صبح امروز مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو پس از اعلام قیمت یک میلیارد و۳۶۸ میلیون تومانی برای آسنا توربو اتوماتیک از آغاز فروش و تحویل فوری این خودرو خبر داد.
به گزارش پایگاه خبر اسب بخار، در این نشست که با حضور مدیرعامل، حمید ترکی مدیر فروش و غلامحسین بی ریا مدیر تحقیقات بازار و ارتباطات گروه صنعتی آمیکو برگزار و اعلام شد که این محصول به مناسب ۳۰ امین سالگرد تاسیس این گروه در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل گروه صنعتی آمیکو با اشاره به اینکه بر اساس کارشناسی های انجام شده نهایتا قیمتی که برای آسنا توربو اتوماتیک در نظر گرفته شده یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون تومان است، اعلام کرد: تحویل خودرو‌ به صورت فوری است و تنها ممکن است فرآیند شماره گذاری آن یک هفته تا ده روز به طول انجامد.
شهرام فداکار ادامه داد: این خودرو قابلیت بسیار بالایی دارد و به نوعی برای معرفی و بهتر برند آمیکو در نظر گرفته شده است و به صورت محدود تولید و به فروش می رسد.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۰دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد اضافه کرد: با توجه به خاص بودن این خود و همچنین مشتریانش شرایط خاصی برای فروش این محصول در نظر گرفته نشده و فروش به صورت نقدی است. در واقع هدف آمیکو از عرضه این محصول سودآوری نیست و با این محصول می خواهیم به تقویت برند آمیکو کمک کنیم.
این فعال صنعت خودروسازی افزود: برخی از آ‌پشن های این محصول مانند تغییرات جلو پنجره به دلایل مسائل شماره گذاری در محصول اولیه تعبیه نشده اما پس از شماره گذاری آپشن های دیگری به خودرو اضافه خواهد شد و سال آینده با تیراژ و آپشن های بیشتری به بازار عرضه خواهد شد.
فداکار همچنین با اشاره به تغییرات کلی این محصول در مقایسه با آسنا دنده ای توضیح داد: تغییر موتور و گیربکس، تریم داخلی از جمله داشبرد، سیستم تعلیق عقب، تقویت ترمزها به دلیل موتور توربو شارژ، تغییر مختصری در فرمان و استانداردسازی آپشن ها بر روی خودرو از جمله تغییرات کلی آسنا اتوماتیک خواهد بود. ضمن اینکه در آپشن های جدید که برای سال آینده پیش بینی شده سیستم پایداری نیز  در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو تاکید کرد: خریداران آسنا اتوماتیک شناسنامه ای برای این خودرو دریافت خواهند کرد که نوید محدود (limited) بودن این خودرو است و تمام مشخصه های خودرو در آن درج شده است. تولید آسنا اتوماتیک محدود خواهد بود و به همین دلیل در نظرسنجی هایی که انجام شده است.ضمن اینکه ما می توانیم به صورت سفارشی سازی نیز خودرو را به مشتری تحویل دهیم که به نوعی ورود آمیکو به حوزه تیونینگ نیز به حساب می آید.
فداکار همچنین در ادامه با در خصوص دغدغه خدمات پس از فروش مشتریان تاکید کرد: معتقد هستیم که خدمات پس از فروش از خط تولید آغاز می شود. به همین دلیل آمیکو همواره تلاش می کند که از همان ابتدا بهرین کیفیت و محصول را ارائه دهد.
وی اضافه کرد: ضمن اینکه طی مدت اخیر برای فراهم آوردن شرایط بهتر برای ارائه خدمات مورد نیاز بجز نمایندگی های قبلی این مجموعه تعداد ۷ نمایندگی دیگر نیز به این مجموعه اضافه شده است و همچنین در حوزه خدمات پس از فروش نیز امداد
خودرو و یکسری نمایندگی خاص برای خدمات رسانی به این خودرو پیش بینی شده است هرچند تمامی نمایندگان آمیکو خدمات به محصولات آسنا را انجام خواهند داد.
مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو همچنین اضافه کرد:از سال گذشته آمیکو برای ارائه خدمات با کیفیت تر، سریعتر و بهتر در راستای تکریم مشتری، شبکه امداد سیار خود را راه اندازی کرده و آن را نیز گسترش داده است. این مساله همچنان در دستور کار قرار دارد. تمام تلاش آمیکو این است که مشتری در بحث فروش و خدمات پس از فروش کمترین دغدغه را داشته باشد. تا جایی که ممکن است سعی می کنیم بسیاری از خدمات را در محل ارائه کنیم، چرا که مشتری این خودرو همانند خود آن ویژه هستند.
فداکار پیشتر نیز در خصوص گارانتی این محصول گفته بود: گارانتی آسنا توربو اتوماتیک ۲ سال و ۴۰ هزار کیلومتر است، اما اضافه کردن یک سال دیگر به مدت زمان گارانتی از دیگر برنامه هایی است که برای این محصول در نظر داریم.
آسنا توربو اتوماتیک در بخش های موتور و گیربکس نیز گارانتی ویژه دارد. به این معنی که این سعی داریم بخش ها رادر زمان گارانتی تعمیر نکنیم و تعویض کنیم.
وی همچنین درباره میزان ساخت داخل این محصول بیان کرد: در ساخت داخل آمیکو بسبار پیش رفته است. به طور مثال اکسل از جمله موارد داخلی سازی است که هر برندی وارد آن نمی شود. رینگ آسنا نیز با سرمایه گذاری آمیکو داخلی سازی شده است و امروز داخلی سازی آسنا به ٣٠ درصد رسیده است .
مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو تصریح کرد: آسنا برای اولین بار در ایران خودروی با قفل دیفرانسیل تمام اتوماتیک عرضه کرد. این خودرو با توجه به مشخصات فنی وغیر از موتور ۴K2 میتسوبیشی و گیربکس پانچ فرانسوی، سورپرازهای دیگری نیز دارد که به موقع اعلام خواهد شد. آسنا اتوماتیک به دلیل قابلیت ها و امکاناتی که دارد، علاوه بر توانمندی های یک پیکاپ می تواند به دلیل اندازه کابین بزرگ تر از همه رقیبان، قابلیت های یک SUV را هم به مشتریان ارائه کند.
پیشرانه آمیکو آسنا اتوماتیک، ۲٫۴ لیتر حجم دارد و می تواند ۲۱۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری تولید کند. این پیشرانه از سری MIVEC میتسوبیشی است و در رده ۴K2 این کمپانی قرار می گیرد. با توجه به فناوری توربو شارژر دیگر قرار نیست در آسنا اتوماتیک از سیستم سوخت گاز طبیعی استفاده شود. توان این پیشرانه در پیکاپ جدید آمیکو از طریق یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک (شش دنده جلو + یک دنده عقب) به چرخ های عقب و جلو می رسد. حالت برفی، تیپ ترونیک و… در این جعبه دنده اتوماتیک وجود دارد. این جعبه دنده به سفارش آمیکو ساخته شده و تامین آن بر عهده کمپانی ” پانچ ” شعبه فرانسه است.
آسنا اتوماتیک قرار است تا با امکاناتی مانند دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها و… به بازار بیاید. همچنین در نمونه های سفارشی و محدود این پیکاپ امکاناتی مانند دوربین جلو، آینه های تاشو برقی، نورپردازی کابین، سنسور پارک جلو و… نیز دیده می شود.
علی طجوزی
پایگاه خبری اسب بخار
عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *