در این آیتم تیپ کار به آموزش بستن زنجیر چرخ خودروها پرداخته ایم و یک بار استفاده از این وسیله اضطراری را با هم مرور کرده ایم.
در حال حاضر با توجه به آغاز فصل سرما و بارش برف در جاده های کوهستانی، بدیهی است که هر از چندگاهی نیاز است تا استفاده از زنجیر چرخ یادآوری شود. در این ویدیو آموزش بستن زنجیر چرخ و نکات این کار را ببینید.
زنجیر‌های چرخ شبکه‌ای از پیوند‌ قطعات فلزی است که لاستیک خودرو را محصور می‌کند. این شبکه از اتصالات فولادی سنگین، هنگام عمیق شدن برف، کاربرد زیادی دارد. زنجیر‌های چرخ در اندازه‌های متنوعی متناسب با تایر‌های مختلف موجود هستند، بنابراین مهم است که مجموعه‌ای متناسب با وسیله نقلیه خود تهیه کنید.
در مورد کابل‌های تایر باید گفت، این کالا هم مانند زنجیر چرخ وقتی روی لاستیک قرار بگیرند و همان کار زنجیر را انجام می دهند و شبیه به یکدیگر هستند، اما ترکیب کابل‌های تایر متفاوت است. آن‌ها از کابل فولادی محصور در آلیاژ ساخته شده اند و بیشتر شبیه کابل هستند تا زنجیر، کابل تایر در اندازه‌های مختلف برای استفاده در انواع لاستیک‌ ساخته شده است.
بنابراین، هر دو یک کار را انجام می‌دهند، اما تفاوت آن‌ها در چیست؟ زنجیر‌های چرخ سنگین‌تر هستند و نصب آن‌ها پیچیده‌تر است، همچنین نیاز به حفظ حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت دارند. مزیت اصلی آن‌ دوام زیاد است.
وزن کابل‌های تایر سبک‌تر و نصب آن‌ها آسان‌تر است. در صورت خرابی یکی از کابل‌ها، احتمال آسیب رسیدن به وسیله نقلیه شما نیز کمتر است. کابل تایر مانند زنجیر‌های چرخ دوام زیاد ندارند. اگر فقط گاهی اوقات در جاده های برفی رانندگی می کند، کابل تایر گزینه بسیار خوبی است.اگر قصد رانندگی طولانی مدت در جاده های برفی را دارید، زنجیر چرخ گزینه بهتری است.
وقتی جاده ها برفی و یخ زده، زنجیر چرخ یا کابل‌های تایر به شما کمک می‌کنند تا کنترل وسیله نقلیه خود را حفظ کنید.
زنجیر چرخ به زنجیری گفته می‌شود که به دور تایر خودروها کشیده می‌شود تا از لیز خوردن آنها بر روی برف و یخ جلوگیری کند.
زنجیر‌های چرخ سنگین‌تر هستند و نصب آن‌ها پیچیده‌تر است، همچنین نیاز به حفظ حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت دارند. مزیت اصلی آن‌ دوام زیاد است. وزن کابل‌های تایر سبک‌تر و نصب آن‌ها آسان‌تر است. در صورت خرابی یکی از کابل‌ها، احتمال آسیب رسیدن به وسیله نقلیه شما نیز کمتر است.
دیفرانسیل خودرو بر روی هر محوری ( جلو یا عقب) است زنجیر چرخ هم باید بر روی همان محور نصب شود. در خودروهای دو دیفرانسیل بهتر است به هر چهار چرخ زنجیر چرخ بسته شود.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *