به تازگی، کمپانی ماروتی سوزوکی از نسل جدید سلریو Celerio پرده برداشته است. این خودرو عنوان کم مصرف ترین خودروی بازار هند را با نسل جدید به خود اختصاص می دهد.
ماروتی یکی از خودروسازان هند است که در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد و تا سال ۲۰۰۳ مالکیتی دولتی داشت، اما در این سال کمپانی سوزوکی ژاپن آن را خریداری کرد و از آن پس، با نام ماروتی سوزوکی شناخته می شود. این کمپانی سهم زیادی در بازار هند دارد و برای ادامه دار بودن این روند آن ها نسل جدید ماروتی سوزوکی سلریو را معرفی کرده اند که با مصرف سوخت ۴٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر به عنوان کم مصرف ترین خودروی بنزینی بازار هند شناخته می شود.
همان طور که گفته شد، مهم ترین نکته در مورد ماروتی سوزوکی سلریو مصرف سوخت آن است که ۴٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و این یکی از مهم ترین المان های خرید در بازاری مثل هند به حساب می آید. برای ماروتی سوزوکی سلریو چهار تریم مختلف در نظر گرفته شده است که در نسخه استاندارد و پایه جعبه دنده ۵ سرعته دستی را داریم و در تریم های دیگر جعبه دنده دستی اتوماتیک AGS قابل سفارش است.
نسل دوم ماروتی سوزوکی سلریو از نظر ابعاد نسبت به نسل قبل بزرگ تر شده است و ۳,۶۹۵ میلی متر طول، ۱,۶۵۵ میلی متر عرض و ۱,۵۵۵ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودروی هاچ بک A به ۲,۴۳۵ میلی متر می رسد. با این تغییر ابعاد علاوه بر باز شدن فضای کابین در قسمت صندوق عقب هم افزایش فضا را داریم که این خودرو را کاربردی تر می کند. ماروتی سوزوکی سلریو  به پیشرانه ۱ لیتری موسوم به K10C مجهز می شود که این پیشرانه در فرم توربوشارژ در مدل های بالنو، ویتارا و سوییفت هم دیده می شد.
پیشرانه مذکور توان تولید حداکثر قدرت ۶۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۸۹ نیوتن متر را دارد که طبیعتاً عدد بالایی نیست، اما نقطه قوت این پیشرانه در ماروتی سوزوکی سلریو مصرف پایین آن است که این خودرو را جذاب می کند. اما چه چیز مصرف را تا این حد پایین آورده؟ کمپانی ادعا می کند با به کار بردن سیستم استارت/ استاپ جدید و به کار بردن سیستم VVT در سوپاپ های ورودی و خروجی توانسته است مصرف را تا این حد (۴٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) پایین بیاورد.
در طراحی این خودرو سبک جدید طراحی های ماروتی سوزوکی به کار رفته است و این باعث می شود بدنه ای جذاب تر و زیباتر از نسل قبل را در ماروتی سوزوکی سلریو داشته باشیم. چراغ ها در جلو و عقب طرح گرد را دارند و در بین چراغ های جلو جلوپنجره کوچکی با طرحی شبیه به لبخند را می بینیم که از وسط آن خطی کرومی گذشته است. رینگ های مشکی با طراحی جدید کاملًا با کلیت بدنه هماهنگ شده است و با وجود این که، فلاپ های مشکی رنگ کناری حذف شده اند، اما رنگ های جدید برای سفارش گذاری ارائه شده است.
کابین نیز همانند بدنه بازطراحی شده است و در نسل جدید ماروتی سوزوکی سلریو طراحی جدید را در کابین می بینیم؛ در وسط، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی قرار گرفته است که سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. علاوه بر این، امکاناتی نظیر ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان و تنظیم ارتفاع صندلی راننده را می بینیم. اگرچه این امکانات بسیار سطح پایین به نظر می رسد، اما برای خودرویی اقتصادی مثل ماروتی سوزوکی سلریو امکانات قابل قبولی محسوب می شود.
یکی از ایراداتی که به سوزوکی سلریو در نسل های قبل وارد بود این بود که سطح پایینی از ایمنی را ارائه می داد، اما حالا کمپانی با اضافه کردن دو ایربگ، ترمز ABS و EBD  و همچنین اضافه شدن سیستم کنترل حرکت در سربالایی سطح ایمنی را در این خودرو بالاتر برده است. علاوه بر این، کمپانی ادعا می کند که عملکرد ماروتی سوزوکی سلریو در تست های فنی هند با توجه به تغییر پلتفرم و تغییرات بدنه، نتایج راضی کننده تری را کسب می کند.
ماروتی سوزوکی سلریو در نسخه پایه حدود ۶,۷۰۰ دلار قیمت دارد که این قیمت در نسخه فول و دنده دستی اتومات به ۹,۳۲۰ دلار می رسد. با این قیمت و با توجه به کلاس بدنه، این خودرو برای رقابت با خودروهایی مثل هیوندای سانترو، تاتا تیاگو و داتسون Go به بازار می آید.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
ماروتی سوزوکی سلریو  به پیشرانه ۱ لیتری موسوم به K10C مجهز می شود که این پیشرانه در فرم توربوشارژ در مدل های بالنو، ویتارا و سوییفت هم دیده می شد. پیشرانه مذکور توان تولید حداکثر قدرت ۶۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۸۹ نیوتن متر را دارد که طبیعتاً عدد بالایی نیست، اما نقطه قوت این پیشرانه در ماروتی سوزوکی سلریو مصرف پایین آن است که این خودرو را جذاب می کند.
ماروتی سوزوکی سلریو در نسخه پایه حدود ۶,۷۰۰ دلار قیمت دارد که این قیسمت در نسخه فول و دنده دستی اتومات به ۹,۳۲۰ دلار می رسد.
ماروتی یکی از خودروسازان هند است که در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد و تا سال ۲۰۰۳ مالکیتی دولتی داشت، اما در این سال کمپانی سوزوکی ژاپن آن را خریداری کرد و از آن پس با نام ماروتی سوزوکی شناخته می شود. این کمپانی سهم زیادی در بازار هند دارد و برای ادامه دار بودن این روند آن ها نسل جدید ماروتی سوزوکی سلریو را معرفی کرده اند.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *