پیشرانه –
پیشرانه- پنجشنبه گذشته بالاخره فرصتی از سوی ایران خودرو برای تست و بررسی خودرو تارا دندهای برای خبرنگاران محیا شد.
پیشرانه- پنجشنبه گذشته بالاخره فرصتی از سوی ایران خودرو برای تست و بررسی خودرو تارا دندهای برای خبرنگاران محیا شد.
به گزارش وبسایت خبری «پیشرانه» در جریان این مراسم چهار دستگاه تارا دندهای در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفتند تا تست و بررسیهای لازم توسط آنها انجام شود.
ایران خودرو ادعا دارد که تارا، محصول جدید این شرکت، نخستین خودروی ملی است که از تمامی استانداردهای ۸۵ گانه مصوب عبور کرده و در بهترین شرایط ایمنی و استانداردی آماده تولید انبوه است.
خودروی تارا از طراحی ساده، قدیمی و عضلانی برخوردار است و به علت عدم استفاده از خطوط شکسته و تیز در طراحی خود، از چهرهای مدرن و اسپرت بیبهره است.
در قسمت نمای جلوی خودرو تارا با یک جلوپنجرهای نسبتاً بزرگ ذوزنقهای شکل، متشکل از خطوط کرومی براق و چراغهای اشکی شکل، روبهرو هستیم که از سادگی زیادی برخوردار است. در قسمت پایین، یک سپر باریک مشکیرنگ که تا نزدیکی چراغهای مه شکن امتدادیافته، مشاهده میکنیم که در عین سادگی هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارد.
البته نباید فراموش کنیم حجم دهی بدنه، خصوصاً برای نمای عقب و درپوش صندوق، بسیار خوب شکلگرفته و خطوط برجسته روی درها فراتر از خودروهای معمول ساخت ایران هستند.
درمجموع از آنچه در مراسم تست و بررسی خودرو تارا دندهای بر آمد میتوان به طراحی بدنهی تارا، بهویژه بهعنوان محصولی حاصل کار شرکت داخلی، نمره قبولی داد و مطمئن بود که مشتری ایرانی را جذب میکند.
یکی دیگر از نقاط قوت کابین ایران خودرو تارا، فضای جادار آن است که ازاینجهت بههیچوجه برای سرنشینان آزاردهنده نخواهد بود.
با توجه به اینکه ایران خودرو، خودرو تارا را از پلتفرم پژو ۳۰۱ که بهعنوان یک سدان سایز متوسط خانوادگی از ایمنی خوبی برخوردار است.
مشخصات فنی تارا
در بخش مشخصات فنی، پیشرانه تارا TU5 پلاس است که با اجرای برخی تغییرات و بهبودها نسبت به گذشته قدرتمندتر شده است.
این پیشرانه ۱.۶ لیتری اکنون ۱۱۳ اسببخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. برخی قطعات همچون پمپ روغن در این پیشرانه تغییر کردهاند و به همین دلیل با افزایش محدود قدرت و گشتاور نسبت به پیشرانه TU5 روبرو هستیم.
این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت این خودرو با گیربکس دستی معادل ۶.۷ لیتر به ازای کارکرد ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
این خودرو هماکنون با قیمت تقریباً ۲۹۰ میلیون تومان از سوی ایران خودرو به بازار عرضهشده، اما قیمت آن در بازار آزاد به حدود ۳۶۵ میلیون تومان رسیده است.
گزارش تصویری از تست و بررسی خودرو تارا دندهای
عکس ها از: آریا محسنی
پست قبلی
ماراتن افزایش هزینه های تولید و کاهش قیمت تمام شده
پست بعدی
شرایط پیش فروش خودرو تارا اعلام شد
خودروسازی باید از چارچوب دخالت مستقیم دولت خارج شود
با پیگیری سایپا، ۱۱۰ هزار نفر در صنعت خودرو واکسینه شدند
شرایط پیش فروش خودرو تارا اعلام شد
ماراتن افزایش هزینه های تولید و کاهش قیمت تمام شده
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
شاهین سایپا
پربازدیدترین خبرها
شاهین محصول جدید سایپا؛ مشخصات فنی، قیمت و رقبا
قیمت سایپا شاهین چه قدر خواهد بود؟
معرفی تصویری سایپا شاهین
شاهین سایپا یا دنا پلاس توربو
ام وی ام ۳۱۵ پلاس ؛ مشخصات فنی، قیمت احتمالی + عکس های لو رفته
گارانتی خودرو و نکاتی بسیار مهم درباره آن!
تعمیر و نگهداری
سوپرشارژر و توربوشارژر چه عملکردی داشته و چه تفاوتهایی باهم دارند؟
پیشرانه با تنفس مضاعف
بررسی عواملی که منجر به جوش آوردن پیشرانه میشود
وقتی پیشرانه جوشی میشود!
۶ اقدام اساسی برای سالم نگه داشتن خودرو
دلایل استارت نخوردن خودرو
تنظیم موتور خودرو چه زمانی لازم است؟
روغن ترمز مناسب خودرو را چگونه انتخاب کنیم؟
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
پربازدیدترین خبرها
شاهین محصول جدید سایپا؛ مشخصات فنی، قیمت و رقبا
قیمت سایپا شاهین چه قدر خواهد بود؟
معرفی تصویری سایپا شاهین
اخبار داخلی
کامیون کشنده فاو سیبا موتور کلید…
سومین مرحله فروش فیدلیتی…
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:
خودروسازی باید از چارچوب دخالت…
با پیگیری سایپا، ۱۱۰ هزار نفر در…
شرایط پیش فروش خودرو تارا اعلام شد
«پیشرانه» گزارش می دهد
تست و بررسی خودرو تارا دندهای +…
سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید
بازیابی پسورد
پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد