خودروی DS7 اولین خودروی ریاست جمهوری فرانسوی بود که برای امانوئل مکرون در نظر گرفته شد و حالا نسخه ای جدید از این خودرو معرفی شده است.
از گذشته های دور در ایالات متحده آمریکا به صورت سنتی از لیموزین های مخصوص کادیلاک برای جابه‌جایی رئیس جمهور استفاده می شد. در دیگر کشورها معمولاً از خودروهای آلمانی یا انگلیسی خاص برای این کار استفاده می کنند. با روی کار آمدن امانوئل مکرون در فرانسه، گروه PSA، که حالا بخشی از اتحاد استلانتیس است، تصمیم گرفت خودروی خاصی را از برند DS براساس DS7 کراس بک برای خودروی ریاست جمهوری فرانسه در نظر بگیرد و حالا تغییراتی در این خودرو لحاظ شده است که در ادامه به شرح آن می پردازیم.
خودروی جدید براساس DS7 کراس بک E-Tense 300 طراحی شده است و طبق طراحی جدید، طول خودرو تا ۴,۷۹۰ میلی متر و فاصله محوری به میزان ۲۰۰ میلی متر افزایش یافته است که این باعث می شود نسبت به نسخه قبل فضای بیش تر و کابین راحت تری را در این خودرو داشته باشیم. البته این تنها تغییر خودروی ریاست جمهوری فرانسه نیست و در نسخه جدید بدنه زرهی و شیشه های ضد گلوله جایگزین شده و چراغ های چشمک زن آبی در جلوپنجره به کار رفته است. روی بدنه و در داخل، نشان RF (French Presidential fleet) را می بینیم و رینگ های ۲۰ اینچی جدید با طراحی خاص. علاوه بر موارد ذکرشده، آنتن کوسه ای جدید در بالای سقف این خودرو به کار رفته که مجموع این موارد ظاهر این خودرو را از دیگر DS7ها متمایز می کند.
در کابین طراحی صندلی های عقب تغییر کرده و دو صندلی جداگانه برای راحتی بیش تر در نظر گرفته شده است. هر کدام از این صندلی ها تنظیمات مخصوص خود را دارد و به وسیله یک کنسول کشیده از هم جدا می شوند. کنسول ذکرشده شارژر بدون سیم گوشی همراه را دارد و همچنین تنظیمات سردکن و گرم کن صندلی ها هم از روی این کنسول انجام می شود. علاوه بر این، درون کابین روکش چرم بازالت و آلکانترا را داریم و طرح پیانویی در برخی قطعات به کار رفته است.
اما چیزی که در این خودرو بدون تغییر مانده پیشرانه پلاگین هیبرید آن است و خودروی ریاست جمهوری فرانسه به پیشرانه ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز می شود که در کنار دو موتور برقی تأمین قدرت را انجام می دهد. سیستم پلاگین هیبرید ذکرشده توان تولید نهایت قدرت ۲۹۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق این سیستم به تمام چرخ ها منتقل می شود.
قطعاً افزایش ابعاد و بدنه زرهی باعث می شود عملکرد فنی نسبت به نسخه معمولی افت داشته باشد، اما لازم است ذکر کنیم این خودرو در نسخه معمولی شتاب صفر تا صد ۵٫۹ ثانیه ای دارد و تنها با استفاده از انرژی باتری آن می توان مسافت ۵۸ کیلومتر را پیمود که طبیعتاً این اعداد در خودروی ریاست جمهوری فرانسه افت خواهد داشت.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
خودروی ریاست جمهوری فرانسه به پیشرانه ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز می شود که در کنار دو موتور برقی تأمین قدرت را انجام می دهد. سیستم پلاگین هیبرید ذکرشده توان تولید نهایت قدرت ۲۹۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق این سیستم به تمام چرخ ها منتقل می شود.
خودروی جدید براساس DS7 کراس بک E-Tense 300 طراحی شده و طبق طراحی جدید، طول خودرو تا ۴,۷۹۰ میلی متر و فاصله محوری به میزان ۲۰۰ میلی متر افزایش یافته است که این باعث می شود نسبت به نسخه قبل فضای بیش تر و کابین راحت تری را در این خودرو داشته باشیم.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *