دانستن محدودیت‌های خود یک توصیه خوب است و همین موضوع می‌تواند درباره مسابقات درگی که بین خودروهای کاملاً متفاوت برگزار می‌شود صدق کند. بله BMW M5 CS یک سوپر سدان فوق‌العاده است اما واقعیت این است که قدرت زیاد این خودرو یک چالش واقعی یعنی وزن زیاد را روبروی خود خواهد داشت. این خودرو وزن ۱۸۲۵ کیلوگرمی داشته و بنابراین درگ این خودرو با سوپرکاری بسیار سبک‌تر و تا بن دندان مسلح منجر به نتیجه‌ای قابل مشخص خواهد شد.

مک لارن ۷۲۰S اسپایدر یک هیولای پیشرانه وسط است که تنها ۱۴۶۸ کیلوگرم وزن داشته و در برابر سریع‌ترین و قوی‌ترین محصول تاریخ BMW قرار گرفته است. با اینکه M5 CS به خاطر سیستم چهار چرخ محرک خود سریع‌تر از زمین کنده شده اما سوپرکار دیفرانسیل عقب مک لارن به راحتی جبران مافات کرده و پیروزی راحتی را تجربه نموده است.

فاصله بین این دو خودرو حتی در مسابقه درگ دوم مشهودتر بوده و این به لطف استارت بهتر ۷۲۰S در مقایسه با مسابقه اول رخ داده است. با قدرت و گشتاور بیشتر و وزن کمتر، نتیجه این درگ کاملاً مشخص بوده است. البته اگر پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی BMW M در یک خودروی سبک‌تر قرار می‌گرفت نتیجه نهایی شاید فرق می‌کرد.

آنچه این دو خودرو را از یکدیگر جدا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن‌ها نیست زیرا مک لارن تنها یک‌دهم ثانیه سریع‌تر است و زمان ۲.۹ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند درحالی‌که شتاب M5 CS برابر با ۳ ثانیه است. به نظر می‌رسد تفاوت پس از رسیدن به سرعت‌های بالا آشکار می‌شود زیرا ۷۲۰S شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ادعایی ۷.۹ ثانیه‌ای داشته درحالی‌که این رقم برای BMW برابر با ۱۰.۳ ثانیه است.

راندمان آئرودینامیکی نیز فاکتور دیگر بوده و نیازی به گفتن نیست که سوپر اسپورت مک لارن بسیار آئرودینامیک تر از یک سدان جعبه‌ای است.
1123
و همه اینها قبل از تولید مدل اس پلد بود)):
SF90 STRADALE
رولینگ رو بگو که شخصیت نداشته تسلا به باد میره 😂😂
" Swedish Arrogant Tiger "
کیفیت فیلم برداری ضعیف بود ولی خوبیش این بود که مثل اکثر درگ ها یک ساعت قبل شروع درگ مزخرف نگفتن!
محسن
به نظر من این درگ ها اصلا به درد بخور نیست باید این BMW رو با مرسدس Amg GT63 مینداختن درگ این تو تا واقعا وحشتناک و زیبا خواهد بود.
Aboalfazl demon
واقعا هیچوقت کلاس سدان های پرفورمنس یا اسپرت رو درک نکردم مانند ( M5cs . RS7 . CT5.v )
واقعا چرا باید یه آدم خانوادش رو سوار ماشین ۶۰۰ اسبی کنه که شتاب در حد سوپر اسپرت داره . به نظرم این مشخصات برای یک سدانی که قراره خانوادت رو سوار کنی یکم زیاد از حده
( نظر شخصی )
پارسا
اینو برای کسایی میزنن که تو جوانیشون عشق ماشین بودن الان پا به سن گذاشتن و باید خانواده رو مدیریت کنن اما نمیتونن به عشقشون نه بگن
پیام
وای که اگه بی ام و شرکت مکلارنا بخره چه شود
Clean energy (بر باعث بانیش…)
😐😐😐
bhdd
این مسابقه فقط جهت هیجان و فان بود وگرنه نتیجه از قبل مشخص بود
مانی
راندمان آئرودینامیکی نیز فاکتور دیگر بوده و نیازی به گفتن نیست که سوپر اسپورت مک لارن بسیار آئرودینامیک تر از یک سدان جعبه‌ای است.
اتفاقا آئرودینامیک سدان‌های مرسدس،بی‌ ام و و…با ضریب پسا ۰.۲ تا ۰.۲۳ بهتره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *