دقایقی قبل مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو قیمت محصول جدید این خودروساز بخش خصوصی را اعلام کرد. آسنا توربو اتوماتیک جدیدترین محصول آمیکو و اولین پیکاپ اتوماتیک مونتاژی بازار ایران به حساب می آید.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، آمیکو برنامه دارد تا در گام نخست عرضه آسنا توربو اتوماتیک، این پیکاپ مونتاژی را به صورت محدود و با تیراژ ۱۰۰ دستگاه عرضه کند. به گفته مدیران ارشد این گروه صنعتی ، آسنا توربو اتوماتیک با قیمت یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. این خودرو با شرایط فروش نقدی و تحویل فوری به دست مشتریان می رسد و از امروز متقاضیان آسنا توربو اتوماتیک می توانند جهت خرید این پیکاپ جدید اقدام کنند.
پیشرانه آمیکو آسنا اتوماتیک، ۲٫۴ لیتر حجم دارد و می تواند ۲۱۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری تولید کند. این پیشرانه از سری MIVEC میتسوبیشی است و در رده ۴K2 این کمپانی قرار می گیرد. با توجه به فناوری توربو شارژر دیگر قرار نیست در آسنا اتوماتیک از سیستم سوخت گاز طبیعی استفاده شود. توان این پیشرانه در پیکاپ جدید آمیکو از طریق یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک (شش دنده جلو + یک دنده عقب) به چرخ های عقب و جلو می رسد. حالت برفی، تیپ ترونیک و… در این جعبه دنده اتوماتیک وجود دارد. این جعبه دنده به سفارش آمیکو ساخته شده و تامین آن بر عهده کمپانی ” پانچ ” شعبه فرانسه است.
آسنا اتوماتیک قرار است تا با امکاناتی مانند دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها و… به بازار بیاید. همچنین در نمونه های سفارشی و محدود این پیکاپ امکاناتی مانند دوربین جلو، آینه های تاشو برقی، نورپدازی کابین، سنسور پارک جلو و… نیز دیده می شود.








در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *