شرکت چینی اکس‌پنگ (Xpeng) در حال جهانی شدن است زیرا این شرکت در نمایشگاه گوانگژو کراس‌اوور کاملاً جدید G9 را معرفی کرده که اولین محصول این شرکت محسوب می‌شود که از ابتدا هم برای عرضه در بازار چین و هم بازارهای بین‌المللی طراحی شده است. G9 که پرچم‌دار اکس‌پنگ محسوب می‌شود، قابلیت کسب پنج ستاره ایمنی از یورو انکپ و همین‌طور مطابقت با استانداردهای سخت‌گیرانهٔ WVTA اروپا را دارد.

از این جاه‌طلبی‌ها که بگذریم، G9 کراس‌اوور شیکی به نظر می‌رسد که بخش جلویی آن با یک نوار LED سراسری و چراغ‌های اصلی در زیر آن، نمای متفاوتی دارد. زیر این چراغ‌ها هم دو سنسور لیدار تعبیه شده است. پروفیل جانبی خودرو طراحی ساده‌ای دارد که دستگیرهای مخفی و رینگ‌های ۲۱ اینچی آئرودینامیک در آن جلب‌توجه می‌کنند. این خودرو همچنین خط شانهٔ برجسته‌ای دارد و طراحی کلی اتاق آن کیا سورنتو را به یاد می‌آورد.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه G9 می‌توان به سقف شیشه‌ای پانوراما و قاب مشکی‌رنگ پنجره‌ها اشاره کرد که تا انتهای ستون C ادامه پیدا کرده است. طراحی ساده اما لوکس و مدرن این خودرو در قسمت عقب آن‌هم با چراغی که به شکل یک نوار سراری در کل عرض خودرو کشیده شده ادامه پیدا کرده است. یک اسپویلر و تریم مشکی براق در سپر هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

اکس‌پنگ فعلاً مشخصات فنی G9 را منتشر نکرده اما اعلام کرده است که این کراس‌اوور پرچم‌دار به قوای محرکهٔ جدیدی با نام XPower 3.0 مجهز می‌شود. این قوای محرکه از تکنولوژی ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد و با پنج دقیقه شارژ می‌تواند تا ۲۰۰ کیلومتر برد داشته باشد.

همچنین به گفتهٔ اکس‌پنگ، G9 اولین خودروی مجهز به سیستم نیمه خودران XPILOT 4.0 خواهد بود. این سیستم علاوه بر سنسورهای لیدار مذکور، از دوربین جلوی ۸ میلیون پیکسلی و دوربین‌های جانبی ۲.۹ میلیون پیکسلی هم بهره می‌برد که به لطف این دوربین‌ها و سنسورهای مختلف می‌تواند رانندگی خودکار هوشمندی از شروع حرکت تا زمان پارک کردن را ارائه کند.
AMG GT R
چرا خیلی از طراحی ها این جوری شدن خیلی زشت هست
فکر میکنن اگه جلو پنجره نزارن خیلی ظاهر خودرو مدرن میشه
احمدرضا
چقدر خبر از چین و چینی
پویان
این خودروساز خوبه. حتی از بنز هم میتونه بهتر باشه. پیش به سوی فتح بازارها. فقط مشکل تعرفه ای بعضی کشورها مثل آمریکا ممکنه مانع ایجاد کنه.
الان آقای آریان میاد مگیه بنز اصالت داره و… آخرش هم مینویسه ما مرسدس بنز داریم
AMG GT R
شما بزار از جنسیس جلو بیفته حالا شاید تو خواب بتونه با مرسدس رقابت کنه
new RAMIN
اینکه هنوز یه عده فکر میکنن چین هیچی نیست به این علته که خبر ندارن که چین چه چیز هایی ساخته. اقای amg gt r بار ها گفتم باز هم میگم. خودرو های چینی خیلی وقته از کره و حدودا ۱ سالی میشه از ژاپن جلو زدن… در دنیای الکتریکی فاصله شون خیلی بیشتره و بعید میدونم رقبای آسیایی تو خوابشون هم به این چینی های زرنگ در بحث خودرو الکتریکی برسن! حتی تو الکتریکی ها چین فاصله ای از آلمان و آمریکا نداره حتی از اونا هم تو یه سری زمینه ها جلوتره!
در یه ماشین برقی مهمترین فاکتور زمان شارژ و میزان پیمایش هست که هم کره جنوبی هم ژاپن هم آلمان بازی رو بدجوری به چین باخته…فقط آمریکا با اون کمپانی های تازه تاسیسشون ماشین های الکتریکی با برد بیشتر از ماشین های چینی میسازن.
یه سوال میکنم… انصافا رو راست باش…
۵۰هزار دلار پول بنز EQC میدی پیمایش ۴۶۰ کیلومتر
۶۴ هزار دلار پول میدی جنسیس G80 پیمایش ۴۸۰کیلومتر
۴۷هزار دلار پول میدی چانگان آواتر E11 پیمایش ۷۰۰کیلومتر
۷۵هزار دلار میدی اون گریت وال مکا دراگون پیمایش ۸۰۰کیلومتر
۵۰هزار دلار پول میدی تویوتا bz4 پیمایش ۴۷۰کیلومتر
۳ تا کراس اوور گفتم و ۲تا سدان. ۲تا چینی. یکی آلمانی یکی ژاپنی یکی هم کره ای همه شون هم برقی هست. تو شهری مثل تهران بخواهی ماشین برقی بخره انصافا کدومو انتخاب میکنی؟ نه خداوکیلی کدوم؟
در ماشین برقی (تا زمانی که باتری های پیشرفته نیان)مهمترین فاکتور میزان پیمایش بالا و شارژ سریع هست. حالا کمپانی میخواد اهل برزیل با ۱ سال سابقه باشه یا میخواد کمپانی ۲۰۰ سال سابقه باشه…اون خودرویی پر فروش تره که میزان پیمایش خوب و شارژ سریع داشته باشه و گارانتی خوب به مشتری بده و طراحی هاش هم منطقی باشه : )
احمدرضا
اون زمان که مرسدس داشت قله ها رو فتح می‌کرد چین وجود نداشت چه برسه به خودروسازیش
اون زمان که مرسدس داشت تمام تکنولوژی های ماشینی رو به اسم خودش ثبت می‌کرد چین خودروسازی نداشت
پویان
ربطی نداره اون زمان که داشت، فلان می‌کرد. یه زمانی بزرگترین تولیدکنندگان موبایل جهان موتورولا نوکیا الکاتل و اریکسون بودن. حالا کجا هستن؟ نمیگم بنز این طور میشه. ولی این که از گذشته بخوای برای تمام دوران نتیجه بگیری اشتباهه
پرهام رهام
اصلا جالب نمیشه ماشین بدون جلو پنجره
میثم
ماشین برقی جلوپنجره نمی‌خواد
AMG GT R
میدونم نیاز نداره
شما به جگوار یا جنسیس نگاه بنداز
زیبا هستن
میثم
سرعت پیشرفتشون اعجاب انگیزه
واقعا طراحی زیبا و پخته‌ای داره
ای کاش یه عکس از داخلش هم بود
علی
توی متن : معرفی نسخهٔ تولیدی لینکلن زفیر، سدان باشکوهی برای چینی‌ها
اولین کامنت به در گفتم که دیوار بشنوه !!!
علی
خیلی خوبه اگه تلاششون رو بکنند مطمئنن یه روزی صاحب صنعت خودروی الکتریکی جهان خواهند شد
از همین الان میگم به زودی ماشینی میسازند که در آفرود لندکروز و میگیره
و به زودی ماشینی میسازن که تو سرعت تواتارا رو میگیره ببینید کی گفتم !
مرتضی
جلوش بیشتر از مدل سدان بهش میاد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *