کلاس پیکاپ ها یا وانت‌های کوچک به لطف عرضه فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز فعال‌تر از همیشه شده است. اگرچه این دو وانت یونی بادی ظرفیت بارگیری وانت‌های بدنه روی فریم بزرگ‌تر را ندارند اما خب از نظر تئوری می‌توانند دینامیک رانندگی مشابه خودروهای سواری و راندمان مناسب آن‌ها را داشته باشد؛ اما کدام‌یک از این دو خودرو بهتر هستند؟

ادموندز ماوریک و سانتاکروز را در یک سری تست شرکت داده تا بفهمد کدام‌یک از آن‌ها بهتر است. این مجله به منظور مقایسه‌ای دقیق‌تر اقدام به انتخاب نسخه‌هایی کرده که قدرت و عملکرد مشابهی دارند. به این ترتیب ماوریک هیبریدی حریفی از طرف هیوندای ندارد. به جای آن هر دو مدل تست شده از پیشرانه ۴ سیلندر توربو و سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده‌اند.
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ماوریک قدرت ۲۵۰ اسب بخاری داشته درحالی‌که قدرت نیروگاه ۲.۵ لیتری سانتاکروز به ۲۷۵ اسب بخار می‌رسد. اگرچه گشتاور هیوندای بیشتر است اما خب وزن بیشتر این وانت کره‌ای باعث می‌شود در مسابقه درگ مزیت محسوسی وجود نداشته باشد. به همین خاطر است که ماوریک و سانتاکروز شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت تقریباً مشابهی داشته و فورد با زمان ۶.۴ ثانیه و اختلاف یک‌دهم ثانیه‌ای برتر از هیوندای ظاهر می‌شود.
اما سورپرایز واقعی به میزان تأثیر وزن و ۵۰۰ سی‌سی حجم بیشتر پیشرانه در تست‌های مصرف سوخت سانتاکروز مربوط می‌شود. در واقع ماوریک در مسیر تست ۱۹ کیلومتری مصرف سوخت ۸.۷ لیتری بر جای گذاشته که بهتر از رقم اعلامی فورد می‌باشد. سانتاکروز هم مصرف سوخت احساس‌برانگیز ۸.۱ لیتری را ثبت کرده که بهتر از ارقام اعلامی EPA است.
در بحث بارگیری هیوندای یک پیروزی دیگر را به دست می‌آورد زیرا ظرفیت یدک کشی آن بهتر از ماوریک است. البته ماوریک با آپشن پکیج ترمز تریلر، فضای بار بزرگ‌تر و ارتفاع بارگیری کمتر جبران می‌کند. اینکه کدام خودرو را ترجیح دهید به برنامه شما در استفاده از نوع خودرو مربوط می‌شود.
اما در جاده ماوریک کاملاً بالا و پایین پریده و سواری جالبی ندارد. این خودرو سواری مشابه یک وانت دارد؛ اما سانتاکروز به خاطر دینامیک رانندگی مشابه خودروهای سواری، سیستم تعلیق نرم، فرمان تیزتر و کابین آرام تر تحسین می‌شود. در واقع هیوندای حس و حال یک شاسی‌بلند را دارد.
نهایتاً ادموندز هیوندای سانتاکروزر را به عنوان خودروی برتر انتخاب می‌کند و این در حالی است که قیمت ۴۰ هزار دلاری این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از بهای ۳۲ هزار دلاری ماوریک است. به نظر می‌رسد نسخه پایه و ۲۰ هزار دلاری ماوریک هیبریدی که تا ژانویه ۲۰۲۲ عرضه نخواهد شد گزینه بهتری در این خانواده باشد.
Ninja
سانتاکروز در مقابل ماوریک رقیب خوبیه اما باید بدونید اختلاف قیمتی با رنجر کمتر از اختلافش با ماوریک هست یه یچی تو این مایع ها مطمئن نیستم
اما هیج جا نمیگن سانتاکروز رقیب رنجر یا ….. خرید ماوریک یا سانتارکروز تا وقتی رنجر و اینا هست توجیحی نداره انگار فورد ماوریک رو تولید کرده بگه رنجر چقدر خوبه
شاهرخ
تقریبا یکسان هستن
اما قیمت ماوریک کمتره و این خیلی بهتره
تازه طراحی ماوریک هم بهتره
یه خوبی دیگه اشم اینه که بالاخره از فورده نه یه کره ای
Joker
به نظر من هم پراید ۱۵۱ از هر دو اینا خیلی بهتره چون خیلی ارزونتره،تازه طراحی پراید وانت قشنگ تر هم هست،یه خوبی دیگه اشم اینه که بالاخره از سایپاست نه یه کره ای یا امریکایی،بله اینجوریاست
[email protected]!n
سانتاکروز و پراید ۱۵۱ داستانه مشابهی دارن پس می تونن رقابته جذابی داشته باشن.
دیگه کدوم دکل مونده ازش بالا بری ؟؟؟
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن…)
خب تا حدی موافقم…
سانتاکروز خیلی چیز خوبی هست ولی… ولی… ماوریک ارزونتره…. و ماشینی هست که بیشتر به درد باغ و باغات میخوره…ولی اگه خرج بیشتری بکنی از نظر من هم سانتاکروز بهتره
AMG GT R
صد در صد ماوریک
اگر بخوام اندازه سانتا کروز خرج کنم یه مقدار بیشتر روش پول می زارم رنجر میخرم
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
من اگه انتخاب کنم ماوریک انتخاب می‌کنم
امیرعلی
کاش بررسی دقیق تری انجام می‌داد یعنی نسخه ۳۲ هزاردلاری سانتاکروز رو با نسخه ۳۲ هزاردلاری ماوریک بررسی می‌کرد
چون اختلاف ۸ هزاردلاری در بررسی دو تا پیکاپ اقتصادی قشنگ جانبداریه
[email protected]!n
بینه ماشینی که قبلا یه کراس اوور بوده و قسمته عقبشو برداری و اسمه پیکاپ بزاری خیلی تفاوته تا یه ماشینی که از تولدش برای این کار طراحی شده.
میثم
بنظر من تویوتا تاکوما و فورد رنجر گزینه های بهتری هستن
در غیر اینصورت یه برای کارهای سبک کراس اوور داشته باشی کارت راه می افته و در مواقع لزوم میتونی یدک کش هم بهش ببندی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *