مدت ها بود علاقه مندان به خودرو منتظر معرفی اینتگرا بودند و حالا این خودرو به صورت نمونه اولیه آکورا اینتگرا معرفی شده است.
نمونه اولیه ای که برای اینتگرای افسانه ای معرفی شده است بسیار نزدیک به نسخه تولیدی به نظر می رسد. طبق برنامه ریزی های انجام شده در زیرمجموعه لوکس ساز هوندا یعنی آکورا قرار است این خودرو در سال ۲۰۲۳ به عرضه برسد. این خودرو نه تنها زنده کننده نام اسطوره ای اینتگراست بلکه دوباره بخش پرمیوم اسپرت سدان های کامپکت را زنده می کند. البته دیگر خبری از نسخه کوپه آکورا اینتگرا نیست و این خودرو تنها در کلاس سدان کامپکت عرضه می شود.
این که این خودرو نسخه کوپه ندارد کمی مأیوس کننده است، اما مهم ترین نکته در مورد آکورا اینتگرا قلب تپنده آن در زیر کاپوت است که به آن جذابیت می بخشد. این خودرو به پیشرانه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ موسوم به VTEC (زمان‌بندی متغیر سوپاپ ها با کنترل الکترونیکی) است که آن را تبدیل به اولین توربوشارژ اینتگرا در تاریخ می کند. خروجی قدرتی پیشرانه اعلام نشده، اما این همان پیشرانه ای است که در هوندا سیویک Si استفاده شده بود و بدین ترتیب، باید خروجی ۲۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را برای آن داشته باشیم. براساس اطلاعات منتشرشده، انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود و سیستم انتقال مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود شده است تا انتقال قدرت بهتر انجام شود.
در بدنه آکورا اینتگرا شیب سقف کوپه مانند را می بینیم و در قسمت عقب طراحی لیفت بک ظاهر اسپرت و جذابی را به این خودرو داده است. رنگ زرد به کاررفته در نمونه اولیه اینتگرا همان رنگ زردی است که در نمونه های آکورا NSX مورد استفاده قرار گرفته بود، همچنین این رنگ ادای احترامی به اینتگرا تایپ R سال ۲۰۰۰-۲۰۰۱ است. کمپانی ژاپنی درباره آکورا اینتگرا می گوید این یک تفسیر مدرن از اینتگراست.
در نمونه اولیه که کمپانی به نمایش گذاشته است نام اینتگرا در کناره های بدنه نوشته شده است که البته این مورد را احتمالاً در نسخه تولیدی نخواهیم دید. در نمای جلو، طراحی شش ضلعی جلوپنجره را به صورت بدون فریم می بینیم که رنگ زمینه مشکی دارد و با ورودی های هوای پایینی و همچنین دیفیوزر عقب هماهنگی رنگی دارد. در بالای کاسه چراغ با طرح خطی چراغ روشنایی روز را به صورت تمام ال ای دی می بینیم و زیر آن واحدهای تمام ال ای دی الماسی چراغ های جلو را تشکیل می دهند.
رینگ های ۱۹ اینچی مشکی مات در طراحی آکورا اینتگرا به کار رفته است که هماهنگی بسیار زیبایی با کلیپرهای زردرنگ برمبو و دیگر المان های بدنه ایجاد کرده است. سقف، آینه های کناری و اسپویلر عقب در این خودرو با رنگ مشکی طراحی شده است که باز هم ماهیت اسپرت این خودرو را تقویت می کند. آکورا اینتگرا اولین آکورایی خواهد بود که در آمریکا به تولید می رسد و قرار است تولید این خودرو در اوهایو در کنار TLX انجام شود. هنوز در مورد قیمت این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است، اما انتظار می رود این خودرو با قیمت پایه ۳۰ هزار دلاری سال آینده به بازار بیاید.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
این خودرو به پیشرانه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ موسوم به VTEC (زمان‌بندی متغیر سوپاپ ها با کنترل الکترونیکی) است که آن را تبدیل به اولین توربوشارژ اینتگرا در تاریخ می کند. خروجی قدرتی پیشرانه اعلام نشده، اما این همان پیشرانه ای است که در هوندا سیویک Si استفاده شده بود و بدین ترتیب، باید خروجی ۲۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را برای آن داشته باشیم.
هنوز در مورد قیمت این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است، اما انتظار می رود این خودرو با قیمت پایه ۳۰ هزار دلاری سال آینده به بازار بیاید.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *