بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، آئودی و BMW به دنبال خرید بخش‌های مختلفی از مک لارن هستند. BMW می‌خواهد بخش تولید سوپرکارهای مک لارن را به دست آورده و چشم آئودی نیز دنبال تیم فرمول ۱ این برند بریتانیایی است. زمان‌بندی علاقه ژرمن‌ها به این خودروساز منطقی است زیرا مک لارن در طول ماه‌های اخیر و به ویژه از زمان شروع همه‌گیری کرونا با مشکلات مالی متعددی روبرو بوده است. همچنین قوانین فرمول ۱ به گونه‌ای است که تولید پیشرانه‌ها هزینه‌های کمتری داشته و بنابراین آرزوی تولید خودروی فرمول ۱ آئودی بیش از هر زمان دیگری به تحقق نزدیک شده است. اگر این اتفاقات رخ دهد مک لارن با سرمایه قابل‌توجهی بین دو برند آلمانی تقسیم خواهد شد.

اول نگاهی به برنامه‌های BMW برای مک لارن داشته باشیم. چند سال پیش مک لارن آماده تولید اولین خودروی جاده‌ای خود بود و BMW هم پیشرانه ۱۲ سیلندر افسانه‌ای مک لارن F1 را تأمین کرد. از آن زمان تاکنون BMW در صنعت سوپر اسپورت سازی حضوری نداشته است. خرید بخش سوپر اسپورت سازی مک لارن به BMW این اجازه را می‌دهد که سبد محصولات متنوع‌تری داشته و از تکنولوژی‌های مک لارن استفاده کند. از نظر ما تولید سوپرکار مک لارن با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی BMW در پشت صندلی راننده یا یک BMW سری ۳ جدید با تکنولوژی سیستم تعلیق فعال مک لارن می‌تواند معامله‌ای برد-برد برای هر دو طرف باشد.

برسیم به بخش فرمول ۱ مک لارن که آئودی به آن علاقه دارد. تیم فرمول ۱ مک لارن در سال جاری بهبودهای قابل‌توجهی داشته و حتی در حال رقابت فشرده با فراری برای کسب رتبه سوم مسابقات است. سال آینده شاهد تغییرات زیادی در فرمول ۱ خواهیم بود که باعث می‌شود شرکت‌کنندگان جدید علاقه زیادی به حضور در آن داشته باشند.

هم‌اکنون زمان بسیار مناسبی برای خرید تیم فرمول ۱ مک لارن توسط آئودی و سپس رقابت با مرسدس است. اگرچه چنین معامله‌ای با چالش‌های زیادی مواجه خواهد بود اما به نظر می‌رسد این تغییر و تحولات ثمرات مثبت فراوانی برای هر سه برند خواهد داشت.
مازیار
کلا هرکی جنس انگلیسی بخره برده😃
SF90 STRADALE
آقا مازیار
اگه زوج BMW و مکلارن شکل بگیره خیلی خطرناک میشه
سرمایه زیاد همراه با تکنولوژی بالا میتونه شاهکار های جدیدی از سوی دوطرف خلق کنه
اگه الکتریکی ها بزارن ، این بازیِ هیجان انگیزی خواهد بود 🔥🔥
Ninja
همونجور که لامبو زیر دست ائودی عالیه اینم عالی خواهد بود و اون موقع جالبیش این میشه که لامبورگینی و مکیلارن که رقیب بودن از یه قطعه مشترک استفاده کنن
زیر دست بی ام و هم که دوباره شاهکاری مثل اف وان ساخته میشه که حاصل همکاری این دو بود
Reza Waffen SS
اخ که چی میشه
ممد ژانگولر
جای حمید بسی خالی میباشد
چرا اون موقع که باید بیایی بخاطر عشقت بجنگی نسیتی
حمید کجایی که داداشتو کشتن 😂
HamiD
نه داداش …
البته من یه زمان به دوستان میگفتم که باید این اتفاق بیفته …
تقریبا تموم سوپر کار ساز ها نیاز شدید به سرمایه دارن برای ادامه کار هاشون … این بین فراری البته خب یه زمان برای مسابقات خیلی پول نیاز بود الان خدا رو شکر رو پای خودش ایستاده …
دوست داشتم تسلا و مک لارن همکاری کنند …
اما بی ام و هم واقعا عالیه …
بنظرم بی ام و بهتر از آئودی میتونه به مک لارن برسه!
محمد امین
مکلارن این خبر رو رد کرد …. ولی فکر می‌کنم این اتفاق و این معامله به احتمال زیادی انجام بشه… ولی یکمی زمان میبره
Sina10
بحث این برند مثل اپل کار میشه
بار ها رد میشه ولی تهش انجام میشه
چون مکلارن نیاز داره به اینجور اتفاقی
AMANTE
همکاری دوباره BMW و McLaren واقعا معرکه میشه، موتور های دوازده و هشت سیلندر بی ام و میتونن دوباره برگردن ولی در قالب سوپر ماشین.
بخش فورمول یک McLaren هم با همکاری آئودی چی بشه نمیدونم.
اما Mercedes با لوئیس همیلتون ترکیب شکست ناپذیریه نمومه اش هم مسابقه ی قبل.
امیدوارم McLaren با قدرت بیاد.
shayan demon
خودروسازی انگلیس وابسته تر از همیشه 😂
شرکتی نمونده ک مک لارن وابسته … توو تاریخچه کوتاهش ازش چیزی نگرفته باشه از انجین بیمر و شوی و رنوو تا چراغ عقب اتوبوس برای مک لارن F1
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
تعامل و همکاری برای ساخت خودرو در بین همه کمپانی ها دیده میشه …
یادت نرفته که شورلت برا ساخت انجین z06 فراری ۴۵۸ رو الگو قرار داد …
دوستان برید نقشه موتور ۴۵۸ و z06 رو ببینید ؛ شباهت غیر قابل انکاری دارند ..
اگر انگلیسی ها هم میخواستن موتور های دهه ۶۰_۷۰ میلادی خودشونو کمی بروزرسانی کنند و به اسم های مختلف LSX به مشتری بدهند ؛ هم هیچ نیازی به دیگر شرکت ها نداشتند …
مازیار
جدی نگیر دوست من
درک مفهوم تعامل و همکاری بین کمپانی ها خیلی سخت نیست اما برخی دوستان اون طور که به نفع خودشون و یا بهتر بگم اون طور که به نفع کل کل های مبتدیانه باشه وانمود به درک میکنن
انتخاب با خودشون هست
shayan demon
انجین lt6 چه ربطی به فراری داره ؟
میل لنگه تخت برای فراریه ؟
dohc برای فراریه ؟
یا ترکیب موتور وسط دف عقب برای فراریه ؟
مک لارن همکاری نمیکنه هر قسمتشو از یکی میگیره اسم این وابستگیه . مک لارن تاحالا انجین مستقل نساخته هر انجینی که ادعا میکنه خودش ساخته بعدن معلوم میشه بلوکش مال یه شرکت دیگس
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
میبینم کوروت کاری کرده که طرفداران اروپایی دارن آتیش میگیرن.یعنی شورولت با اون عظمت میاد از فراری الگو میگیره.خدا وکیلی با کدوم عقل این حرف رو زدی.اگر اینجوریه که چرا جگوار لندروور نمیره موتور بیمر رو بیاره کپی کنه به جا این که صدقه بگیره.در ضمن کدوم موتور جنرال موتورز هست که از قدیم در حال تولید باشه.تمام انجینهای پوشراد که میبینی به پیشرفته ترین تکنولوژیهای روز مجهز هستن.از تزریق مستقیم بگیر تا از کار انداختن نصف سیلندرها.خلاصه که زد ۰۶ هنوز نیومده این حال روز شماست وای به روزی که بیاد.
Sina10
همه سوپرماشینای سازا دنیا باید و باید از فراری الگو بگیرن
کوروت توی دنیا سوپرماشین با وجود همه علاقم به نسخه Z06 از نظر تاریخچه و کلا همچیز ،در مقابل کل برند فراری ،چیزی نیست
شاید Z06 بهترین سوپرماشین پایه یا ۳ تای برتر در کل بازار باشه ولی یادتون باشه هر کسی بخواد سوپرماشین بسازه مجبوره از فراری الگو بگیره
خود فراری هم مجبوره از رقبا الگو بگیره
این روش کلی تمام بازار های خودروسازی معتبر دنیاست که همه از هم الگو میگیرن
SF90 STRADALE
جناب یانکی
خیلی برام عجیبه که فراری رو در حد کوروت نمیدونی
چیزی که واقعاً وجود داره رو هیچ جوره نمیشه پنهان کرد
به نظرم الگو گرفتن چیز بدی نیست و نباید بخاطر این حرف اعصاب خودتونو خراب کنید
GT
چه شباهت انکار ناپذیری به سلطان دیتا داری🙂
توو، رنوو 😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
آئودی بخره ، گروه فولکس کاری با مکی میکنه و چنان حالی بهش میده که حد نداره ، از او طرف بی ام و بخره با موتوراش مکلارن رو به یک سطح دیگه از خودروسازی میبره ، حتی مرسدس هم جالب میشد اگر میخریدش ولی مرسدس کلا اهل زیرمجموعه داری نیست و در این بحث خسیسه، به بقیه موتور میده ولی از رو رفاقت ، نه از پدر فرزندی
GT
آره موافقم اگه مرسدس، مک‌لارن را می‌خرید خیلی جذاب بود، به یاد دوران با شکوه همکاری برای ساخت SLR
ٍEngland
ولی تو مطلب چیز دیگه ای نوشته…بی ام و با موتور مکلارن یک هیولا میشه…انجین های مکلارن فوق العاده هستن و بهتره بگیم تعامل مهندسی این دو شرکت با هم میتونه وحشتناک باشه
هرچند دوست ندارم مکلارن رو هیچکدوم بخرن چون پس فردا تمام موفقیت ها و دستاورد هایی که کسب میکنه به نام ژرمن ها تموم میشه
انقدر مکلارن قدرتمند هست که این برند های مطرح واسشون جذابه که از مهندسی مکلارن تو دو بخش سود ببرن منتها همه یکطرفه چسبیدین به موضوع!
همیشه وقتی مکلارن یک طرف همکاری بوده شاهکار تولید شده.
یادتون نره که مکلارن از اس ال آر یه شاهکار ساخت که در نقش یک تیونر ظاهر شد.
GT
خبر هیجان انگیزیه، بنظرم مرسدس هم باید کل سهام استون مارتین را تصاحب کنه نه فقط بخشی ازش. و بعد اون را برای رقابت با مک‌لارن تا دندان مسلح کنه، هر چند از وقتی دارن با هم همکاری می‌کنند استون مارتین سر و سامون گرفته و والهالا را با کمک AMG ساخته
Sina10
این اتفاق خیلی جالب میشه
یه طرف ب‌ام‌و و مکلارن
یه طرف مرسدس و استون
رقابت دوجبهه المانی-انگلیسی ، مشکل مالی این دو تا سوپرماشین ساز هم حل میشه و مرسدس و ب‌ام‌و هم میتونن با گروه فولکس واگن رقابت کنن
Sina10
به نظرم ب‌ام‌و بهترین انتخابه
اولا در گروه ب‌ام‌و کسی نیست که سوپرماشین بسازه و ب‌ام‌و هم به چنین چیزی نیاز داره ، همچنین زیر مجموعه های انگلیسی دیگه ای هم توی گروه ب‌ام‌و هست وب‌ام‌و کارکردن با انگلیسی ها رو بلده ، حتی فضای توی خود مکلارن هم خیلی به ب‌ام‌و مشابه هست ، در گذشته هم با هم که همکاری کرده بودن
امه به گروه ب‌ام‌‌و اضافه بشه به نفع هر دو هست
آئودی همین الانش هم با لامبو و پورشه و بوگاتی تو یه گروه هست فکر نمیکنم نیازی به مکلارن داشته باشه
بحث فقط فرمول یکه
DBS
ترکیب مکلارن _ بی ام و عجب طوفانی به پا کنه
ولی فکر آئودی مکلارن رو بخاطر F1 بخره
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
کدام یکی از جرمن ها برنده می شود؟
سس ماست 😐
دانیال_Surrey،England
مخصوصا اگه بره زیر دست آئودی که مطمئنا از این رو به اون رو میشه((به جهت افتضاح رفتن!!))
..
خیلی دوست دارم نظر اونایی که میگن خوب میشه و …. رو بدونم.
آئودی تو این بیش از یک دهه چه گلی به سر لامبورگینی زده که بخواد باعث پیشرفت مک لارن بشه؟؟
بیش از یک دهه کلا ۲ تا ماشین و ۲۰۰ تا کانسپت!!
سیان هم همه دیدن که چه شاهکاری بود.
از شاهکار اوروس هم نگم.
ماشینایی که هیچکدوم قابل قیاس با رقبا نیستن.
..
آئودی صرفا مذاکره کرده بود که تیم اف۱ مک لارن بخره،که به نظرم لقمه ی بسیار بزرگیه براش،و مک لارن هم حاضر نشده این بخش جدا بشه از خودروسازیش و شایعه ی خرید کل گروه پیش اومده.
در مجموع اصلا از فولکس و برخی سیاست هاش خوشم نمیاد.
ممد ژانگولر
داداش یکم تعصب و حسادتو بذاری کنار درست میشه
گور بابای جفتشون چیش به من و شما میرسه 😉
دانیال_Surrey،England
الان تعصب و حسادت کجای کامنت منه؟؟
اینکه گفتم بخش اف۱ مک لارن برای آئودی زیادی بزرگه تعصبه؟؟
اگه ایرادی میبینی بیان کن.
..
مک لارن تمام این سالها که خیلیا اومدن و رفتن((تو اف۱)) و تداوم نداشتن،در کنار فراری حضور پایدار داشته.
کلی بابت این زحمت کشیده شده.
بعد یه شبه جناب آئودی بیاد تیم اف۱ مک لارن رو بخره و با برند خودش وارد رقابت بشه؟!
Sina10
همه حرفتون شاید قبول باشه ولی اون بخش لامبورگینی خیر
اونتادور و هوراکان و گالاردو و مورسیه لاگو اصلا ماشینای کمی نیستن!!
هرچند این انتقاد که کسب در آمد از روش های عجیب توی فولکس واگن مرسومه رو قبول دارم
سنتناریو و سیان و کونتاش جدید و وننو و کلی تولید محدود دیگه با قیمت فضایی که همشون یه ماشینن!
بوگاتی هم همینجوریه ، لاوویچر نویر یا یه اسم همیجوری داشت چی بود ، شیرون نوآر ، شیرون Ans110 و شیرون اسپرت( از بی ارزش ترین ماشینای دنیا نمونه گرون فروشی و فریب مشتری ، چند کیلو کمتر و چند تا تغییر تو هندلینگ و چند صد هزار دلار بیشتر میگیرن!) شیرون پوراسپرت ، شیرون سوپراسپرت ، شیرون ۳۰۰+ و دیوو و سنتودیچی و اینا همشون از روی یه ماشین ساخته شدن!
خیلیا فکر میکنن این ماشینای تولید محدود در اینده خیلی باارزش میشن ، اما تصور کنید توی هر تسل ماشینای این دو شرکت ، به ازای هر خودرو ۷ یا ۸ تا مدل تولید محدود هم بسازن ، بعد از چند نسل ، اینقدر تعدادشون زیاد میشه که دیگه ارزششون رو از دست میدن! حالا ۳ تا ۴ تا ، اقا ۵ تا نه اینقدر زیاد!
ولی مکلارن به ب‌ام‌و خیلی میاد و به نفع هردوست این انتقال
[email protected]@DRZ
سینا جان حرفت کاملا در مورد بوگاتی صدق میکنه ولی در مورد لامبورگینی اینجوری نیست چون نسخه های هر ماشین از لامبورگینی ( مثلا اوراکان sto ) کاملا با اولین اوراکانی که معرفی شد فرق داره ( شاید از نظر ظاهری و انجین و گیربکس یکی باشن ولی توی همه ی این بخش ها ارتقاهای زیادی انجام شده که اون نسخه رو از مدل اصلی جدا میکنه )
[email protected]@DRZ
مطمئنی دوتا ماشین ؟؟؟
اونتادور فقط خودش چند تا نسخه جدا از هم داره که هرکدوم چه از نظر طراحی چه از نظر فنی متفاوت هستن.
با این حرف شما پس نتیجه این میشه که پرفورمنس svj با lp700 برابره نه ؟؟
اوراکان هم قضیش مثه اونتادوره.
بعدشم همه میدونن که لامبو از وقتی که زیر مجموعه ائودی و در کل گروه فولکس واگن شد پیشرفت خیلی خوبی کرد کرد و موفقیت های خیلی خوبی به دست آورد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *