در این قسمت از شتاب به سراغ شتاب شاهین دنده‌ای رفتیم و شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو را تست کردیم.
سایپا شاهین G با گیربکس دنده‌ای از پیشرانه M15TC با حجم ۱٫۵ لیتر و مجهز به سیستم توربوشارژر (۴ سیلندر و ۸ سوپاپ) بهره میبرد که توان تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود ۱۶۵ نیوتن متر را دارد. این توان از طریق یک گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
حتما ببینید
طی تست و بررسی چند روزه اسب بخار از سایپا شاهین، به عددی در محدوده ۷٫۸ تا ۸٫۴ در شرایط واقعی و با رانندگی در شهر و جاده رسیدیم. به همین دلیل می توان این سدان جدید در جایگاه یکی از خودروهای کم مصرف داخلی دانست.
فرمان کمکی برقی، سانروف، سنسور نور، استارت دکمه ای، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی پارچه، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور پارک و دوربین عقب، سامانه مدیریت خودرو، نمایشگر و دستیار تعویض دنده GSI، رینگ آلومینیومی، BCM و… از جمله امکانات شاهین دنده ای در تیپ G است.
آن چه که مشخص است، خودروسازی سایپا توانسته تا استاندارد شش گانه ایمنی ECE و EEC را برای شاهین دریافت کند. این خودرو به دو کیسه هوای SRS مجهز است و ترمزهای ABS، EBD و BAS در چهار چرخ دیسکی آن دیده می شود. البته نبودن سیستم کنترل پایداری در نسخه های دنده ای شاهین، نقدی است به جا که جامعه کارشناسان صنعت خودرو به آن دارند.
سایپا شاهین دنده ای در تیپ G شتابی در حدود ۱۳٫۴ ثانیه دارد.
سایپا شاهین دنده ای به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ دارد. این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر تولید می کند و توان پیشرانه از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته به چرخ های جلوی می رسد.
فرمان کمکی برقی، سانروف، سنسور نور، استارت دکمه ای، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی پارچه، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور پارک و دوربین عقب، سامانه مدیریت خودرو، نمایشگر و دستیار تعویض دنده GSI، رینگ آلومینیومی، BCM و… از جمله امکانات شاهین دنده ای در تیپ G است.
چیه باز قیمت میخوان ببرم بالا تبلیغات کاذب شروع شد بخدا نمی ارزه سیصد میلیون چه برسه ۳۴۱ میلیون
ماشین ایرانی یه شای موتور ام ۱۵ یه شای







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
چیه باز قیمت میخوان ببرم بالا تبلیغات کاذب شروع شد بخدا نمی ارزه سیصد میلیون چه برسه ۳۴۱ میلیون
ماشین ایرانی یه شای موتور ام ۱۵ یه شای






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *