تصاویر جاسوسی هیوندای آیونیک ۶ بالاخره به دست رسانه ها رسید. سدان الکتریکی جدید هیوندای قرار است محصولی استراتژیک برای خودروساز بزرگ کره ای باشد.
برای آن دسته از کسانی که به معرفی یک سدان کانسپت جذاب از سوی هیوندای امید بسته اند، خبرهای بدی داریم! البته نه صرفاً بد! تصاویر جاسوسی هیوندای آیونیک ۶ به ما نشان می دهند که این خودرو احتمالاً ویژگی های نسخه کانسپت خود را در نسخه تولیدی حفظ می کند، اما در نهایت، نسخه تولیدی آن چیزی نخواهد بود که بسیاری از ما به آن امیدوار بودیم. در عکس های جاسوسی به دست آمده، واضح ترین تصویر از سدان برقی جدید هیوندای را می توان مشاهده کرد، اما چه چیزهایی به چشم می خورند؟ اوورهنگ ها در جلو و عقب اندکی بلندتر شده اند. همچنین ارتفاع خودرو هم بیش تر از قبل است. فرم تاشوی درهای عقب و ستون سوم، طراحی این قسمت از آیونیک ۶ را خاص تر کرده اند. اگرچه به نظر می رسد که درها دارای دستگیره های بزرگی باشند، اما در هر حال، احتمالاً شاهد استفاده از دستگیره های مخفی برای آن ها خواهیم بود.
افزون بر موارد گفته شده، از تصاویر جاسوسی هیوندای آیونیک ۶ می توان دریافت که خطوط بدنه هم به مدل Prophecy یا همان نمونه کانسپت بیش تر شبیه خواهند بود. با نگاهی دقیق تر به نمای عقب، برش های خاص برای چراغ های عقب را می توان دید که لنزها در پایین آن می نشینند. البته استتار قوی در این بخش، جزییات بیش تر را از چشم ها مخفی نگه می دارد. یک جداکننده هم از زیر شیشه عقب تا روی سپر عقب کشیده شده است. این قطعه احتمالاً طوری جانمایی شده است که اختلالی در نحوه باز شدن درِ صندوق عقب به وجود نیاورد. البته که حالت شیب دار آن به سمت زمین نیز بیانگر بخشی از منش و سبک طراحی آیونیک ۶ است.
درباره طراحی کابین و قوای محرک هنوز چیز زیادی نمی دانیم، چراکه تصاویر جاسوسی هیوندای آیونیک ۶ فعلاً فقط ظاهر بیرونی این سدان برقی را نمایان کرده اند. احتمالاً آیونیک ۶ همچون آیونیک ۵ در دو نسخه تک و دو موتوره عرضه می گردد. در نسخه تک موتوره دیفرانسیل عقب، برد حرکتی آن را ۳۰۰ مایل تخمین زده اند، اما نسخه چهار چرخ محرک از دو موتور بهره می برد و برد حرکتی آن هم در حدود ۲۷۰ مایل خواهد بود. ممکن است در ابتدای معرفی به بازار هیچ خبری از عرضه نسخه قدرتمند آیونیک ۶ نباشد، اما از آن جا که تصاویر جاسوسی قبلاً به ما نشان داده بودند که احتمالاً نسخه N از آیونیک ۵ هم وارد بازار می شود، بنابراین نمی توان گفت که سر و کله آیونیک ۶ در نسخه N برای رقابت با ساخته های تسلا پیدا نخواهد شد. انتظارها بر آن است که هیوندای، آیونیک ۶ را در اواخر ۲۰۲۲ به عنوان مدل ۲۰۲۳ معرفی کند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: موتور وان   
درباره طراحی کابین و قوای محرک، هنوز چیز زیادی نمی دانیم، چراکه تصاویر جاسوسی هیوندای آیونیک ۶ فعلاً فقط ظاهر بیرونی این سدان برقی را نمایان کرده اند.
احتمالاً آیونیک ۶ همچون آیونیک ۵ در دو نسخه تک و دو موتوره عرضه می گردد. در نسخه تک موتوره دیفرانسیل عقب، برد حرکتی آن را ۳۰۰ مایل تخمین زده اند، اما نسخه چهار چرخ محرک از دو موتور بهره می برد و برد حرکتی آن هم در حدود ۲۷۰ مایل خواهد بود.
انتظارها بر آن است که هیوندای، آیونیک ۶ را در اواخر ۲۰۲۲ به عنوان مدل ۲۰۲۳ معرفی کند.






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari