از قدیم الایام گفته اند کار را به کاردان بسپارید که نصب دزدگیر هم از این قاعده مستثنا نیست. نصب دزدگیر خودرو کار آسانی نیست و متخصص مربوط به خود را میخواهد.
سیستم برق خودرو پیچیدگی های خاص خود را دارد که شخص نصب کننده باید اطلاعات کافی درباره ی سیم کشی های خودرو را داشته باشد. علاوه بر آن دزدگیرها در انواع مختلفی وجود دارند که فرم نصب کردن هر کدام از آنها متفاوت است پس دانستن نوع دزدگیر و شناخت انواع دزدگیرها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
این قطعه در واقع مغز دزدگیر محسوب میشود و اصلی ترین قطعه در دزدگیرهاست به طوری که اختلال و خرابی در آن موجب از کار افتادن تمامی قطعات و اجزای دیگر میشود.
ریموت مانند کنترل تلوزیون عمل میکند و از امواج رادیویی برای عملکرد خود استفاده میکند وظایفی مانند قفل و باز کردن درها قطع کردن و وصل کردن صدای آژیر و … را انجام میدهد.
سنسور حساس ترین وظیفه را در میان بقیه اجزا بر عهده دارد. در واقع واکنش به هر نوع فعالیت فیزیکی بر عهده ی سنسور است و با هر فعالیت و واکنش بیرونی ای به صدا در می آیند. سنسورها میزان حساسیت های متفاوتی دارند و در هر مدل از دزدگیر فرق میکنند. در نقاط مختلفی از خودرو نصب میشوند مانند درب ، پنجره ، درب صندوق عقب و… که با باز شدن هر یک از آنها آژیر دزدگیر به صدا در می آید .
این نمایشگر در کنار شیشه اتومبیل نصب میشود و در صورت فعال بودن دزدگیر چراغ چشمک زن آن فعال میشود . پس هشدار دهنده ی خوبی برای سارقان محسوب میشود.
دزدگیرها در فرستنده های خود از امواج رادیویی استفاده میکنند مانند کنترل تلوزیون و … پس نحوه ی درست کار کردن این امواج بسیار مهم است یعنی نباید طوری نصب شوند که چیزی باعث اختلال در این امواج شود.
کیت اصلی ردیاب خودرو باید به دور از هر گونه فلزی نصب شود تا موجب اختلال در امواج نگردد.
بعلاوه سیم آنتن کیت ها را هم نباید به دور آنها پیچید و یا آنها را از پشت کاور درب خودرو رد کرد که کار درستی نیست بهترین مکان برای رد کردن و جاسازی سیم آنتن پیچیندن آن بین سیم کشی خود خودرو و پشت فرمان اتومبیل است. با این شیوه برد ریموت کنترل شما هم بسیار بهتر عمل خواهد کرد و افزایش پیدا میکند.
سیم های اتصال دهنده ی دزدگیر به برق خودرو بسیار مهم هستند سیم ورودی اصلی دزدگیر باید از سیم اصلی سوییچ خودرو گرفته شود. اگر این سیم را از سیم کشی خودرو به طور مستقیم بگیرید باعث بروز اختلالاتی نظیر قطع و وصلی بسیار در ارتباط برقرار کردن ریموت با دستگاه و یا خاموش شدن ناگهانی خودرو در حین رانندگی میشود.
در روند نصب دزدگیرهای تصویری هم باید به تمامی موارد ذکر شده در بالا اشاره کرد. به هیچ عنوان آنتن و کابل آن نباید در جایی قرار بگیرد که بدنه ای فلزی دارد.
بهترین روش وصل کردن رله بر روی استارت است. گاهی به در خواست خود مشتری رله را بر روی کوءل نصب میکنند که این امر ممکن است به سیستم جرقه زنی اتومبیل آسیب وارد کند به ویژه در خودروهایی که سیستم آنها انژکتوری است. اگر با چنین مواردی مواجه شدید بهترین کار آگاه سازی فرد از امکان بروز مشکلات است تا از انجام آن منصرف شود.
درست ترین کار در نصب این چشمی ها اتصال أنها بر روی سیم های شوک است ولی باید به یکسری نکات توجه ویژه داشته باشید.
برای نصب این مورد ما به دو دیود نیاز داریم. سیم ورودی مثبت و منفی التراسونیک مستقیما از سیم شوک گرفته میشود و سیم تحریک شوک را قطع و با دیود معمولی به آنان وصل میکنیم. بدین روش که دو پایه مثبت را به یکدیگر وصل میکنیم و با ورودی شوک دزدگیر که آن را قطع نموده ایم وصل میکنیم؛
یکی از پایه های منفی دیودها به سیم تحریک شوک و پایه ی منفی دیگر را به چشم التراسونیک متصل میکنیم. این کار هم از تداخل کارکرد سیستم شوک و التراسونیک جلوگیری میکند و هم عمر هر دو قطعه را بالا میبرد و از اختلالات بعدی نیز جلوگیری خواهد کرد..
اکثر دستگاه های دزدگیر برای کارایی بیشتر دارای یک یا چند جامپر هستند. هرگاه تصمیم به قطع و یا وصل کردن و تغییر جامپرها گرفتید توجه داشته باشید که حتما برق دستگاه دزدگیر خود را قطع کنید و پس از اتمام کار مجدد برق آن را وصل کنید.
دلیل این امر این است که دزدگیرهای امروزی دارای قطعات میکرو کنترلر یا آی سی های فرمان هستند و در صورت عدم قطع منبع تغذیه ی دستگاه که برق اصلی است ممکن است این چیپ ها دچار آسیب و یا سوختگی شوند.
نیجه گیری
در کل بهتر است پس از خرید دزدگیر خودرو که کار را به کاردان بسپارید و خودتان اقدام به نصب دزدگیر نکنید. زیرا این وسیله هر چند کوچک است ولی نیاز به تخصص و آشنایی با مواردی همچون : شناخت منطقه عبور کابل خودرو ، بررسی ارتباط نوع دزدگیر با انواع خودرو ، امکان کددهی انواع ریموت کنترل به دستگاه مرکزی برای برقراری ارتباط ، توانایی عیب یابی ریموت دزدگیر و … که بسیار تخصصی هستند را دارد.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *