نیومده به ریویان و لوسید رای دادن
بهزاد
معیارهای زیادی بررسی شده اما فکر میکنم در نظرسنجی های آینده از خریدار بپرسند از اینکه پشت خودرویی نشستی که قیمت سهامش مثلا یک دهم فلان برنده چه احساسی داری.
یا سوالی با این متن مطرح بشه؛
از برندی که توافق ۲۰۴۰ را امضا نکرده احساس رضایت داری؟
معیارها زیاده!
GT
علاقه به پولستار از لوسید و ریویان کمتره 😑
مرسدس خیلی داره عقب میمونه😥
امیر
پولستار هیچ رای نداشته ؟
من یک ساعت دیگه می رم سازمان بین المللی حمایت از پولستار تاسیس می کنم.
🤍Audi e_tron gt🤍
ماشین آلمانی ها یه چیز دیگه هستن 💖❤💥💭🇩🇪🇩🇪
پادشاهان لوکس ساز
مثال:audi a8l horch,maybach s class,maybach gls
البته آلمانی ها تو لوکس سازی عالی هستن ولی اول برتانیایی ها بهترن و جلوترن مثل رولز رویس و بنتلی و رنجرور
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
فقط همینو بس که اون انگلیسیایی که گفتی یکیشون مجبوره با g کلاس که غوله رقابت کنه ، و اون دوتای دیگه هم یکیشون مال فولکسه و یکیشون مال بی ام و ، در واقع آلنان در این موضوع داره با خودش رقابت میکنه
🤍Audi e_tron gt🤍
بله کاملا درسته دقت نکرده بودم 👍👍
رولز رویس برای بی ام و و بنتلی برای فلوکسه پس اینها یه رگ یجورایی آلمانی دارن پس آلمانی ها بهترن
فقط اینکه الان یه سوال دارم
رولز رویس طبق معمول برای بی ام و است پس چرا بی ام و سری ۷ را یه نسخه ی لوکس ازش نمی ده که مثل رولز رویس باشه
یا حتی مثلا آئودی
چرا یک ماشین نمی ده از فلایینگ اسپور لوکس تر با همکاری بنتلی؟
هر چند انقدر a8l هورش را دوست دارم که به حتی فلایینگ اسپور ترجیحش می دم!!
آئودی می خواهد ماشین های a9 و q9 هم بزند امیدوارم هر دو سوپر لوکس باشند
A9 به صورت یک کوپه و کابریولت لوکس در ۲۰۲۵ احتمالا می آید چون خود آئودی یک بار مدیر عاملش گفت ما به ساخت کابریولت لوکس علاقه داریم آئودی a9 فکر کنم ماشینی مثل اس کلاس کابریولت و بنتلی کانتیننتال باشد
Q9 را زیاد نمی دانم اما آئودی شاسی بلند اسپرت مثل rsq8 دارد اما سوپر لوکس و آفرود ندارد
بنابراین احتمال می دهم q9 چیزی مثل مایباخ gls باشد آن هم حتما q9 هورش دارد😁
که عالیه منتظرشون هستم
فرزان
افرین المان فقط با شرکتهای خودش رقابت می کنه وانگلیس وسایر کشور ها قرنها مونده تا به المان برسند کافیه به مسابقات فرمول یک وعملکرد ستاره سیلور نگاه کنی.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
در مورد سوالت که پرسیدی چرا بی ام و یه نسخه لوکس نمیده که مثل رولز رویس باشه ، دقیقا دلیلش همینه که نمیخواد محصولاتش رولزرویس رو هدف قرار بدن و یه جور جنگ داخلی راه بندازه ، پس سری ۷ در واقع یه کلاس پایین تر از رولزرویس هست ، در مورد آئودی هم باید بگم که دارن روی هورش کار میکنن دوی نسخه های اروپاییش و منم دوست دارم که موفق شه
🤍Audi e_tron gt🤍
عالیه ممنون از جوابتون🙏
میثم
😍😍 LEXUS 😍😍
منتظرم خیلی جدی به بخش الکتریکی ورود کنه
کوبیده
بی ام و برا یه شب خوبه لکسس برا یه عمر
MR.JD
اونوقت مرسدس هم برای هر دو
Mad.z.Max
“قابلیت اطمینان و دوام همیشه با اختلاف زیاد مهم‌ترین فاکتور خریداران بوده و در سه‌ماهه سوم امسال اهمیت بالاتری نیز پیدا کرده است”
جالب اینجاس چندوقت پیش درمورد قابلیت اطمینان پایین محصولات تاتا لندروور با دوستی صحبت میکردم، میگفت برای خریدارای این ماشینا قابلیت اطمینان مهم نیس و پرستیژ و شخصیت لندروور و رنجروور هست که مهمه!
عجب خریدارایی هستن این آمریکاییا، اشتباهی قابلیت اطمینان یراشون پر اهمیت ترینه..
🙂
میثم
بالاخره باید یه فرقی بین مهندس مانیتوری و مصرف کننده واقعی باشه دیگه
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
تکنولوژی آلمانی با دوام ژاپنی با چاشنی آمریکایی میشه لکسوس
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
قبل از اینکه طرح شفاف سازی تو مجلس اجرا کنن اول باید پدال اجرا کنه رای دادن و مثبت و منفی هاشون خیلی مشکوکه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
یه سه گانه لوکس ساز هست که نمیشه دوستشون نداشت ، یکی بی ام و ، یکی لکسس ، یکی هم مرسدس ، مرسدس یکی از دلایل کاهش فروشش امسال نسبت به رقبا ، نیومدن نسخه amg خیلی از خودروهاش هست و همینطور برقی هاش هنوز تحویل داده نشدن فکر کنم ، ولی بی ام و و لکسس امسال خیلی رو دور هستن ، بی ام و داره با ماشینای پرفورمنسش رقبا رو از میدون بیرون میکنه و الان که بنز هم همونطور که گفتم نسخه amg نسل جدید ماشیناش نیومده همین باعث شده بی ام و بهتر دل جوونارو بدست بیاره ، لکسس هم همیشه در بازار افراد کمی آرامتر و راحت طلبتر که آنچنان به فکر هیجان نیستن خوب درخشیده و الان هم داره همینکارو میکنه ، البته من خودم نظر شخصیم بیشتر روی بی ام و هست ، چون ماشینهای لوکس اسپرت رو بیشتر ماشینای لوکس تنها دوست دارم و کلا از ماشینای هیجان انگیز خوشم میاد ، البته بجز این موضوع کابین بی ام و هم بیشتر دوست دارم چون جدا از اسپرت تر بودن یذره کابین ماشینای لکسس قدیمی شده
یوسف
لندرور در فاکتور دوام و سرسختی بیشترین امتیاز رو گرفته…. مرسی لندی😍😍😍😍
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *