شرکت دانش بنیان پاراکس موتورز در پی حواشی به وجود آمده برای محصول برقی یوز ، توضیحاتی را به رسانه ها داده است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، جوابیه و پاسخ های پاراکس موتورز به حواشی چند روز اخیر به شرح زیر است :
نظر به سؤالات و ابهامات مطرح شده پیرامون شماره‌گذاری اولین «موتورسیکلت چهارچرخ برقی» در کشور با نام تجاری «یوز»، طرح موارد زیر ضروری به نظر می‌رسد:
۱- محصول یوز طبق تعریف استاندارد ملی به شمارهٔ ۷۵۵۸ و بند ۹۲ – ماده ۱ آیین‌نامهٔ‌ راهنمایی و رانندگی، با عنوان «موتورسیکلت‌ چهار چرخ» نام‌گذاری شده است.
۲- الزامات، مقررات راهنمایی و رانندگی، مدارک و پلاک تردد برای این محصول توسط پلیس محترم راهور تهیه و ابلاغ شده و تنها مجاز به تردد در معابر درون شهری است.
۳- شرکت پاراکس‌موتورز از ابتدا محصول یوز را با نام موتورسیکلت چهارچرخ (کوادروسایکل) معرفی کرده است و تعابیر به کار رفته جهت توصیف این محصول مانند «خودرو» نظر شخصی افراد بوده و موضع رسمی شرکت نیست. لازم به ذکر است که جدید بودن این دسته از محصولات و شباهت آن به خودرو و جامعیت کلمهٔ خودرو موجب استفادهٔ نادرست از واژهٔ‌ خودرو برای توصیف یوز شده است.
۴- تاکنون قیمت رسمی محصول از سوی شرکت پاراکس‌موتورز اعلام نشده است و تمام قیمت‌های مطرح شده در رسانه ها، گمانه‌زنی اشخاص بوده و مورد تائید این شرکت نیست. محصول یوز به صورت نسخه محدود تولید می‌شود و قیمت آن متناسب با این کلاس از تولید خواهد بود.
۵- محصول یوز بر پایهٔ‌ پلتفرم‌ متن‌باز محصول رنو توئیزی توسعه یافته است و بیش از ۸۰۰ قطعه از تقریباً ۱۰۰۰ قطعه آن با مشارکت بیش‌ از ۲۰۰ شرکت ایرانی طراحی، بازطراحی و تولید شده است و تعدادی از قطعات این محصول نظیر سلول باتری، الکتروموتور و شارژر از شرکت‌های معتبر قطعه‌ساز بین‌المللی تهیه شده است. از این‌رو چالش‌ تامین قطعات که گریبان‌گیر اکثر محصولات خارجی در ایران است متوجه محصول یوز نخواهد بود.
۶- پاراکس موتورز تعریف و معیار دقیقی از ایرانی بودن یک محصول در دسترس ندارد و در خصوص تمام ایرانی بودن محصول یوز ادعایی طرح نکرده است. با این‌حال، تیم تحقیق ‌و توسعه این شرکت در طی ۵ سال گذشته تلاش خود برای تولید قطعات این موتورسیکلت چهارچرخ در داخل کشور بکار بسته است.
در انتها از تمامی افراد علاقه‌مند و فعالین این حوزه که با نظرات و انتقادات خود ما را در این مسیر همراهی می‌کنند سپاسگزاریم.
گروه ساخت و توسعه فناوری‎های پاک‌ پاراکس موتورز







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *