فردیناند پورشه گفته است هیچ خودرویی نباید شتاب بهتری نسبت به زمان ترمز گیری‌اش داشته باشد. با توجه به این گفته‌ها، تسلا مدل S پلاد مهندس مشهور دنیای خودرو را ناراحت خواهد کرد!

جیسون فنسک در ویدئوی جدید کانال توضیحات مهندسی به تست‌های موتور ترند اشاره می‌کند. در این تست‌ها تسلا مدل S پلاد توانسته شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر در ساعت ۲.۲۸ ثانیه‌ای را در سطحی آماده نشده ثبت کند. همچنین این خودرو در عرض ۲.۳۸ ثانیه سرعت خود را از ۹۷ کیلومتر در ساعت به صفر رسانده است. نکته دیگر اینکه محصول تیز و فرز تسلا برای شتاب خود تنها به ۳۰ متر فضا نیاز داشته درحالی‌که مسیر موردنیاز برای ترمز گیری ۳۲ متر بوده است.
این همان چیزی است که باعث شده برخی افراد زبان به انتقاد گشوده و بگویند تسلا مدل S پلاد ترمزهای مناسبی در مقایسه با پرفورمنس خود ندارد. قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری و وزن ۲۱۸۵ کیلوگرمی باعث شده این سوپر سدان الکتریکی مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۹ ثانیه طی کند؛ اما با تمامی این تفاسیر، مدل S پلاد دارای ترمزهای چدنی ۱۵ اینچی است.
آن‌گونه که فنسک می‌گوید، ترمزهای مدل S پلاد و عملکرد آن‌ها از سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت به پایین کاملاً مناسب کاربری‌های جاده‌ای و روزمره بوده و تفاوت چندانی با ترمزهای پورشه تایکان توربو S ندارند. البته این ترمزها به‌هیچ‌عنوان استثنایی نیستند.
یکی دیگر از کارشناسان خودرویی می‌گوید ترمزهای بزرگ تولید شده از متریال خاص معمولاً برای بهبود عملکرد ترمز در توقف‌های چندباره طراحی نشده‌اند. این ترمزها معمولاً برای عدم داغ شدن ترمزها در زمان تست‌های پرفشار در پیست بکار می‌روند. برخی افراد می‌گویند راننده تسلا در نوربرگ رینگ از تکنیک‌های خاصی برای خنک نگه داشتن ترمزها استفاده کرده است.
البته این حقیقت که مدل S پلاد می‌تواند از چسبندگی لاستیک‌های خود در زمان شتاب گیری بهره بیشتری نسبت به زمان ترمز گرفتن ببرد بسیار احساس‌برانگیز است. فنسک می‌گوید این فاکتور مهم به پیشرانه‌های الکتریکی توانایی اعمال گشتاور سریع‌تری را در مقایسه با پیشرانه‌های درون‌سوز می‌دهد. به همین خاطر است که وقتی یک خودروی الکتریکی به حد نهایی چسبندگی لاستیک‌ها می‌رسد در زمانی کوتاه‌تر تنظیمات خود را برای رسیدن به این حد آستانه انجام خواهد داد. نکته سورپرایز کننده اینکه چنین کاری حتی سریع‌تر از اکثر سیستم‌های ترمز ABS انجام می‌شود.

اگرچه فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند اما باید گفت ترمزهای مدل S پلاد برای استفاده جاده‌ای کافی بوده اما شاید بهتر باشد در پیست به دنبال ترمزهای بهتری بود. البته شاید این مطلب مختص تسلا نباشد زیرا برخی خودروهای الکتریکی دیگر نیز عملکرد مشابهی دارند اما خب به نظر شما چه تعداد از مالکان تسلا مدل S پلاد با خودروی خود به پیست خواهند رفت؟!

[email protected]!n
کسی با این ماشین ویرجینیا یا ویلو اسپرینگ نمیره که نگرانه ترمزش باشه و فکر کنم ترمزاش اونجام حداقل می تونن ماشینو جمع کنن.
محمد امین
دقیقا، ترمز هاش براش کافی هست، این ماشین برای استفاده ی روزمره طراحی شده و سفر های نسبتا متوسط روبه پایین ، ولی توی خط مستقیم هم شتاب گیری سریعی داره که هروقت حوصله ی آدم ازش سر بره .. آدم رو هشیار نگه میداره
[email protected]!n
کلا ۵۰۰ اسب برای یه سدان کافیه و مابقی اضافه کاری و کل کل های مسخره برندینگ چه بنزینی چه برقی.
یه روز راکت ۹۰۰ میاد یه روز m5csbkg یه روز بلک وینگ و الا ماشالا. کسی که سدان میخره از ۲۰ درصده ظرفیت ماشینم استفاده نمی کنه.
نقل قول کلارکسون راجب این ماشینا خیلی جالبه، گفتش کسایی که این ماشینارو میخرن یه مشت تاجر پولدارن که هیچ وقت از تنظیماته کامفورت (موده راحتی) بالاتر نمیرن.
اینا فقط تو فضای مجازی جذابه، تو دنیای واقعی کسی که دنباله هیجان و پرفورمنس باشه میره یه کوپه اسپرت یا سوپراسپرت میخره.
قبلاً گفتم M5C و کادیلاک بلک وینگ دیگه انتهای سدانه میدسایزن اما همونام زیادین و نمونه های مدل پایینترشونم تمامه رضایته مالکو جذب می کنن.
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
داداش تو زمونه ای که پیکاپ تراک که تورک و ضرایب دنده سنگین برا ارائه بهترین کشش براش تو اولویته ؛ یه موتور همی گنده با ۷۱۰ اسب که مخصوص ماشینای پرفورمنسه میچپونن توش ؛ باهاش با معیار سوپرکارای ۱۰ سال قبل ( gt_r) درگ میندازن و میبرنش ؛ یا موتور گنده همی ۶.۴ رو به زور توی رنگلر میچپونن که نه تنها سود که بلکه کلی ضرر توی دینامیک رانندگی در جاده و همچنین توی آفرود داره ( خودت خیلی فنی و آفرود باز هستی و طبیعتا ضررهاشو بهتر از من میدونی پس نیازی به گفتن نیست ) تا رنگلر شتاب ۴ ثانیه ای داشته باشه ؛ هیچ بی راه نیست که سدان ۱۰۰۰ و ۶۰۰و ۷۰۰اسبی هم ببینیم …
کاملا موافقم باهات …
AMIN (M.A.S)
البته ماشینی مثل داج رم TRX درسته پیکاپه ولی توجه کنید که یک پیکاپ هوی دیوتی نیست
ماشینی مثل TRXیا فورد رپتور یه جورایی نسخه های لوکس و رودلگال ماشین های باجا هستن و کاربردشونم پرش از تپه ها و رمل ها در مسیر های افرودی و مخصوصا بیابانی و طی کردن این مسیر ها با سرعت بالا هست مثلا میتونیدسیستم تعلیق همون TRX رو با پیکاپای هوی دیوتی مقایسه کنید
یه جورایی قدرتشون اونقدرام که میگید هدر نمیره
هرچند بازم یک پیکاپ هوی دیوتی مثل داج پاورواگن ماشین بهتریه چون به هرحال هوی دیوتی هست و امکانات افرود خشن خیلی بیشتری داره
[email protected]!n
کلا همه این جنگولک بازیا از دور باحاله و صرفا دست آویزی برای نمایش قدرت و خالی کردن جیبه مشتری.
البته داستان داج و مشتقاتش، فلسفه موپار هست که خودم زیاد علاقه ای ندارم اما خب طرفدارای خودشو داره.
Aran+Milan
چیزی که خریداران تسلا میخوان رو به نحو احسن داره
Silent
۳ ویژگی نسل بعدی PLAID:
کالیبر ترمزهای سرامیکی
باطری های پربازده و سبکتر ۴۶۸۰
اسپویلر اکتیو (که در حال تست توو نوربرگ هم دیده شده)
احتمال زیاد تاریخ رونمایی پچ جدید برا سال ۲۰۲۳ این سه مورد اولویت هست. بدون نیاز به افزایش قیمت با توجه به سیستم قالبگیری نوین و باطری های ارزان تر!
در اصل اولویت TESLA در مورد PLAID نسل موجود “”توسعه انجین های الکترومغناطیسی کربنی”” برا دورهای بالای ۸۰mph با حفظ راندمان اولیه هست که بخووبی می تونید این ویژگی رو توو رولینگ هایی که با سوپراسپورتها می زنه ببینید. این نسل از موتورهای PLAID نسبت به سری P100D سبکتر و KWH بهینه تری هم دارن که گشتاور فوق العاده در دورهای بالا نه فقط شتاب رو خلق کرده بدون ورود نسل جدید باطری ها همچین کاری صرفا روی معماری موتورهاش پیاده کرده که برای همه تولیدات ۲۰۲۲ به بعدش از این معماری استفاده خواهد کرد.
GT
میلیون ها بار به کالیبر(😅) های کربن سرامیکی
(کالیپر درسته سلطان دیتا) و اسپویلر اکتیو در مدل اس اشاره کردی، و خیلی راحت یه چیز معمولی را گنده جلوه میدی، خب این دو مورد که رو AMG GT63 به طور استاندارد وجود داره، پانامرا و RS7 هم اسپویلر اکتیو دارن، از بابت ترمز های کربن سرامیکی مطمئن نیستم که بطور استاندارد در این خودرو ها عرضه میشه یا نه، ولی مطمئنم امکان سفارششون وجود داره اگه به صورت استاندارد نباشن
یه جوری توی بوق و کرنا میکنی اسپویلر اکتیو انگار اولین بار در تاریخ بشره، خب ١۵ سال پیش هم مرسدس روی SLR مک‌لارن و بوگاتی روی ویرون اسپویلر اکتیو نصب کردن اما اینقدر الکی پز ندادند.
در نهایت باید بگم بیا پایین سرمون درد گرفت.
🤍Audi e_tron gt🤍
شدیدا منتظرشم👌🤍❤
Sina10
مشکل از ترمز نیست
مشکل از وزن و هندلینگ پر از مشکلشه
وگرنه سدانی با ۱۰۲۰ اسب بخار و شتاب زیر ۲ ثانیه تو پیست هیچ وقت نباید از یه سدان ۴ در دیگه با ۶۰۰ اسب بخار و شتاب ۳ ثانیه ای کند تر باشه ،
GT
حالا اون هیچی میگیم قیمتش به مدل اس پلاد نزدیکه
از سدان ٧۵٠٠٠ دلاری ۵٠٠ اسبی هم تو پیست کند تره، با محور محرک عقب و شتاب صفر تا صد ٣.٧ ثانیه ای، این دیگه خیلی ضایع هست🙂
new RAMIN
قبل اینکه نظرمو بگم یه پیام بازرگانی ببنیم! = (شرمنده)
http://c2.gasgoo.com/autonews/moblogo/News/UEditor/image/20211115/6377259507297019217320887.jpg
http://c2.gasgoo.com/autonews/moblogo/News/UEditor/image/20211115/6377259554602965312589405.jpg
http://c2.gasgoo.com/autonews/moblogo/News/UEditor/image/20211115/6377259512020113675561985.jpg
http://c2.gasgoo.com/autonews/moblogo/News/UEditor/image/20211115/6377259546968812636140243.jpg
۵ ساعت پیش معرفی شد😍طراح ارشد= نادر فقیه زاده/مرکز طراحی= مونیخ آلمان/شتاب= کمتر از ۴ ثانیه/میزان پیمایش=+۷۰۰کیلومتر/قیمت=۴۵هزار دلار /زمان عرضه= ۲۹۲ روز دیگه!
نام کمپانی=
https://gamingsym.in/wp-content/uploads/2021/11/Avita-a-partner-of-Changan-Automobile-Huawei-and-CATL-announced.jpg
نام محصول=AVATR E11/ تولید کنندگان= changan_huawei_catl(خودرو مشترک)
اطلاعات بیشتر ۵ روز دیگه منتشر میشه
در پایان خوشحال میشم نظراتتون رو بدونم…
پایان پیام بازرگانی…
ترمز اس پلاد=
بعید میدونم کسی بخواد با این ماشین بره پیست ولی ترمزش اونقدرها هم بد نیست تو شهر بزرگراه فکر نکنم مشکلی داشته باشه ولی تو پیست پیچ در پیچ شاید به مشکل بر بخوره. اس پلاد به شدت خودرو قابل احترامیه ولی تو این رنج قیمت بالا(+۱۴۰K) رفاه و لوکس بودن و میزان پیمایش بالا شارژ سریع پر آپشن بودن ملاک هست… لوسید ایر فکر کنم بهتر باشه ولی به شدت اس پلاد خودرو قابل احترامیه…
GT
رامین واقعا پیام بازرگانی که گذاشتی یکی از زیباترین خودروی چینی بود که تا حالا دیدم👌
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
برا پیست میگن اینا ؟ اصلا این ماشین میتونه بره توی پیست که ترمز بهتر بخواد ؟ فعلا خب یه ماشین ۱۰۰۰ اسبی از یه سدان ۶۰۰ اسبی توی پییست ضعیفتر بوده ، هندلینگ پلاد حتی برای یه ماشین برقی هم ضعیفه
SF90 STRADALE
تو صنعت خودرو یکی میشه پورشه و فراری که برای تولید یک ماشین حداقل ۳ سال زمان صرف میکنن تا از هر نظر بهترین باشن (هندلینگ و لذت رانندگی ، کیفیت و قابلیت اطمینان ، شاسی ، سیستم تعلیق ، آیرودینامیک و ….)
یکی هم میشه تسلا که هدفش رکوردزنی با یک سدان در مسیر ۱/۴ مایل هست !!
اینجاست که باید گفت همه چی شتاب اولیه نیست و معیارهای مهم تری هم وجود داره که تسلا ازشون بهره ای نبرده
Elmiraj
اگه ضعیف بودن m5 cs را در یک پیست کوتاه ۴ کیلومتری با اختلاف فاحش ۱ ثانیه شکست نمیداد….!!!
.
.
((منتظر track package با ترمزهای کربن سرامیکی هم هستیم…..))
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *