آئودی RS Q8 که در نوربرگ رینگ حرف‌های زیادی برای گفتن داشته در آفرود چگونه خواهد بود؟ برای دیدن اینکه شاسی‌بلند اسپورت ارباب حلقه‌ها در خارج از جاده چه عملکردی دارد تیم کار واو ایده منحصربه‌فردی داشته‌اند. آن‌ها تصمیم گرفته‌اند یک مسابقه درگ آفرود بین RS Q8 و داچیا داستر برگزار کنند. اگر این مسابقه در روی آسفالت بود قطعاً برنده مشخص می‌شد اما نبود چسبندگی روی زمین باعث می‌شود اوضاع کمی متفاوت شود.

آئودی RS Q8 یکی از سریع‌ترین شاسی بلندهای دنیا محسوب می‌شود. این شاسی‌بلند سنگین‌وزن یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه دور زده و در واقع هم‌اکنون رکورددار شاسی بلندهای تولیدی در نوربرگ رینگ می‌باشد. واضح است که چنین پرفورمنس فوق‌العاده‌ای به لطف مهندسی و تکنولوژی سطح بالایی به دست آمده است.

نیروبخش این قدبلند لوکس پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو است که قدرت ۵۹۱ اسب بخاری تولید می‌کند. نیروی عظیم یاد شده از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای، شاسی بلندهای معدودی می‌توانند این هیولا را شکست دهند.

خب با داچیا داستر تنبل هم آشنا شویم! این شاسی‌بلند ارزان‌قیمت و کامپکت یک گزینه ایده آل برای حمل‌ونقل بی حاشیه و ارزان‌قیمت است. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودیزل داستر هم قدرت ۱۱۵ اسب بخاری تولید می‌کند که برای ترددهای روزمره کفایت می‌کند.
در این درگ آفرودی که بین دو خودروی گران‌قیمت و ارزان‌قیمت برگزار شده تنها یک برنده می‌تواند وجود داشته باشد. برنده کیست؟!
NAVID۰۰۹۸
تجربه‌ای که خودم از سواری با داستر دارم را میگویم که به جرئت ارزش تک تک پول‌های پرداختی را دارد اما چه هیف که مردم ما عاشق ظاهر و آپشن هستند و خودروهایی میخرند گران‌تر با کوهی از آپشن اما بدونِ سواری خوب با استهلاک بالا ، در صورتی که داستر جدا از وزن سبک و موتوری که دو لیتریه و قدرت کافی‌ای که داره برای وزن ماشین ، به شدت سواری دوست‌ داشتنی‌ای داره !
اما به شدت بازار نَخَری داره که تو مایه‌های اوتلندر ۲۰۱۵ یا رنو سیمبل هستش !
قیمت امروزش را خبر ندارم ولی سال ۹۶ از ۸۰ میلیون ( نمونه تک دف ) میشد خرید تا ۱۱۳ میلیون ( دو دف فول کابین دو رنگ ) !
همون زمانی که قیمت سراتو سایپا بود ۸۰ میلیون و مزدا۳ بهمنی بود ۱۱۰ میلیون و البته اسپورتیج و توسان را میخریدید از ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون ، یادش بخیر ۳۰۰ سال پیش بود ، یادتون میاد ، چقدر عمر کردیم !
اگر هدف خرید خودرو دارید و استفاده‌ی بلند مدت ، حتماً به فکر خریدش باشید که عاشق کیفیت بالای سواری و کوپل بودن موتور گیربکسش میشوید و البته بد هم نمیشه اگر چهارتا رینگ لاستیگ گُل جنگی پهن بندازید و متمایزش کنید با نمونه استانداردش !
راستی بگویم که مصرف سوختش هم حدود ۷ تا ۹ میسوزونه !
کوبیده
دقیقا
آرین
یقینا داستر گزینه بهتری برای آفرود هست بخاطر اورهنگ‌ها و همچنین فاصله محوری کوتاه‌تر.
البته که قدرت به تنهایی در آفرود تعیین کننده نیست.
البته داستر استهلاک و هزینه تعمیرات کمتری هم داره. همه میدونند آفرود چه فشاری به ماشین وارد می‌کنه و چقدر خرابی قطعات زیاده.
و اگر وسط آفرود ماشین خراب بشه داستر رو راحت‌تر میشه تعمیر کرد و به مقصد رسوند.
ویدیوهایی که کارواو پر میکنه به هیچ دردی نمیخوره.
میثم
داستر ماشین خوبیه
ولی تو ایران با قیمتگذاری فضایی، تصویر بدی ازش ایجاد شد
بشدت هم بدفروشه
میثم
بشخصه ویدئوهای بالاتر از ۷-۸ دقیقه کارواو را نگاه نمیکنم
چون اضافه گویی زیاد داره
این ویدئو را هم ندیده میگم تو همون ۷-۸ دقیقه مفید میشد ارائه داد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *