حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی بعد از تعیین بودجه برای خرید خودرو به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد این که خودروی مورد علاقه شما از لحاظ تعمیر و نگهداری و همچنین خرید لوازم و قطعات یدکی در چه سطحی است و این که  آیا اصلا با توجه به بالا رفتن قیمت دلار در مورد خودروهای خارجی و همچنین افزایش لوازم یدکی غیر اصل در بازار چگونه می توانید در این مورد تصمیم بگیرید و یا اگر صاحب یکی از خودروهای هیوندای هستید و به طور مثال به دنبال خرید قطعات هیوندای آی ۳۰ می گردید  و به دنبال یک متخصص لوازم یدکی هستید در این مطلب قصد داریم با بررسی هزینه های مربوط به نگهداری خودروهای هیوندای کره با شما صحبت کنیم و همچنین یکی از متخصصان لوازم یدی در ایران را به شما معرفی کنیم.
شرکت هیوندای به دلیل قابلیت مطمعن بودنش در سراسر جهان شناخته شده است اما باید  با توجه به سن خودرو، مسافت پیموده شده، موقعیت مکانی بودجه ای را در سال به آن اختصاص بدهید. بودجه ای که Repair pall که یکی از موسسات تحقیقاتی در زمینه هزینه های مربوط به تعمیر خودرو است ۴۶۸ دلار در سال تعیین کرده است.
شرکت خودروسازی هیوندای به همه دارندگان خودروهای خود پیشنهاد داده است تا تمای سرویس های خودروهای خود را در فواصل زمانی توصیه شده که  توسط تکنسین‌های آموزش‌دیده و متخصص که تمام الزامات کارخانه را به دقت رعایت می‌کنند انجام دهند. این شرکت برای همه دارندگان خودروهای هیوندای مدل ۲۰۰۰ یا جدیدتر برنامه تعمیر و نگهداری جداگانه ای را بر اساس سبک خودرو، موتور، مسافت پیموده شده ارائه می‌کند. به طور دقیق تر این شرکت در دفترچه های راهنمای خودرو فاصله زمانی هر سرویس را با توجه  به خودرو و شرایط رانندگی ۹ تا ۱۲ هزار کیلومتر عنوان کرده است.
میانگین سالانه هزینه های نگهداری هیوندای بر اساس داده های موسسه تحقیقاتی ادموندز ، از ۵۰ دلار برای اکسنت ۲۰۲۰ تا ۲۹۴ دلار برای سوناتا ۲۰۱۹ در اولین سال خرید این خودروها متغیر است. این اعداد تا سال پنجم به ۱۳۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار افزایش می یابد. اگرچه هزینه ها به مدل و سال تولید خودرو بستگی دارد اما به طور قابل توجهی کمتر از مدل های دیگر هیوندای کمتر  می باشد. به عنوان مثال بعد از یک نظرسنجی ای که از دارندگان خودروهای هیوندای در سال ۲۰۱۷ انجام شد مشخص شد هزینه این خودروها در سال ۸۰۰۰ دلار است که این مقدار در سدان های کوچک به ۶۰۰۰ دلار در سال می رسد.
هیوندای همواره ثابت کرده است که شما برای هزینه های تعمیرات خیلی به دردسر نخواهید افتاد اما باز هم برخی از مالکان این خودروها با مشکلاتی در این زمینه روبرو بوده اند. بررسی ها نشان می دهد که این خودروها در برخی از قطعات و کارکردها دچار مشکلاتی بوده اند:
 مشکلات موتور: در صورت عدم تشخیص درست در مورد کارکرد نامناسب و خرابی مربوط به قطعات موتور می تواند در برخی موارد دچار هزینه های سنگین مانند تعویض و یا تعمیر اساسی در موتور خودروهای هیوندای شود که می تواند تا ۴۵۰۰ دلار هزینه هم برای صاحبانش خرج داشته باشد.
  مسائل الکتریکی: سیستم های الکتریکی همیشه در خودروهای هیوندای دچار مشکل بوده اند و در برخی موارد چندین شکایت هم در مورد کنترل پایداری و روشن شدن چراغ های هشدار هنگام رانندگی آن ثبت شده است.   هزینه تعویض قطعات الکتریکی آن نیز احتمالاً تا ۵۰۰ دلار است.
لنت ترمز: بسیاری از دارندگان هیوندای از تعویض زود هنگام لنت ترمز خود شکایت های زیادی داشته اند که این یک مشکل مربوط به تولید آن می باشد رفع مشکلات لنت ترمز حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار هزینه دارد که با توجه به تعویض مداوم آن می تواند جزو هزینه های زیاد خودروهای هیوندای محسوب شود.
تمامی گارانتی ها و ضمانتنامه های خودروها یک هدف دارند که آن هم آرامش خاطر مالکان آن می باشند هیوندای به مالکان خودروهای خود توصیه می کند که یک طرح گارانتی برای خودروی خود خریداری کند که این قراردادها خودروها را  در برابر هزینه های ناشی از خرابی های مکانیکی یا سیستم خودرو بیمه می کند. گارانتی طولانی مدت می تواند در هزینه های تعمیرات گران قیمت نجات دهد.
با توجه به تمامی موارد گفته شده در مورد هزینه های خودروهای هیوندای بعد از انتخاب خودروی مورد نظر متناسب با سلیقه و بودجه شما یکی از مهم ترین نکته ها در مورد این خودروها پیدا شدن قطعات  خودروهای هیوندای می باشد امروزه با گران شدن لوازم یدکی خودروهای خارجی و همچنین تولید قطعات بی کیفیت این خودروها در داخل و همچنین واردات قطعات غیر اصل به یکی از مهم ترین دغدغه های مالکان خودروهای خارجی تبدیل شده است. به طور مثال برای خرید لوازم یدکی سنتنیال ممکن است شما با چالش هایی مثل پیدا کردن یک فروشگاه مناسب برای قطعات اصل خودروهای هیوندای باشید که وجود یک فروشگاه و مرجع برای خرید این لوازم می تواند کمک بسیار زیادی به شما در این زمینه بکند.
راهنمای خرید لوازم یدکی اصل خودروهای هیوندای
با توجه به موارد گفته شده و همچنین افزایش بی رویه  لوازم یدکی غیر اصل به احتمال زیاد برای شما اتفاق اتفتاده است که برای خرید لوازم یدکی آی ۳۰ دچار چالش هایی شده باشید. دانستن چند نکته می تواند به شما در خرید لوازم یدکی اورجینال بسیار کمک کند:
۱-مراجعه به یک متخصص تعمیرات خودروهای خارجی می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد،افرادی که سال ها تجربه تعمیرات خودروهای خارجی را دارند حتما به خوبی قطعات اصل از غیر اصل را تشخیص می دهند و می توانند شما را برای خرید این قطعات راهنمایی کند.
۲- یکی دیگر از موارد بسیار مهم دیگر مراجعه به سایت های فروش قطعات خودرو و همچنین بررسی نظرات و دیدگاه های کاربران این سایت ها می باشد، شما می توانید با نگاهی به این نظرات فروشنده های این قطعات را از هم تشخیص داده و بهترین آنها را که هم از نظر کیفیت و هم از لحاظ قیمت مقایسه کنید تا بتواند راهنمایی خوب برای شما جهت خرید لوازم یدکی خودروهای هیوندای باشد.
برای معرفی یکی از فروشگاه های معتبر با توجه به تمامی موارد گفته شده در این مطلب قصد داریم فروشگاه اینترنتی الماس پارت که در خیابان اکباتان تهران است  را به شما معرفی کنیم که با بیش از ده سال سابقه در زمینه فروش لوازم یدکی خودروهای هیوندای و کیا یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در این حوزه است که شما میتوانید با مراجعه به سایت این فروشگاه هم خریدی مطمعن داشته باشید و هم از مشاوره های تخصصی این فروشگاه در زمینه قطعات و لوازم یدکی  استفاده کنید.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *