پرفروش‌ترین خودرو جهان با نسل‌های مختلف، امسال به رکورد ۵۰ میلیون دستگاه رسید. تویوتا برای نکوداشت تولید موفق کرولا، نسخه‌ای ویژه از این خودرو را برای بازار ژاپن عرضه خواهد کرد.
نسل اول کرولا، سال ۱۹۶۶ معرفی شد. این خودرو تا سال ۱۹۹۱ و رونمایی از نسل هفتم، به مرور بزرگ‌تر و جادارتر شد تا از یک خودرو کوچک اقتصادی به یک مدل اندازه متوسط مناسب تردد ۴ سرنشین بالغ تبدیل شود.  کرولا در ایران، با نمونه‌های وارداتی از نسل هفتم و هشتم شناخته می‌شود که اوایل دهه‌ی ۷۰ خورشیدی وارد کشور شدند. نسل نهم و دهم و یازدهم این خودرو نیز با آزادسازی واردات خودرو در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ به بازار ایران رسید.
اولین مدل تویوتا کرولا 1966
تقریبا تمامی نسخه‌های وارداتی کرولا به ایران، چهاردر صندوق‌دار (سدان) هستند. تویوتا از نسل دوازدهم در سال ۲۰۱۸، مجددا بدنه‌ی هاچبک (کرولا اسپرت) را به خط تولید کرولا اضافه کرد و کمی بعد، کرولا تورینگ (Corolla Touring) با افزایش طول بدنه‌ی نسخه‌ی هاچبک وارد بازار شد. جالب‌تر اینکه، کراس اوور کرولا با نام کرولا کراس هم امسال برای نخستین‌بار تولید و با استقابل بسیار خوب بازار جهانی مواجه شده است.
کرولا، هم‌اکنون در ژاپن، استرالیا، تایوان، تایلند، برزیل، انگلیس، ترکیه و امریکا مونتاژ می‌شود.  این خودرو با مجموع تولید ۳۰ میلیون دستگاه، سال ۲۰۰۵ به کتاب رکوردهای گینس وارد شد و امسال از ۵۰ میلیون گذشت.
نسخه‌ی ویژه از کرولا با نام کامل “۵۰Million edition” مخصوص بازار ژاپن خواهد بود. این خودرو با سه نوع بنه‌ی چهاردر شامل سدان و هاچبک و تورینگ تولید می‌شود. مهم‌ترین تفاوت این سری با مدل‌های استاندارد، رینگ‌های اسپرت ۱۶ و ۱۷ اینچ با رنگ سیاه مات است. همچنین، بعضی جزئیات بدنه مثل جلوپنجره و بالچه‌ی عقب سیاه براق خواهند بود.

برای نسخه‌ی ۵۰ میلیونی کرولا، رنگ‌های لوکس مثل خاکستری متالیک (Slate Gray Metallic) و سفید صدفی میکا (White Pearl Mica) و سیاه میکا نیز ارائه می‌شود. در کابین، عبارت ۵۰Million Edition روی قسمت‌های مختلف داشبورد و صندلی و رکاب وجود خواهد داشت. این خودرو همراه نمایشگر لمسی ۹ اینچ و سیستم صوتی ۶ بلندگو، تولید خواهد شد.
محصول ویژه‌ی تویوتا برای بزرگداشت کرولا، مجهز به پیشرانه‌ی هیبریدی با حجم ۱/۸ لیتر خواهد بود که همراه موتور برقی، مجموع قدرت ۱۲۱ اسب بخار تولید می‌کند. این تجهیزات، با جعبه‌دنده‌ی CVT عرضه می‌شوند؛ اما خریداران مدل سدان و تورینگ، امکان سفارش سیستم دو دیفرانیسیل را خواهند داشت. مدل هاچبک صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود.
قیمت نسخه‌ی ۵۰ میلیونی کرولا با بدنه‌ی هاچبک، سدان و تورینگ به ترتیب ۲۴,۷۷۱، ۲۴,۸۱۴ و ۲۵,۲۴۸ دلار است.
عارف
ماشینی بسیار مناسب و کم دردسر برای مصارف روزانه در داخل شهر
NAVID۰۰۹۸
فقط باید ایستاده تشوقشان کرد .
درد و بلاشون بخوره فرق سر کلاه‌برداران یاتاقانی !
شیر مادر نان پدر حلالتون .
تو دنیایی که همه سنگ آپشن‌های پلاستیکی را به سینه میزنند ، این تویوتاست که با یک فرمول ساده ( اول کیفیت ، دوم صداقت ) دلار پارو میکنه بدونه نیاز به رشوه دادن‌ها به مجلات و بزرگنمایی‌ها !
این دست خبرها از ژاپنی‌ها ، سوزناکه ، گناه دارند ، دردشون میاد کُرور کُرور !
Yasin
پرفروش ترین خودروی تاریخ
بعدش هم فورد سری F فولکس واگن گلف قرار دارن
محمدرضا
خودروی آواتار ۱۱ با طراحی نادر فقیه‌زاده توسط هواوی و چانگان معرفی شد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *