کانسپت هیوندای گرنجور الکتریکی برای زنده نگه داشتن یاد مدل های کلاسیک این برند رونمایی شده است.
هیوندای بار دیگر در سال ۲۰۲۱ هوس کرده است اندکی خاطره بازی کند و نگاهی به گذشته داشته باشد. این بار، خودروساز کره ای در قالب یک کانسپت با سبک رترو، نسل اول سدان لوکس گرنجور را بازسازی کرده است. خودرویی که در سال ۱۹۸۶ معرفی شده بود. اکنون به مناسبت ۳۵ سالگی این مدل، هیوندای اقدام به رونمایی از ویرایش Heritage Series از نسل اول گرنجور کرده است. یک کانسپت فوق العاده که به سبک خودروهای چند دهه قبل، فرم بدنه جعبه ای دارد. ترکیب استایل دهه ۱۹۸۰ با تکنولوژی های مدرن امروزی و نمایشگرهای بزرگ در کابین! این شما و این، کانسپت هیوندای گرنجور الکتریکی! در کانسپت هیوندای گرنجور الکتریکی تلاش شده است چهره کلاسیک نسل اول حفظ شود. در واقع، طراحان فقط جلوپنجره، چرخ ها و آینه های کناری را اندکی تغییر داده اند. چراغ های جلو و عقب این کانسپت هم به نوع پیکسلی مشابه با هیوندای آیونیک ۵ تغییر پیدا کرده اند.
بخش عمده ای از تغییرات طراحی در کانسپت هیوندای گرنجور الکتریکی به طراحی کابین باز می گردد؛ جایی که شاهد تلاقی سبک کلاسیک و مدرن هستیم تا تعریفی نو از یک اتومبیل رترو داشته باشیم. غربیلک فرمان تک شاخه و دسته دنده مکانیکی دقیقاً از آن دسته قطعاتی هستند که از دهه ۸۰ میلادی به اتاق این کانسپت راه پیدا کرده اند. کنتراست موجود میان قطعات مدرن و کلاسیک، جذابیتی دوچندان به فضای کابین بخشیده است. صفحه نمایش فوق عریض نصب شده در کابین، دقیقاً از جدیدترین خودروهای هیوندای قرض گرفته شده است.
البته که این نمایشگر غول آسا، تنها صفحه نمایش به کاررفته در کابین نیست، بلکه یک نمایشگر عمودی دیگر هم در بخش جلویی کنسول مرکزی به چشم می خورد که کنترلرهای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی خودرو را در بر می گیرد. طراحان هیوندای با تعبیه یک سیستم نورپردازی کامل برای کابین، زیبایی های فضای داخلی این کانسپت را کامل کرده اند. هیوندای برای نورپردازی داخلی از رنگ برنزی استفاده کرده، چراکه معمولاً تجهیزات کابین خودروهای قدیمی با این نور روشن می شدند.
هیوندای گرنجور ویرایش Heritage Series در بخش فنی از یک پیشرانه تمام الکتریکی شناخته نشده بهره می برد. این پیشرانه در حقیقت همان موتور به کاررفته در هیوندای Pony EV است که در قالب یک کانسپت جدید در ماه آوریل معرفی شد. بنابراین اکنون با دومین کانسپت رترو از هیوندای مواجه ایم. باید منتظر ماند و دید که آیا هیوندای باز هم به خاطره‌بازی می پردازد یا نه؟ ما به یقین از خلاقیت های هیوندای استقبال می کنیم. همین حالا هم هیچ کمبودی در خطوط تولید این شرکت وجود ندارد. این که پس از کانسپت هیوندای گرنجور الکتریکی، قدم بعدی خودروساز کره ای چیست، در گذر زمان مشخص می شود. شاید ظرف ۸ ماه آینده شاهد رونمایی از کانسپت دیگری باشیم.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: موتور وان 
در کانسپت هیوندای گرنجور الکتریکی تلاش شده است چهره کلاسیک نسل اول حفظ شود. در واقع، طراحان فقط جلوپنجره، چرخ ها و آینه های کناری را اندکی تغییر داده اند. چراغ های جلو و عقب این کانسپت هم به نوع پیکسلی مشابه با هیوندای آیونیک ۵ تغییر پیدا کرده اند.
بخش عمده ای از تغییرات طراحی در کانسپت هیوندای گرنجور الکتریکی به طراحی کابین باز می گردد؛ جایی که شاهد تلاقی سبک کلاسیک و مدرن هستیم تا تعریفی نو از یک اتومبیل رترو داشته باشیم. غربیلک فرمان تک شاخه و دسته دنده مکانیکی دقیقاً از آن دسته قطعاتی هستند که از دهه ۸۰ میلادی به اتاق این کانسپت راه پیدا کرده اند. کنتراست موجود میان قطعات مدرن و کلاسیک، جذابیتی دوچندان به فضای کابین بخشیده است.
هیوندای گرنجور ویرایش Heritage Series در بخش فنی از یک پیشرانه تمام الکتریکی شناخته نشده بهره می برد. این پیشرانه در حقیقت همان موتور به کاررفته در هیوندای Pony EV است که در قالب یک کانسپت جدید در ماه آوریل معرفی شد.
عق حالم رو به هم زد . کپی پیست هم میشه اسمشو گذاشت کانسپت







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
عق حالم رو به هم زد . کپی پیست هم میشه اسمشو گذاشت کانسپت






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *