خودروهای تجاری سبک LCV نیز همانند مدل‌های سواری و شاسی بلندها به دنبال استفاده از قوای محرکه الکتریکی هستند و همین موضوع باعث شده شرکت‌های جدیدی در بازار حضور یابند. کولون موتورز یکی از این شرکت‌هاست که در اوکراین فعالیت می‌کند و به تازگی اولین خودروی تجاری سبک و الکتریکی خود را معرفی کرده است. این شرکت به دنبال ارائه محصولی با قیمت ارزان و هزینه‌های مالکیت پایین است.

خودروی این شرکت بر پایه پلتفرمی ماژولار بنا شده و کف آن ارتفاع پایینی دارد. محصول الکتریکی کولون موتورز در ابتدا با سه طول مختلف و سه نوع بدنه تولید خواهد شد. با توجه به رندرها و پروتوتایپ های اولیه می‌توان طراحی جعبه‌ای را مشاهده کرد که کابین در ارتفاع بالا قرار داشته و سطوح شیشه‌ای بزرگ و کناره‌های تخت نیز باعث شده‌اند فضای بار و کاربرد مفید حرف اول را در طراحی بزنند.

این خودروی تجاری سبک به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود و پیشرانه‌های الکتریکی آن حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری خواهند داشت. این مشخصات باعث دستیابی به حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌شود. ماژول‌های باتری لیتیوم-یون فسفات کولون موتورز نیز از بلوک‌های ۴ کیلووات ساعتی زیادی تشکیل شده و شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری را به ارمغان می‌آورند.

خودروهای تجاری سبک در جابجایی محموله‌ها نقش اساسی دارند و بنابراین رفع مشکلات و خرابی آن‌ها از اولویت بالایی برخوردار است. به همین خاطر کولون ناوگان خود را به واحدهای کنترلی مجهز خواهد کرد و وضعیت هر سیستم را بررسی کرده و اجازه تشخیص و رفع اشکال مشکلات احتمالی از راه دور را خواهند داد. خودروها همچنین می‌توانند از راه دور به‌روز شده و آماده تجهیز به سیستم‌های خودران باشند.
اما هدف‌گذاری کولون موتورز عرضه محصول خود با قیمت ۱۶ هزار دلار است که برای یک استارت آپ هدفی کاملاً خوش‌بینانه تلقی می‌شود. در وب‌سایت این شرکت هزینه‌های مالکیت محاسبه شده در هر کیلومتر معادل ۰.۰۷ دلار تخمین زده شده است. پیش‌فروش ۲ هزار دستگاه از این محصول شروع شده و برای سفارش‌های با تعداد زیاد تخفیف نیز در نظر گرفته شده است.
کولون می‌خواهد از سال ۲۰۲۲ تولید محصول تجاری خود را شروع کند و ظرفیت تولید اولیه آن ۲ هزار دستگاه در سال خواهد بود. تا سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ و با کمک سرمایه ۵۰ میلیون دلاری این شرکت به دنبال افزایش ظرفیت تولید و رساندن آن به ۲۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود.

فرید
جالب و کاربردی است.
ولی از نظر ایمنی سطح پایینی دارد. تو تصادف خیلی زود ضربه به سرنشینان میرسد خصوصا پاها.
ضمنا جای پای کمی دارد و راحتی سرنشین تامین نشده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
میشه گفت درستشم همینه انقد که تسلا و بقیه شرکتا همرو جوگیر کردن تو مسابقه شتاب ، همه یادشون رفته که خودرو های اقتصادی رو ، واقعا کاری که این شرکت میخواد بکنه ، تحسین آمیزه
GT
انگار با مقوا کاردستی ساخته🙂
ABOLFAZL.RAHMANI
خیلی کاربردی،جذاب،باحال هست هرچی باشه بهتر از ایران هست که کپی رنو زده ۶۰۰ تومن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
در نگاه اول شاید مسخره به بنظر میاد ولی بعداً که فکرشو می‌کنی خیلی کاربردیه، خصوصا برای شهرها،یه نمونه موتورسیکلت سه چرخ هم هست توی سقز خیلی زیادن به عنوان ماشینای دم دست برای باربری استفاده میکنن ایده اش تو مایه های اوناست تقریبا…
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *