در نمایشگاه گوانگژو امسال، چری هم جدیدترین کراس اوورش را با نام چری اومودا ۵ به این نمایشگاه آورده است که در این مقاله به معرفی این خودرو می پردازیم.
هفته ای که گذشت برای کمپانی های چینی هفته ای مهم بود چراکه همه آن ها با جدیدترین محصولات‌شان به نمایشگاه خودروی گوانگژو آمده بودند. چری هم مثل دیگر چینی ها جدیدترین دستاوردهایش را به این نمایشگاه آورده بود که یکی از خودروهای جدید در غرفه این نشان، کراس اووری است که چری اومودا ۵ نام دارد. این خودرودر رده کراس اوورهای کامپکت قرار می گیرد و قرار است اواسط سال ۲۰۲۲ عرضه این خودرو انجام شود.
این خودرو قرار است آغازکننده سبکی جدید در طراحی ها و حتا نام گذاری خودروهای چری باشد. همان طور که می بینید، طراحی در این خودرو نسبت به آن چه در دیگر محصولات چری دیده بودید متفاوت است و سبک جدید چری بسیار شبیه به سبک طراحی های هیوندای در توسان جدید و سانتاکروز شده است. این کراس اوور در ابتدا نام X-C را داشت، اما حالا چینی ها نام چری اومودا ۵ را برای آن در نظر گرفته اند که برگرفته از واژه مُد است. در نمای جلو یک جلوپنجره یکپارچه با سپر بزرگ را می بینیم که طرح مشبک لوزی شکل را دارد. در بالای جلوپنجره خطی کرومی دو چراغ روشنایی روز کشیده را به هم وصل کرده است و چراغ های جلو در گوشه های سپر قرار گرفته اند.
طراحی در کناره ها بسیار مدرن و زیباست و در بالای گلگیرها خطوط برجسته طراحی را داریم که باعث می شود خودرو پهن تر به نظر برسد. در نمای عقب هم طراحی سبک جدیدی را دارد، اما طراحی عقب بسیار شبیه به طراحی لکسوس در NX است و این نوع الگوبرداری را پیش تر در چانگان یونی تی هم دیده بودیم. در مجموع، طراحی چری اومودا ۵ سبکی مدرن دارد اما برای مثال، طراحی در تیگو ۸ بسیار منحصر به فردتر است و در این خودرو الگوبرداری بیش تر به چشم می خورد تا منحصر به فرد بودن.
درون کابین رنگ زمینه در طراحی مشکی است و روکش چرم را در صندلی ها، رودری ها و قسمت هایی از داشبورد می بینیم. صفحه نمایش یکپارچه از وسط تا پشت فرمان کشیده شده است که سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را در دسترس قرار می دهد. چری اومودا ۵ مجهز به پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت است. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو منتقل می ‌شود. سیستم تعلیق این خودرو در محور عقب به صورت مستقل طراحی شده است. چری اعلام کرده است در آینده ای نزدیک نمونه های هیبرید و برقی اومودا ۵ را معرفی خواهد کرد و برنامه های صادراتی را هم برای این مدل پیش می برد. سری اومودا احتمالاً جایگزین آینده برخی مدل های تیگو خواهد بود و بعید نیست در چند سال آینده این سری به کلی، سری تیگو را کنار زند.
محمدرضا پاداش
پایگه خبری اسب بخار
در نمای جلو الهام از طراحی هیوندای توسان جدید را در این خودرو می بینیم و در عقب الگوبرداری از لکسوس NX محسوس به نظر می رسد.
اومودا ۵ مجهز به پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت است. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق این خودرو در محور عقب به صورت مستقل طراحی شده است.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *