ام جی وان کراس اوور جدید نشان ام جی و کمپانی سایک است که به تازگی، تولید آن در چین آغاز شده است.
محصول جدید سایک یک کراس اوور کامپکت با ظاهری مدرن و البته شبیه به خودروهای کره ای است که در رده کراس اوورهای کوچک قرار می گیرد و در سبد محصولات MG پایین تر از ام جی Pilot قرار خواهد گرفت. البته از نظر کلاس بدنه و قیمت چندان تفاوتی بین این دو خودرو نیست، اما در چارت های کمپانی ام جی این خودرو پایین تر از Pilot قرار گرفته است. ام جی وان در دو نسخه با نام های آلفا و بتا به بازار می آید که از این بین، نسخه آلفا چهره ای اسپرت تر دارد و نسخه بتا با ظاهری معمولی تر عرضه می شود. تصاویر انتخاب شده برای این مقاله مربوط به نسخه اسپرت تر و جذاب تر از ام جی وان با نام آلفاست.
همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، در این خودرو سبکی از طراحی را می بینیم که در خودروهای کره ای دیده می شد و الهام در طراحی به خصوص در طراحی چراغ ها محسوس است. دو نسخه آلفا و بتا اساس طراحی یکسان دارند، اما در نسخه آلفا جلوپنجره و سپر اسپرت تر طراحی شده اند و به جز این طراحی بدنه در نسخه های مختلف ام جی وان یکسان است. طراحی چراغ ها در این خودرو به صورت کشیده انجام شده و جلوپنجره ای بزرگ با زمینه ای جذاب بین دو چراغ قرار گرفته است. در سپر و کناره های بدنه خطوط شکسته زیادی دیده می شود و این باعث شده است طراحی بدنه مدرن جلوه کند. در قسمت گلگیر در جلو و عقب برآمدگی هایی ایجاد شده است تا خودرو عریض تر به نظر برسد و در مجموع، این نوع طراحی باعث شده ام جی وان در ظاهر خودرویی مدرن و البته اسپرت باشد.
ام جی وان ۴۵۷۹ میلی متر طول، ۱۸۶۶ میلی متر عرض و ۱۶۱۷ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این کراس اوور کامپکت به ۲۶۷۰ میلی متر می رسد. شیب سقف به سمت عقب باعث شده است ظاهری کوپه مانند را در این خودرو داشته باشیم و رنگ مشکی در ستون ها، سقف و آینه ها چهره این خودرو را اسپرت تر کرده است. در امتداد شیب سقف اسپولر عقب را داریم و در پایین دیفیوزر تیره رنگ قرار گرفته است. رینگ ها در ام جی وان طراحی جدیدی دارند که در دیگر محصولات ام جی ندیده بودیم و طراحی دورنگ رینگ ها هماهنگی خوبی با قطعات کرومی و نقره ای به کاررفته در حاشیه پنجره و باربند دارد. در مجموع، طراحی ام جی وان نمره قابل قبولی را می گیرد، البته هنوز الهام طراحی را در این خودرو می بینیم و سایک سبک جدیدی را در طراحی این خودرو به کار نبرده است.
ام جی وان اولین خودرو از نشان ام جی است که براساس پلتفرم و ساختار جدید کمپانی سایک موسوم به سیگما ساخته می شود. هر دو نسخه آلفا و بتا مشخصات فنی یکسان دارند و در هر دو، پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربوشارژ چهار سیلندر را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. گفتنی‌ست که سایک طراحی و ساخت این جعبه دنده سی وی تی را با همکاری بوش آلمان انجام داده است. همانند دیگر خودروهای جدید در بازار چین، ام جی وان هم بازار هدف مشتریان جوان را در نظر دارد که البته در طراحی ظاهری نسخه آلفا به خوبی توانسته است نظر علاقه مندان جوان را به خود جلب کند، اما در بحث مشخصات فنی جعبه دنده AT می توانست جذاب تر باشد.
درون کابین طراحی کاملاً مدرنی به کار رفته است و یک صفحه نمایش ۳۰ اینچی یکپارچه، سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را در دسترس قرار می دهد. در کنار این صفحه نمایش بزرگ، در سمت چپ یک صفحه لمسی دیده می شود که تنظیم آینه ها، نور و… از طریق آن انجام می شود. سیستم اطلاعات و سرگرمی‌ای که در ام جی وان به کار رفته است زبرا (Zebra) نام دارد و طراحی این سیستم را کمپانی سایک با همکاری کمپانی بزرگ علی بابا چین انجام داده است و گرافیک به کاررفته در این سیستم و همچنین عملکرد آن بسیار عالی به نظر می رسد. در داخل نسخه فول از کابین ام جی وان امکانات خوبی نظیر کروز کنترل، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران، تهویه اتواتیک و… دیده می شوند.
قیمت ام جی وان در بازار چین در نسخه پایه حدود ۱۷,۴۱۵ دلار است و این قسمت در نسخه فول به ۲۱,۷۷۳ دلار می رسد که با این قیمت می توان گفت ام جی وان می تواند در کلاس خودش با قیمتی مناسب با رقیبانش رقابت کند. علاوه بر این، کمپانی ام جی تأیید کرده است که به زودی نسخه پلاگین هیبرید ام جی وان هم معرفی می شود.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
در ان جی وان پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربوشارژ چهار سیلندر را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.
ام جی وان در دو نسخه با نام های آلفا و بتا به بازار می آید که از این بین، نسخه آلفا چهره ای اسپرت تر دارد و نسخه بتا با ظاهری معمولی تر عرضه می شود.
درون کابین نسخه فول از کابین ام جی وان امکانات خوبی نظیر کروز کنترل، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران، تهویه اتواتیک و… دیده می شوند.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *