مرسدس بنز به‌تازگی نسل جدید مدل افسانه‌ای و نمادین SL را با تحولاتی بزرگ نسبت به گذشته معرفی کرده است. شاید یکی از مهم‌ترین تغییراتی این خودرو نام آن باشد زیرا رودستر افسانه‌ای مرسدس حالا تحت نام مرسدس-آام‌گ به بازار عرضه می‌شود و روی همهٔ نسخه‌های آن نام AMG نقش می‌بندد. همچنین برای اولین بار، SL بجای سقف فلزی با سقف پارچه‌ای تولید می‌شود، برای اولین بار به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز شده و برای اولین بار پس از چند نسل، با چهار صندلی به‌صورت ۲+۲ ارائه می‌شود. همهٔ این اولین‌ها موجب شده AMG SL به رقیبی برای پورشه ۹۱۱ تبدیل شود زیرا همهٔ این ویژگی‌ها سال‌ها است که در ۹۱۱ ارائه می‌شوند؛ بنابراین قصد داریم در اینجا این دو خودروی باسابقه و افسانه‌ای آلمانی را باهم مقایسه کنیم.
نسل جدید SL در طراحی بیرونی کاملاً ساختارشکنانه عمل کرده و تقریباً هیچ شباهتی به پیشینیان خود ندارد. قسمت جلویی خودرو کاملاً تحت تأثیر A کلاس و CLS طراحی شده و در اینجا همان چراغ‌های مثلثی بحث‌برانگیز دیده می‌شوند. همچنین ازآنجایی‌که SL حالا عضوی از خانوادهٔ مرسدس-آام‌گ شده، همهٔ نسخه‌های آن به جلوپنجرهٔ پانامریکانا مجهز هستند. در عقب خودرو نیز چراغ‌های افقی یادآور AMG GT4 هستند. درمجموع، استیل کلی AMG SL از حالت باوقار قبلی فاصله گرفته و بیشتر اسپرت شده است.
در مورد پورشه ۹۱۱ اما هرگز نمی‌توان چنین چیزی گفت زیرا این خودرو از ابتدای معرفی تاکنون کلیت طراحی خود را حفظ کرده و پورشه در هر نسل فقط آن‌را بروز کرده است؛ بنابراین نسل ۹۹۲ هم همچنان همان ظاهر سنتی با چراغ‌های جلوی گرد را دارد. ازاین‌رو، طراحی بیرونی این دو ماشین را می‌توان نقطهٔ مقابل یکدیگر دانست زیرا درحالی‌که مرسدس در نسل جدید SL سنت‌ها را کنار گذاشته و طراحی کاملاً جدیدی را ارائه کرده، پورشه کماکان به سنت‌های خود پایبند است.
مرسدس در طراحی داخل SL جدید سعی کرده تجمل و اسپرتی را با هم ارائه کند. به همین دلیل، به‌عنوان‌مثال، در اینجا نمایشگر عمودی روی داشبورد، S کلاس را به یاد می‌آورند درحالی‌که ویژگی‌هایی مثل‌ تریم فیبر کربنی و دوخت‌های متضاد در نسخهٔ SL63 حال و هوای اسپرتی ایجاد کرده‌اند. ۹۱۱ را شاید در اینجا هم بتوان نقطهٔ مقابل مرسدس دانست زیرا کابین پورشه حتی در نسخه‌های بالا رده مثل توربو هم چندان لوکس به نظر نمی‌رسد و بیشتر می‌توان آن‌را اسپرت دانست. همچنین طراحی کلی داخل ۹۱۱ بسیار ساده‌تر بوده و زرق‌وبرق SL را ندارد.
SL و ۹۱۱ هردو خودروهایی چهارنفره هستند اما ترکیب صندلی‌های آن‌ها به شکل ۲+۲ است که این یعنی در هردو خودرو صندلی‌های عقب بسیار کوچک بوده و خیلی نمی‌توان روی آن‌ها حساب کرد. از لحاظ نوع سقف نیز هرچند ۹۱۱ در اصل یک کوپه است و SL صرفاً به شکل رودستر ارائه می‌شود اما پورشه نسخهٔ کابریولت هم دارد که می‌تواند رقیب مستقیمی برای SL باشد. سقف ۹۱۱ کابریولت هم مثل SL پارچه‌ای است.
AMG SL فعلاً فقط در دو مدل SL55 و SL63 معرفی شده است که هردو به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG مجهز هستند. این پیشرانه اما در نسخهٔ اول ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که در دومی به لطف بوست بیشتر توربوها، بهبود جریان هوا و تغییراتی در نرم‌افزار، خروجی آن به ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. انتقال نیرو هردو نسخهٔ توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و هردو به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز هستند.

اگر بخواهیم در خانوادهٔ گستردهٔ ۹۱۱ مدل‌هایی نزدیک به SL55 و SL63 پیدا کنیم باید سراغ مدل‌های کاررا GTS و توربو برویم. این دو مدل برخلاف GT3، بیشتر روی راحتی و استفاده‌های روزانه تمرکز دارند و به همین دلیل می‌توانند رقیب مستقیمی برای AMG SL باشند. کاررا GTS به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برخلاف SL55، این پورشه هم به‌صورت محرک عقب هم چهارچرخ محرک و هم با گیربکس دستی و هم ۸ سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود.

مدل توربو اما که از موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند، فقط به‌صورت چهارچرخ محرک و با گیربکس دوکلاچه تولید می‌شود. این مدل با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور، برای SL63 خط‌ونشان خواهد کشید. در این رویارویی، از لحاظ پرفورمنس برتری با پورشه است زیرا کاررا GTS ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که SL55 برای انجام این کار به ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. ۹۱۱ توربو هم این کار را تنها در ۲.۸ ثانیه انجام می‌دهد اما SL63 پس از ۳.۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
مرسدس هنوز قیمت نسل جدید AMG SL را اعلام نکرده اما از روی قیمت نسل قبلی و همین‌طور AMG GT شاید بتوان قیمت حدودی آن‌را حدس زد. ازآنجایی‌که قیمت SL550 قبلی با پیشرانهٔ هشت سیلندر ۴۵۵ اسب بخاری از ۱۱۵ هزار دلار و قیمت AMG GT پایه از ۱۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود، قیمت SL55 جدید هم باید در همین حدود باشد. قیمت SL63 نسل قبلی هم از ۱۵۵ هزار دلار و قیمت AMG GT R از ۱۶۷ هزار دلار آغاز می‌شود و بنابراین برای SL63 جدید می‌توان قیمتی در حدود ۱۶۰ هزار دلار را انتظار داشت. این در حالی است که ۹۱۱ کاررا GTS در نسخهٔ چهارچرخ محرک اتوماتیک کابریولت ۱۵۸ هزار دلار و ۹۱۱ توربو کابریولت ۱۸۵ هزار دلار قیمت دارند؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد AMG SL چند ده هزار دلار ارزان‌تر از رقیب خود خواهد بود.
خب با توجه به مواردی که بیان شد، شما کدام‌یک از این دو کابریولت لوکس و اسپرت آلمانی را ترجیح می‌دهید؟
مرسدس SL55
۹۱۱ کاررا GTS 4
مرسدس SL63
پورشه ۹۱۱ توربو


کدام رودستر اسپرت لوکس را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج
AMG GT R
هر دو عالی هستن
ولی من انتخابم ۹۱۱ توربو هست
GT
رقابت بین دو افسانه‌
٩١١ همچنان نمادین هست، ولی مرسدس ساختار شکنه
GODZILLA
پورشه از بنز سری تر میره
از لامبورگینی هم سری تر میره
یعنی از فراری هم سری تر میره(توربو اسشو میگم)؟
کیفیت داخل کدومشون بیشتره؟
محمد امین
سوالتون اشتباه هست
اولن منظورتون مقایسه ی کدوم مدل از پورشه با لامبورگینی و فراری هست…؟
و دوما منظورتون از سریع بودن چی هست ، مثلا صفر تا صد یا حداکثر سرعت و یا سرعت در پیست ..‌‌
سریع ترین اعداد خودرو های جا ه ای لامبورگینی ، با شتاب صفر تا صد ۲.۷ صفر تا دویست ۸.۵ و حداکثر سرعت‌ حدود ۳۶۰
سریع ترین اعداد خودرو های جاده ای پورشه ، شتاب صفر تا صد ۲.۵ و صفر تا دویست ۷.۵ حداکثر سرعت ۳۵۰
سریع ارین اعداد خودرو های جاده ای فراری ، صفر تا صد حدود ۲ ، صفر تا دویست ۶.۲ و حداکثر سرعت ۳۷۲
این اعداد رو توی کانال های یوتیوب و یا مجلات معتبر پیدا کردم
زمان پیست رو مقایسه نکردم جون ما تعداد زیادی پیست توی دنیا داریم و اگر بخوایم مقایسه کنیم خیلی طولانی می‌شد
اگر اشتباهی شده بفرمایید
porsche
لامبو=۲.۵__۸.۹۹__۳۶۵
پورشه=۲__۶.۹۷__۳۵۶
این دوتارو یذره اشتباه داشتی😁😁
یه سوالم داشتم اونم اینه که این زمانای فراری رو از کدوم سایت برداشتی؟اگه لینک بدی ممنون میشم🙏🙏
porsche
لامبو ۷.۹۹ بودش ۸ زدم
محمد امین
سایت کار اند درایو ، sf90 شتاب ۲ و صفر تا دویست ۶.۲ داشته توی مدال هم گذاشتن مقاله اش رو ، توی کانال عرب gt هم همین تایم هارو داشت و توی درگ تایم هم صفر تا دویست حدود ۶.۲ زد..
فراری لافراری هم توی یه ویدیو ۳۷۲ تا رفت تازه هنوز هم شتاب میگرفت …البته بعضی ها گفتند که کیلومترش دست کاری شده که در عمل ممکن نیست ، همونطور که اونتادور ۳۶۵ تا میره و ۸۱۲ هم ۳۶۳ ، پس این برای لافراری کاری نداره..
صفر تا صد ۹۱۸ دو ثانیه نبود … یکمی بیشتر بود حدود ۲.۱ یا ۲.۲ فکر کنم
خودم تابه حال صفر تا دویست سریع تر از ۸.۵ از لامبو ندیده بودم … ولی خب ممکنه من اطلاع نداشته باشم
Gt جان من حواسم به ۹۱۸ نبود توی صفر تا صد و صفر تا دویست و به اعداد توربو اس رجوع کردم
porsche
خیلی ممنون
GT
محمد امین عزیز، شما برای لامبورگینی و پورشه اعداد اعلامی کارخانه را نوشتید ولی برای فراری اعداد تست شده! اگه اعداد تست شده را بگیم شتاب صفر لامبورگینی ٢.۵ ثانیه و پورشه هم ٢.٢ ثانیه هست، شتاب صفر تا صد فراری هم ٢.٢ هست
شما با طرفداری فراری اعداد را مقایسه کردید 😁
آخرش فن های فراری نمیتونن ازش دل بکنن و این جالبه👍 در نهایت نمیتونی اعداد فراری را یکم چرب تر نشون ندی 😂
GT
تقابل مهندسی (پورشه)👑 و تکنولوژی (مرسدس) 👑
NAVID۰۰۹۸
نه ، تقابل نمیشه گفت در مورد این دو خودرو !!!
۹۱۱ را نمیشه رقیب هیچ خودرویی حساب آورد چون کسانی که ۹۱۱ میخرند ، دنبال این نیستند که این بهتره یا اون ، دنبال عشق و علاقشون هستند !
خودم عاشق SL هستم اما علاقه و انتخابم در خرید پورشه ۹۱۱ هست ولی حقیقتاً انتخاب برحسب سلیقه‌ی قلبی هست و نه عقلی !
GT
درسته بعضی از خودرو ها پادشاه دنیای بدون ساکن خودشون هستند، مثل ٩١١، والکری، جی کلاس، سنا و SF90 استراداله
منم در اینجا انتخابم ٩١١ هست.
Muty
چه کاریه ؟!!!
یه لکسس gs بخر حالشو ببر
موندگار ترم هست 🙂
خخخخخخخخ
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
سلام دوستان همونطور که خبر دارید بنده یک عضو ( کامنت گذار ) تازه پدال هستم ، برای همین خواستم خودم رو معرفی ، بنده ۲۴ سالمه و دانشجوی تجربی هستم ماشینم ۲۰۶ هست و علاقه زیادی به دنیای خودرو دارم و سعی میکنم که سطح اطلاعاتمو بالاتر ببرم در کنار شما و از کامنت های شما استفاده کنم ، از بچگی اودروهارو با مجله و بعد اینترنت و تاپ گیر دنبال میکردم ولی تازه شروع به کامنت گذاشتن کردم ( کنکور و بعدش درس های سنگین ترم های اول دانشگاه ) ، امیدوارم که بتونم عضو مفیدی باشم و مثل بعضی ها تنها کارم ایجاد بحث نباشه ، با تشکر از سایت خوب پدال و کاربران خوبش
شاهرخ
بسیار عالی خوش اومدید
Taha Malek
منم خودمم تازه واردم یکساله کاربر پدالم
خوش اومدید.
[email protected]@DRZ
خوش آمدی دوست عزیز منم دو ساله پدال رو دنبال میکنم ولی همین یکی دو ماهه کامنت می زارم .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
درود برادر، خوش اومدی…
ADAK
جوادجان خوش اومدی داداش
دانشجوی تجربی دیگه چی چیه ؟؟!
مرتضی
این نسل CL خواهیم داشت؟
ارش
هر دو فوق العاده هستن از هر کدام که بگذری به خودت ظلم کردی .
Taha Malek
دقیقا
Taha Malek
مرسدس سر تره واقعا
البته پورش افسانه ای رو هم نمیشه کامل از دور خارج کرد چون رقیب قابلیه
abdi_mahdi
دقیقا از چه نظر سرتره خوبه مشخصاتو گذشته
Taha Malek
رودستر اسپرت لوکس باید چه ویژگی های داشته باشه؟؟؟
بنظر من درسته پورش رودستر اسپرت خوبیه ولی خیلی لوکس نیست
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
آقا مهدی یادمون باشه بلک سریز هم با شتاب ۳ ثانیه ای تونست رکورد پورشه ۲.۵ ثانیه ای و لامبورگینی ۲.۵ ثانیه ای رو بشکونه
Porsche 911
شتاب صفر تا صد در پیست عملا هیچ تاثیری نداره
porsche
داداش وزنارو نگا
تو پیست هم نمیتونه کاری کنه
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
جناب پورشه منظورم این بود که نباید روی کاغذ قضاوت کرد وگرنه مطمئنن ۹۱۱ توی پیست از یه رودستر کاملا لوکس سریعتره
Abolfazl.RAHMANI
از ماشین چیزی حالیت نمیشه حرف نزن
مشخصات رو نگاه کنی می فهمی مرسدس جلو پورشه سوسک هم نیست
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن…)
دوست عزیز لطفا احترام افراد رو بجا بیارید
شما پورشه دوست داری نباید به کسی که بنز دوست داره توهین کنی
فقط در یک موقعیت میتونی اونم وقتی که طرف تعصب الکی روی یه برندی داشته باشه! مثل پروفسور سایلنت😅
جدای از اون شاید توی این رنج برای فردی لوکس بودن مهم تر باشه و همه میدونیم بنز لوکس تره! شایدم برای فردی مثل تو پرفورمنس مهم تر باشه که پورشه بهتره!
Taha Malek
میدونید مشکل کجاست من با خوندن کل مقاله نظر دادم شما با خوندن چارت آخر
mohsen
هر کدوم یه جا بهترن که البته قیمتا هم متفاوته
من خودم فن بنزم اما اینجا انتخابم ۹۱۱ عه چون به اینکه هنوز اون اصالت خوشو(بیشتر) حفظ کرده و اسپرت تره
ولی بنز تجملاتی تره
ولی هیچ وقت نمیام بگم مرسدس جلوش سوسکم نیست
به نظرم هدف این دو ماشین و خریداراش متفاوته
هر دو شون هم واقعا عالین پس لطفا اینطوری حرف نزن دادا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
بابا ماشین باز شما حالیت میشه بگو ببینم چی تو‌ متن گفتن؟
Sina10
رای ندادم
واقعا انتخاب بین این دو اصلا غیر ممکنه
پورشه و پرفورمنس و رانندگیش
بنز و لوکس و تجمل و V8 جذابش
قیافه هر دو هم عالی
کابین هر دو عالی البته مرسدس بهتره تو این زمینه
پرفورمنس هر دو عالی البته پورشه بهتره تو این زمینه
در نهایت مساوی
تنها مشکل وزن خیلی زیاد SL هست
و همچنین باید دید ایا نسخه ای مثل SL63sهم میسازن یا نه
و همچنی قیمت که مشخص نشده چقدره
میشه انتظار داشت خانواده SL کلا ارزون تر ۹۱۱ در بیاد
یا شایدم گرونتر ، مشخص نیست
قیمت میتونه تعیین کننده باشه که برای SL مشخص نیست پس رای ندادم
Abolfazl.RAHMANI
واقعا که بیشتر مرسدس رو انتخاب کردید ؟😑
پورشه با سرعت و مشخصات بهتر رو ول کردید گفتید بنز!؟😑😑😕
رو کاغذ که داره بنز رو سوراخ سوراخ میکنه !!
بزار درگش بیاد بیرون فن بوی های مرسدس تا باید تو زمین
فقط بخاطر نامش و فن بوی های زیادش رای اش بیشتره 😑😑متاسفم 😑😑😟
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
لطفا دقت کنید که مرسدس واقعا لوکستره ، پورشه اسپرتتره ، من به نظرم پورشه نمیتونه به خوبی مرسدس لوکس باشه توی این مقایسه
Abolfazl.RAHMANI
مرسدس هم نمیتونه به اندازه پورشه پرفورمنس خوب و رانندگی خوبی رو بده
پورشه سریع تر و اسپرت تر هم هست متاسفم که فقط فن بوی در این سایت هست
آماده سوسک شدن مرسدس باشید ……
Abolfazl.RAHMANI
با اینکه طراحی قدیمی داره اما لوکس هم هست بنز هم سوسک نیست آماده شکست سنگین باشید
توی درگ که باختید میگم……
[email protected]@DRZ
یواش عزیز یواش کل سایت و برداشتی بابا همه فهمیدیم پورشه فنی …
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن…)
اگه من توی این رنج پرفورمنس بخوام به یقین میرم سمت پورشه❤
اگه لوکس بودن بخوام بنز بی رقیبه
قیافه هم که بستگی به فرد داره
من خودم به شخصه اگهبین این دوتا راشه لوکس بودن و به قولی زرق و برق رو می پسندم بخاطر همین بهش رای دادم
ولی اگر کسی سرعت و شتاب و اینا بخواد به یقین پورش بهتره…. وقتی کسی به بنز رای میده منظورش این نیست که پورشه بده…. پورشه عالیه فقط برای بعضیا لوکس بودن مهم تره بعضیا پرفورمنس
new RAMIN
مهندسی پورشه بیشتره…
۹۱۱ کاررا gts4 حجم موتورش ۳ لیتر هست و ۶ سیلندره قدرتش ۴۸۰ اسب هست ۹۱۱توربو هم موتور۳.۸لیتری ۶ سیلندر قدرتش ۵۸۰ اسب هست وزن سبک تری داره ۹۱۱ شتابش هم خیلی سریعتره. تاپ اسپیدش هم ببشتره. اما بنز موتورش ۸ سیلندر هست حجم موتورش هم بالاتره ولی تقریبا همون مقدار قدرت تولید میکنه.
طراحی هم سلیقه ای هست ولی بحث اصالت باشه ۹۱۱ خیلی اصیل تره. اگه بحث زیبایی هم باشه و اصالت هم مهم نباشه،۹۱۱ به نظرم زیبا تره.به نظرم طراحی بیرون نسل جدید SL AMG یه جوریه. یعنی من خوشم نیومد
شخصی سازی پورشه هم خیلی بیشتر از بنز هست. فقط قیمتش کمی گرونتر هست ولی به نظرم ارزش داره. انتخابم اینجا ۹۱۱ هست.
net
هر دو ماشین که صندوق عقبش مسطح نیست و مثل عقب لاک پشت رو به پایین شیب داره خیلی بد هست.فقط بی ام و سری ۸ روباز در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان هست
Porsche 911
این بد هست
اون بد هست
ندیدیم برای یچیزی نظر بدی و نگی بد هست😐😑
ولی من بین اینا واقعا موندم و هنوز خم رای ندادم
هر دو عالی
۹۱۱ با اصلت و قدرتمندی و در عین سادگی زیبا و سریع هست
SL جدید هم به نظرم خیلی شاهکاره و زیباست هم در کابین و هم در طراحی بیرونی هرچند سلیقه ای هست
اما اینجا شاید من روی علاقم پا بزارم و SL رو انتخاب کنم
ولی در کل هردو عالین
ارسلان
انتخابم منم پورشه هست چون هم موتور عقب هست کلا موتور عقب و موتور وسط به موتور جلو برتری دارن و حس کنترل و رانندگی بهتری روی خودرو به ادم میدن هم اینکه از کابین پورشه بیشتر خوشم اومد ولی کاش فرمونش دی کات بود کلا ماشینایی که پشت آمپر بزرگتری دارن رو بیشتر میپسندم در کل راننده به نمایشگر وسط نگا نمیکنه مگه برای پارک و دوربین ۳۶۰ و دوربین عقب و گذاشتن به نمایشگر خیلی بزرگ برای کنسول وسط بی معنی هست من ترجیح میددم خودرویی که میخرم نمایشگر وسط نداشته باشه بجاش یه هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچ بالای پشت آمپر داشته باشه و پشت آمپر بزرگی هم داشته باشه اطلاعات خودرویی مثله سرعت دور موتور و روغن و بنزین و غیره روی هدآپ نمایش داده بشه و پشت امپر هم یه نمایشگر بزرگ باشه که نقش نمایشگر چند منظوره رو بازی کنه که مثلا آیینه بغل هم از نوع دوربین دار باشن و روی نمایشگر نشون داده بشه این بهترین ارگونومی هس برای راننده ها و با کمترین حواس پرتی و سر چرخوندن از وضعیت جاده و ماشین باخبر میشن ولی همچین ماشینی تا حالا ساخته نشده
ماکسیمیلیان
سلام و درود!
با توجه به مشخصات فنی ، قیمت ، ظاهر و سلیقه انتخاب بنده ی حقیر پورشه ۹۱۱ است.
در پناه حق ، یاعلی🌷
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
به به آقای ماکسیمیلیان چه عجب برگشتی!
خوبی عزیز؟
porsche
خب
پورشه پرفورمنس بهتری داره
بنز هم ضاحر لوکس تری داره
اما انتخابم پورشست
چون:
۱)پرفورمنس بهتر
۲)ضاحر اصیل تر
۳)یه پورشس و برندینگ بالایی داره(خب تو ایران نه،چون مردم ایران بنز رو از هر خودرویی به جز مازراتی بهتر میدونن)
تعصب اینجا خیلی مهمه،اینجا تعصب روی برند مورد علاقه میتونه انتخابو عوض کنه
hssn
دقیقا
مردم ایران تعصب شدید و عجیبی نسبت به مرسدس دارن که نمیدونم از کجا میاد اما اصلا جالب نیست
توی این مقایسه هم بجز لوکس بودن و قیمت برتری تماما برای پورشه هستش که البته ذات پورشه اسپرت بودنه
قیمت هم همیشه پورشه قیمت نسبتا بالاتری داشته اما برای این قیمت نسبتا بالاتر پکیج ارزشمندی رو به خریدار تحویل داده
مرسدس هم همینطور ، همیشه عالی عمل کرده اما این چند سال اخیر طراحیش کاملا افت داشته
انتخاب من با احترام ۹۱۱ هستش
درضمن پورشه جان شرمنده اما ظاهر درست هستش ببخشید که جسارت میکنم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
فکر کنم دلیلش به دوره اون خدابیامرز برگرده…
چون خودشم بدجوری عاشق بنز بود! چپ و راست بنز میومد ایران حتی g کلاس هم به سفارش اعلاحضرت ساخته شده هرچند بخت باهامون یار نبود و دستمون نرسید…
محمد مختاری آذر
به نظر من پورشه رو بیشتر میشه به اسپورت نسبت داد موتور بهتر وجود موتور در جای مناسب وزن کمتر به لطف مهندسی پورشه صندلی های کاملا اسپرت و در عین حال راحت ستش البته این به این معنی نیست که پورشه فقط اسپورت هستش همزمان لوکس هم هستش که هر دو فاکتور رو یکجا داره
در مورد بنز طراحی زیبا و گیرا که هیچ ایرادی بهش وارد نیست ولی خیلی لوکس هستش و کمی چاشنی اسپرتش کمتر از چیز مورد انتظار هستش پس پورشه بهتره
البته هر دو عالی هستند ولی از بین این دو تا باید انتخاب کرد
Karl Benz
اصلا هدف ساختشون فرق داره
مرسدس خودرویی لوکس و قوی و کمی اسپرت
پورشه اسپرت و قوی با چاشنی لوکس
با معیار های خودم انتخابم بنزه
ولی جفتشون بهترینن
رامتین
انتخاب من هم بیشک پورشه۹۱۱ هست. اصلا رقیبی برای این خودرو نیست. بیش از ۲۰ورژن موتور برای محصولاتش ارائه میکنه. حتی کیمن ۷۱۸ هم بینظیره. مگه میشه از موتور ۶ سیلندر بشکل طبیعی ۵۰۰ اسب گرفت؟ بی ام و در مدل m4 آنهم به لطف و یاری دو توربوی بزرگ در نسخه کامپتیشن رسیده به ۵۰۳ اسب. محصولات شرکتهای دیگه که عدد پایینتری دارند.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
حقیقتش من رای ندادم،به چند دلیل…
روی کاغذ که مرسدس و پورشه قدر و گشتاورشون تقریبا دریه حده و اختلاف خیلی کمی دارن…
از طرفی اما بنز حدودا ۲۰۰تا۲۵۰کیلوگرم سنگین تره وقتیم قدرت یکسان رو درنظر بگیریم این اختلاف چند دهم ثانیه ای با پورشه رو توجیه می‌کنه…
ابعاد و اندازه مرسدس بنز هم بزرگتره هرچند اصلا درک نمیکنم چرا با وجود اینکه بزرگتره صندوق کوچیکتره! این یه نکته منفی برای بنزه البته از نظر خودم…
از طرف دیگه هم بنز بیشتر یه ماشین شیک و پرامکانات تر هستش و پورشه هم اسپرت و هیجان انگیز، کاربری هاشون متفاوته اما قیمت کمتر بنز با وجود امکانات بیشتر می‌تونه نکته مثبتی باشه، هرچند من ظاهر پورشه رو بیشتر میپسندم بنز یکم عجیبه بیرونش….
درکل یا هردو یا هیچکدوم…
Khosrow
تنها ایراد در طراحی ۹۱۱ شکست ۹۰ درجه ای خط کاپوت بالای سپر هست ..
Mercedes-Benz
از نظر فنی برنده پورشه هست موتور عقب بودن وزن کم و…
اما مرسدس بنز اس ال یا همون ای ام جی اس ال یکم لوکس تر و یکم خانوادگی تر هست و راحتی بیشتری داره و برای زندگی روزمره به نظرم بهتره
اما پورشه اسپورت تر هستو برای پیست
طراحی هم که هرکس سلیقه خودش رو داره
با احترام انتخاب من مرسدس هست
وهر فرد معیار خودش رو برای انتخاب داره
ماکان
سلام . من یکی از افرادی هستم که در این کلاس خودرویی بین این دوتا خودرو بیشتر مرسدس بنز SL را دوست دارم مخصوصاً قوی ترین نسخه آن را .
ماکان
ببخشید این را هم می خواستم مطمئن شوم که آیا برند بی ام و هم خودرویی که بشه گفت رقیب مستقیم پورشه ۹۱۱ هستش را ندارد یا دارد ؟ اگر دارد لطفاً نام آن را بگویید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *