کمپانی مزدا به تازگی از مزدا CX-50 رونمایی کرده که این خودرو برای تقویت فروش نشان مزدا در آمریکا و به خصوص برای رقابت با سوبارو اوت بک معرفی شده است.
کمپانی مزدا در سال های اخیر همکاری مشترکی با تویوتا آغاز کرد و اولین ثمره این همکاری مزدا CX-50 است که تولید این خودرو در کارخانه مزدا-تویوتا در آلابامای آمریکا انجام می شود. مزدا CX-50 کراس اوور جدید ژاپنی است که سال آینده به بازار خواهد آمد و ظاهر آفرودی و خشن آن باعث می شود نسبت به دیگر محصولاتی که از مزدا سراغ داریم متمایز باشد.
در نسخه پایه از مزدا CX-50 پیشرانه ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را داریم و در نسخه قوی تر پیشرانه ۲٫۵ لیتر توربوشارژ ارائه می شود. کمپانی هنوز مشخصات قدرتی این دو پیشرانه را منتشر نکرده است، اما می دانیم که انتقال قدرت از این پیشرانه به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی قابلیت تمام چرخ محرک را در این کراس اوور داریم و حالت رانندگی مخصوص آفرود هم در آن قابل انتخاب است. علاوه بر این، مزدا اعلام کرده است که پس از عرضه این خودرو گزینه های هیبرید و پلاگین هیبرید هم برای مزدا CX-50 معرفی خواهند شد. راننده می تواند در مزدا CX-50 بسته به نوع جاده بین حالت های راننگی نرمال، اسپرت و آفرود انتخاب کند.
پیشرانه ۲٫۵ لیتر تنفس طبیعی ذکرشده در مزدا CX-5 توان تولید نهایت قدرت ۱۸۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر را دارد و در نسخه توربوشارژ قدرت و گشتاور، به ترتیب، به ۲۵۰ اسب بخار و ۴۳۴ نیوتن متر می رسد که احتمالاً اعدادی نزدیک به همین را در مزدا CX-50 داشته باشیم.
در طراحی مزدا CX-50 سبک طراحی های مزدا موسوم به Kodo را می بینیم، اما نسبت به دیگر محصولات مزدا در این خودرو المان های آفرودی و جذاب بیش تری می بینیم. دور تا دور بدنه را فلاپ های مشکی را داریم که با حاشیه مشکی رنگ چراغ و جلوپنجره هماهنگ شده است. رنگ زمینه مشکی در جلوپنجره دیده می شود و طراحی جدید و دورنگ را در رینگ های این خودرو می بینیم. مشتریان مزدا CX-50 می توانند رنگ شنی زیرکن را سفارش دهند تا با ظاهر خشن و آفرودی این کراس اوور هماهنگ شود.
درون کابین اساس طراحی با تمرکز بر راحتی راننده است و متریال به کاررفته در این خودرو بالاترین سطح ممکن را دارند سیستم اطلاعات و سرگرمی در وسط قرار گرفته است و در پایین تهویه اتوماتیک دوکاناله را داریم. طراحی کابین در نهایت سادگی و البته شیک انجام شده است و روکش چرم را در صندلی ها، داشبور و رودری ها می بینیم. قیمت و مشخصات بیش تر در مورد مزدا CX-50 در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد، اما با توجه به آن چه در محصولات اخیر مزدا دیده بودیم احتمالاً امکاناتی نظیرسقف پانورامیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، رادار خطی و نقطه کور، انتخاب حالت رانندگی و… را در این خودرو داشته باشیم.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
در نسخه پایه از مزدا CX-50 پیشرانه ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را داریم و در نسخه قوی تر پیشرانه ۲٫۵ لیتر توربوشارژ ارائه می شود. پیشرانه ۲٫۵ لیتر تنفس طبیعی ذکرشده در مزدا CX-5 توان تولید نهایت قدرت ۱۸۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر را دارد و در نسخه توربوشارژ قدرت و گشتاور، به ترتیب، به ۲۵۰ اسب بخار و ۴۳۴ نیوتن متر می رسد که احتمالاً اعدادی نزدیک به همین را در مزدا CX-50 داشته باشیم.
در طراحی مزدا CX-50 سبک طراحی های مزدا موسوم به Kodo را می بینیم، اما نسبت به دیگر محصولات مزدا در این خودرو المان های آفرودی و جذاب بیش تری می بینیم.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *