کمپانی پورشه محصولات جذابی را به نمایشگاه خودروی لس آنجلس آورده که یکی از آن ها پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS است که با قدرت بالا، عملکرد فنی بی نظیری را ارائه می دهد.
پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS به عنوان پرچم‌دار ۷۱۸ ها معرفی شده و این خودرو احتمالاً آخرین خودروی اسپرت پورشه با موتور بنزینی وسط است. این خودرو در مدت زمان ۷:۰۴,۵۱۱ دور نوربرگ رینگ را ثبت کرده است که این یعنی ۲۳٫۶ ثانیه سریع تر از نسخه GT4. اما مهندسان پورشه چگونه به این عملکرد عالی رسیده اند؟ در ادامه پاسخ این پرسش را بررسی می کنیم.
پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS مجهز به پیشرانه ۴ لیتری تنفس طبیعی ۶ سیلندر خطی در وسط است که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۴۹۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۴۹ نیوتن متر را دارد. این قدرت یعنی نسبت به ۹۱۱ GT3 با ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور اندکی کاهش را داریم و نسبت به کیمن GT4 با ۴۱۴ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور، افزایش قابل توجهی در خروجی این پیشرانه می بینیم. خلاف GT4 که با گیربکس دستی هم عرضه می شد، در پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS انتقال قدرت به وسیله گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته مخصوص پورشه (PDK) به چرخ ها منتقل می شود. در گیربکس جدید ضرایب انتقال تغییر کرده و سرعت تعویض افزایش داشته است تا بهترین عملکرد فنی برای این خودرو ثبت شود. البته تعویض دنده می تواند به صورت دستی و به وسیله پدل شیفترها هم انجام شود.
ترکیب ۷۹ اسب بخار اضافه شده با گیربکس جدید و وزن کم تر باعث شده است تغییرات محسوسی را در عملکرد فنی داشته باشیم. با تغییرات ذکرشده در پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS، شتابگیری صفر تا صد را در  3.2 ثانیه انجام می شود و این یعنی نسبت به کیمن GT4 به میزان ۰٫۵ ثانیه ارتقا را داریم و نهایت سرعت هم تا ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت افزایش داشته است. در این خودرو تغییراتی با تمرکز عملکرد در پیست در سیستم تعلیق به وجود آمده است و سیستم فنربندی و اتصالات تعلیق اصلاح شده اند تا ضمن کاهش ارتفاع به میزان ۳۰ میلی متر، نسبت به ۷۱۸ کیمن، تعلیق بهتری را با قدرت بالاتر داشته باشیم.
از نظر ظاهری پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS به سادگی از نسخه معمولی GT4 قابل تشخیص است، چراکه یک بال بزرگ با طراحی جدید را در عقب این خودرو می بینیم که نیروی رو به پایین را در حرکت افزایش می دهد و آیرودینامیک بدنه را تقویت می کند. در قسمت کناری عقب خودرو دریچه های هوای RS به کار رفته است تا خنک کاری پیشرانه بهتر انجام شود. در جلو اسپلیترهای جدید در جلو دیده می شود و ورودی های هوای آبشش‌شکل بالای گلگیرها کار شده است. تمامی تغییرات ذکرشده در کنار دیفیوزر جدید، در راستای بهبود آیرودینامیک انجام شده و در نتیجه آن ها ۲۵ درصد نیروی رو به پایین در حرکت نسبت به نسخه GT4 افزایش داشته است.
تغییرات طراحی بدنه باعث شده است وزن به خوبی کاهش داشته باشد و وزن بدنه در پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS به ۱,۴۶۴ کیلوگرم برسد که در مقایسه با نسخه GT4 22 کیلوگرم کم تر است. همچنین نسبت وزن به قدرت ارتقا داشته و در این خودرو به ۲٫۹۷ کیلوگرم بر اسب بخار رسیده است. برای این که وزن را از این هم بیش تر کاهش دهید می توانید پکیج Weissach را برای این خودرو سفارش دهید که در این پکیج با به کار رفتن قطعات فیبرکربنی و اگزوز تیتانیومی باز هم کاهش وزن قابل ملاحظه ای در این خودرو به وجود می آید.
پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS تابستان سال آینده به نمایندگی های این کمپانی در آمریکا می آید و قیمت آن در نسخه پایه ۱۴۱,۷۰۰ دلار خواهد بود. از آن جا که این خودرو مشخصات عجیب و جالب توجهی دارد دور از انتظار نیست که خیلی زود به یکی از خودروهای شاخص پورشه تبدیل شود و قیمت آن در بازار کارکرده بالاتر از قیمت کارخانه رود.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS مجهز به پیشرانه ۴ لیتری تنفس طبیعی ۶ سیلندر خطی در وسط است که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۴۹۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۴۹ نیوتن متر را دارد.
از نظر ظاهری پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS به سادگی از نسخه معمولی GT4 قابل تشخیص است، چراکه یک بال بزرگ با طراحی جدید را در عقب این خودرو می بینیم که نیروی رو به پایین را در حرکت افزایش می دهد و آیرودینامیک بدنه را تقویت می کند. در قسمت کناری عقب خودرو دریچه های هوای RS به کار رفته است تا خنک کاری پیشرانه بهتر انجام شود.
پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS تابستان سال آینده به نمایندگی های این کمپانی در آمریکا می آید و قیمت آن در نسخه پایه ۱۴۱,۷۰۰ دلار خواهد بود.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *