به تازگی، اخباری از کمپانی چینی بی وای دی منتشر شده که حاکی از آن است که این خودروساز می خواهد تا طیف تولیدات خود را تغییر دهد. در این بین گفته شده است که برخی محصولات به طور کامل از خطوط تولید بی وای دی خداحافظی خواهند کرد.
بی وای دی در سال های اخیر رشد چشمگیری در تولید خودروهای برقی داشته و در ماه گذشته میلادی فروش بیش از ۶۰ هزار دستگاهی برای این خودروساز در چین ثبت شده است. پس از معرفی نسل جدید باتری های این نشان با نام بلید باتری و اخبار گسترش محصولات تا بازارهای اروپا، حالا این نشان چینی می خواهد تولید خودروهای بنزینی خود را به زودی متوقف کند. بی وای دی پرچم‌دار تولید باتری و یکی از نوآوران چینی در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی است و به همین دلیل می خواهد در توقف تولید خودروهای بنزینی هم اولین باشد و باز هم به باقی خودروسازان نشان دهد آینده صنعت خودرو را برقی ها خواهند ساخت.
بدون تردید حالا بهترین زمان توقف تولید بنزینی ها برای بی وای دی محسوب می شود، چراکه با نگاهی به آمار تولید بی وای دی متوجه می شویم که تنها سه مدل تمام بنزینی در سبد محصولات این نشان باقی مانده و سهم این سه مدل به سختی از ۱۰ درصد تجاوز می کند و باقی تولیدات بی وای دی را تمام برقی ها و پلاگین هیبرید ها تشکیل می دهند. نکته دیگر در مورد بی وای دی آن است که این کمپانی قبل از این که خودروساز باشد در زمینه باتری فعالیت داشته و برترین باتری ساز چین، گروه صنعتی ای بودند که در سال ۲۰۰۳ بی وای دی را ب عنوان نشان خودروسازی تأسیس کردند. پس سابقه و تجربه این نشان هم آن ها را تشویق به برقی سازی می کند.
براساس گزارش هایی که رسانه های چینی منتشر کرده اند، تولید مدل F3 از بی وای دی که نخستین بار در سال ۲۰۰۵ عرضه شد، ماه آینده میلادی متوقف می شود و پس از ۱۶ سال باید با این مدل محبوب بی وای دی خداحافظی کنیم. در برخی سال ها بی وای دی F3 ماهیانه ۳۰ هزار دستگاه F3 می فروخت، اما حالا در ما گذشته تعداد فروش این مدل تنها ۱٫۱۵۴ دستگاه بوده و از آغاز سال تابه‌حال تعداد کل فروش ۲۳٫۳۷۰ دستگاهی برای این مدل ثبت شده است. بی وای دی F3 یکی از خودروهایی است که به صورت محدود پیش از اعمال دوباره تحریم ها توسط کارمانیا در ایران عرضه شد، اما تولیدش ادامه نیافت. حالا دوباره بحث حضور بی وای دی در ایران و تولید F3 و همچنین تانگ بنزینی قطعی شده است، اما باید دید بی وای دی چه تصمیمی برای دیگر بازارهای هدف دارد و اگر تصمیم توقف تولید بنزینی ها محدود به بازار داخلی چین نباشد عملاً عرضه F3 و تانگ در ایران منتفی است.
پس از حذف بی وای دی F3 تنها ۲ مدل بنزینی دیگر از بی وای دی در بازار چین باقی می ماند که هر دو نسخه های برقی سازی شده دارند و به زودی تولید آن ها هم متوقف می شود. حالا قدم بعدی برای بی وای دی توقف تولید پلاگین هیبریدها و تولید برقی هاست که البته به نظر نمی رسد به زودی رقم بخورد، اما این اتفاق در آینده حتمی است.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari