فراری ۸۱۲ کامپتزیونه یکی از جدی‌ترین محصولات تاریخ این خودروساز بوده و شاید بتوان آن را یکی از بهترین خودروهای تاریخ ایتالیایی‌ها دانست.

این شاهکار دنیای خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی که قدرت ۸۱۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۲ نیوتون متری دارد استفاده می‌کند. حداکثر قدرت پیشرانه در دور ۹۲۵۰ به دست آمده و این نیروگاه آهنین تا دور ۹۵۰۰ هم می‌غرد. ۸۱۲ کامپتزیونه همچنین از قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی تاریخ فراری سود برده و صدای تولیدی آن نیز فوق‌العاده است.

فراری اخیراً برخی خبرنگاران خودرویی را به مرکز تست فیورانو دعوت کرده تا این شاهکار را بررسی نموده و در ادامه شما را با نظرات خبرنگاران برخی رسانه‌ها همچون اوو، پیستون هدز و اتوکار آشنا می‌کنیم.

تمامی افراد تست کننده این خودرو تحت تأثیر ۸۱۲ کامپتزیونه قرار گرفته‌اند. دان پروسر خبرنگار پیستون هدز به انسجام فوق‌العاده این سوپر اسپورت اشاره کرده و می‌گوید ۸۱۲ همانند یک سوپرکار پیشرانه وسط عمل می‌کند و شما می‌توانید آن را مشابه چنین محصولاتی برانید. او می‌گوید پیشرانه این خودرو بهترین نمونه‌ای است که تاکنون بررسی کرده و قدرت تولیدی به خوبی در تمامی دورها قابل‌استفاده بوده و صدای تولیدی نیز بسیار هیجان‌انگیز است. از نظر پروسر ۸۱۲ کامپتزیونه بهتری فراری‌ای است که تاکنون تست کرده و می‌توان آن را یکی از لذت‌بخش‌ترین خودروهای تاریخ قلمداد کرد.

فراری مدعی است ۸۱۲ کامپتزیونه در عرض ۲.۸۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و تا سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت نیز بتازد.

تنها ۹۹۹ دستگاه از این خودروی سقف سخت تولید می‌شود درحالی‌که ۵۹۹ دستگاه از نسخه روباز ۸۱۲ کامپتزیونه نیز تولید خواهد شد. ظاهراً تمامی مدل‌های تولیدی قبلاً به فروش رفته‌اند.
ممد ژانگولر
کلا نام فراری شاهکاره چه برسه مدلهاش
مگه مدل بد هم ساخته
NAVID۰۰۹۸
در حال حاضر فراری لافراری بهترین است ، شک نکنید !
# ریپلای با اجازه از نگهبان بزنید 😂
امیر
بعضی هاش واقعا جالب نبودن.
مثل فراری موندیال
ممد ژانگولر
نگو داداش امیر همون موندیالش میارزه به کلی ماشینای دیگه
عشق بود لاکردار
محمد امین
اگر منظورتون اون چیزهایی بود که جرمی میگفت …..که واقعا داشت چرت پرت میگفت ، رفته بود یه ماشین موندیال با ۱۶۰ هزار تا کارکرد در شرایط مرطوب آورده بود و توقع داشت که توی پیست رکورد بزنه … بعدش هم جرمی خیلی نظراتش نرمال نیست ..‌ مثلا آدمی هست که پورشه ۹۱۱ رو مزخرف میدونه! وخیلی چیز های دیگه
منطقی ترینشون جیمز می بود ، آدم درس خونده و باسوادی بود و بهترین نظر هارو داشت اکثرا، البته جرمی دوست داشتنی تر بود
porsche
هموند بهتر بود
AMG GT R
شرمنده بابت ریپلای
F12 TDF لایک
فراری ۸۱۲ کامپتزیونه دیسلایک
من خودم انتخابم ۸۱۲ هست
Aboaldazl demon
بله هم ایشون هم پدر ایشون F12
new RAMIN
هرکی نظری داره ولی من معتقدم بهترین خودرو فراری طی این ۱۰ سال اخیر GTC4lusso بوده… دلایل زیادی هم دارم…
اگر بخواهیم تسلا مدل S را از سال ۲۰۱۳ تا اکنون را مرکز جابجا شدن رکورد ها بدونیم پس انصاف GTC4lusso شاهکار این دهه هست! سال ۲۰۱۶ تسلا SP90D معرفی شد با شتاب ۳.۱ثانیه و ۴۰۰متر در ۱۱.۸ثانیه تاپ اسپید ۲۳۸کیلومتر. همون سال فراری GTC4lusso رو معرفی کرد…حمل ۴ سرنشین. فضای پای عقب خوب. سقف پانورما و صفحه نمایش۱۱اینچی(چیزی که تو اکثر فراری ها نبود!) شتاب ۳.۴ثانیه و ۴۰۰متر در ۱۱.۵ثانیه موتور V12 تنفس طبیعی قدرت ۶۶۹اسب و ۷۰۰نیوتون گشتاور طوری که ۸۰درصد این گشتاور در دور زیر ۲۰۰۰در دسترس بود! قیمت ۲۵۰هزار دلاریش هم اون موقع با توجه به مشخصاتش خوب و منطقی بود// معتقدم فراری فقط GTC4lusso…زمان خودش بی نظیر بود(البته هنوزم هست)FF هم خیلی خوشم میاد اون هم زمان خودش به نظرم عالی بود.
خیلی دلم میخواد نظر فراری فن ها رو درمورد FF و GTC4lusso بدونم…
AMG GT R
فراری FF در حقیقت یکی از انقلاب ها در محصولات فراری و اولین سیستم دو دیفراسیل فراری رو داشت
دیفرانسیل خیلی جالبی هم داشت
GTC 4 مثل فراری FF بود ولی اشکالاتش برطرف شد و طرحی بهتری بنظرم داشت
Archi KHAN
آیا ۸۱۲ کامپتزیونه بهترین فراری تاریخ است؟
بهترین فراری را نمیدونم !
اما فراری قطعا بهترین خودروساز تاریخ تا این نقطه ی زمانی بوده و هست
(نظرات دوستان مثل همیشه محترمه)
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه”
[email protected]@DRZ
لذت رانندگی با ۸۱۲ کامپتزیونه چه توی پیست چه توی جاده چه هرجایی دیگه که این اسب اصیل بتونه تاخت و تاز کنه واقعا وصف ناپذیره…..
مازیار
شاید به لحاظ بازدهی و عملکرد، تا به اینجای کار بهترین فراری تاریخ باشه که کاملا هم بدیهی هست چون گذشت زمان و معرفی مدلهای جدید همیشه همراه با تکنولوژی های روز و به طبع اون مشخصات فنی بهتر بوده، اما از طرفی هم عبارت “بهترین تاریخ” ناخودآگاه آدم رو به یاد مدلهای افسانه ای قدیمی میاندازه و میگه اونا یه چیز دیگه بودن
نمونه هایی مثل ۲۸۸GTO یا ۲۵۰GT SWB
محمد امین
همه چیز این ماشین فوق‌العاده هست …نمیشه چیز بدی توش پیدا کرد
هزاران نکته ی جدید داره که میشه راجبش صحبت کرد
خودم به عنوان یه فراری فن ، هیچ فراری رو برتر از دیگری نمیدونم … مثل اینکه بهت بگم بابات رو بیشتر دوست داری یا مامانت.. خب قطعا نمیشه تصمیم گرفت … تنها نام فراری کافیه
Farzad
۸۱۲ سوپر فست یه هیولای وحشتناک بود که ترس و استرس رو به بدن راننده ها مینداخت این که دیگه جای خود داره اما در این که بهترین فراری تاریخ باشه یا نه کاملا سلیقه ای هست اما بدون شک بهترین موتور جلوی تمام تاریخ خودرسازی هست چون از نظر من بهترین انجین جهان در سینش میتپه .
Competizione در زبان ایتالیایی به معنی رقابت هست کاری که این اژدها به راحتی آب خوردن تا حالا انجام داده . ( تلفظ صحیح ؛ کُمپِتیزیونه )
SF90 STRADALE
عاشق فراری هستم ….
چون همیشه به ریشه ها و اصالت خودش پایبند بوده و در عین حال تکنولوژی روز دنیا رو هم میشه در محصولاتش دید
اولین V12 فراری در سال ۱۹۴۷ متولد شد و این داستان تا به امروز ادامه داره
👑👑 فراری همیشه در اوج 👑👑
مهدی
هر ادمی محو این ماشین میشه
فراری خودش یه شاهکاره و ماشین های شاهکار هم ساخته و همیشه ماشین هاش بی عیب و نقص بودن
این فراری هم به نظرم یکی از ۵ فراری شاهکار تاریخه
HamiD
بهترین فراری نه!
اما قطعا یکی از بهترین هاست!
الان دوست دارم فقط به صداش گوش کنم!
لفظ شاهکار کاملا برازنده این محصول هست …
بی نهایت با ارزش … ای کاش فراری باز هم روی خریدار هاش سخت گیری بیشتری کنه تا همچین جواهرات تولید محدودی بیخودی از بین نرن! زیر دست یه عده که نه رانندگی بلدن نه چیزی از ماشین میدونن! اونا برن همون رولزرویس بوت تیلشون رو بخرن!
واقعا حیفه یکی که اصلا پول واسش مهم نیس میاد یه همچین محصولاتی که با دقت فراوان ساخته شدن از بین میبره … یه بچه سلبریتی پولدار مست بی همه چیز بی فرهنگ …
درسته ما توانایی خریدشون رو نداریم اما واقعا این جواهرات امضای این صنعت هستند … و تمام عشق و علاقه ما به خودرو! یه سری از خودرو ها میراث جهانی محسوب میشن …
GT
صد در صد بهترین نیست، ولی بی‌نظیره، من به شخصه لافراری را بهترین فراری می‌دونم بعد هم F40.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
بعضی دوستان از وقتی کوروت z06 جدید معرفی شده شدیدا تحت فشار هستند و هر جا که بتونن سعی میکنن تا با دلایل بچگانه ارزش عظمت شورولت رو بیارن پایین.یکی میگه انجین رو از فراری کپی کردن.خوب بیشتر توضیح بدید کجاش رو از فراری کپی کردن.میلنگ پیستون شاتون بلوکه کجاش.مگه فراری چیزی تو انجین اختراع کرده که اگر بقیه بکار ببرن میشه کپی.موتور جدید lt6 شورولت از میلنگ تخت استفاده میکنه که سبب افزایش دوران موتور میشه و این نوع انجینها صدای تیز و جیغ مانندی دارن در مقابل انجینهای میلنگ صلیبی صدای بم و ضربه ای دارن که مربوط به ترتیب احتراق و خروج دود از موتور میشه و معمولا در برابر دور گرفتن مقاوم هستن ولی این نوع انجینها هم توان رسیدن به دورهای بالاتر دارن مثل انجین ls7 شوی یا تو رده بالاتر انجینهای نسکار که به ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه میرسن.جالبه کونیخزگ عملا از انجین کایوتی فورد استفاده میکنه ولی انقدر تغییر ایجاد کرده ناراحت میشه بگی موتورش برا فورده.مطلب بعدی راجب انجینهای پوشراد هست که بعضی میگن قدیمی هستن و آمریکاییها نمیتونن جدید بسازن خرج داره و ول کن اینا نیستن.اگر اینجوری بود فورد انجین گودزیلا که پوشراد هست رو پارسال معرفی نمیکرد.این نوع انجینها میتونن با به راحتی یه سوپر کار مثل کوروت رو تو پیست به حرکت بیارن یا تو دل یه پیکاپ پیل پیکر مثل تیرکس یا سیلورادو کار کنن که بارهای سنگین رو جابه جا کنن یا جیپ رانگلر رو تا بینهایت خارج جادها ببرن.کاری که هیچ وقت پیشرانه lt6 نمیتونه انجامش بده.
Carbonado Aventador
اقا این حرفا رو ول کن کسی هم منکر شاهکار شورولت نیست..
ولی خود رئیس شورلوت که خبرشم تو این سایت کار شده اومد گفت:ما برای ساخت z06 ؛ فراری ۴۵۸ رو سنگ محک‌ خودمون قرار دادیم.
.
و باز خبرش هم کار شد که دوتا z06 کاور شده به همراه یه ۴۵۸ تو تست های جاده ای دیده شده!!
خود مهندسای شورولت افتخار میکنن به اینکه فراری رو الگوی خودشون قرار دادن بعد اینجا یه سریا فشاری میشن وقتی که حرف از فراری میشه!!!
Carbonado Aventador
بهترین فراری های تاریخ از نظر من به ترتیب:
۱ لافراری
۲ f12 tdf
۳ ۸۱۲c
۴ انزو
۵ f40
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *