مردان کارواو برای مسابقهٔ درگ جدید خود پورشه ۹۱۱ توربو S را در برابر دو نمونه از سریع‌ترین خودروهای ژاپنی قرار داده‌اند. این سامورایی‌های نیسان GT-R نیسمو و هوندا NSX هستند که هرکدام از شهرت بالایی در تاریخ خودروسازی ژاپن برخوردار هستند اما آیا این دو ماشین توانایی غلبه بر قاتل هایپرکارها یعنی توربو S را دارند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال بهتر است در ابتدا نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم.

بیایید با ضعیف‌ترین خودروی این جمع یعنی هوندا NSX شروع کنیم. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است. نتیجهٔ این ترکیب مجموع خروجی ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور است که هرچند هرگز اعداد کمی نیستند اما در این جمع کمترین به‌حساب می‌آیند. در ژاپنی بعدی یعنی GT-R نیسمو اما هیچ باطری یا موتور الکتریکی وجود ندارد و همه‌چیز در یک موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی بی‌رحم خلاصه می‌شود. هرچند طراحی این ماشین به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد اما در اینجا نسخهٔ نیسمو حضور یافته که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

تنها آلمانی این جمع یعنی ۹۱۱ توربو S مثل نیسان به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربو مجهز است اما شباهت‌های بین پورشه و GT-R در همین‌جا به پایان می‌رسد زیرا موتور پورشه از نوع شش سیلندر تخت است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و در عقب نصب شده است. خب با توجه به این اعداد، آیا می‌توانید نتیجهٔ این درگ را پیش‌بینی کنید؟ بله البته ۹۱۱ توربو S پادشاه درگ‌های کارواو محسوب می‌شود اما نیسان و هوندا ممکن است بتوانند در اینجا کمی آن‌را اذیت کنند.

نیسان GT-R نیسمو
هوندا NSX
پورشه ۹۱۱ توربو S
ارش
همین کانال با همین مدل پورشه قبلا۱۰.۲ رو ثبت کرده حالا اینجا ۰.۲ ثانیه کندتره .در کل پورشه رقیب مک لارن و فراریه نه این دو تا پیرمرد .
Shirko
الانم گودزیلا رو به اکثر سوپر اسپورت ها ترجیح می دهم چه برسه به این قورباغه و هوندا !!!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
همون قورباغه تا مدت ها رکورد دار نوربرگرینگ بوده و قراره دوباره بشه ، پس بهتره بجای تحقیر یه اسطوره از نیسان تعریف کنی
hssn
خب عادیه که هردفعه تایم متفاوتیو بزنی چون هردفعه مثل دفعه قبلی راننده عمل نمیکنه
و راجب بقیه درگ ، خوشحال شدم که گودزیلای پیر هنوزم توانایی نسبتا خوبی داره اما نه عالی
هرچند که خیلی پیر شده و بشدت به نسل جدید نیاز داره که دوباره بیاد و بترکونه
و تبریک به پورشه که واقعا شاهکار ساخته و اینجا واقعا درحد اسم یه ۹۱۱ عمل کرد
و اما nsx که درحد خودش خوبه اما افتخارات nsx افسانه ای رو اونجوری که باید زنده نکرد
درگ خوبی بود.
ممد ژانگولر
خدا وکیلی سه تا چیز هر صبح دهنمونو صاف میکنن
یکی پورشه که همیشه برندست
دومی مش واتسونه که درگ نذاره ول کن نیست
سالار هم جای خودشو داره
ADAK
نام ۹۱۱ کافیه
R@m!n
واقعا نمی فهمم چطور با یه موتور شش سیلندر و سه تا موتور الکتریکی پرفورمنس NSX انقدر ضعیفه !!!! از نیسان پیرمرد هم میبازه.
محمد امین
آنقدر باتری هاش کوچیک هست که وسط درگ خالی می‌شد باتری هاش😅😅 ، اینجوری اش رو ندیده بودم
R@m!n
واقعا پروسه ساخت این ماشین خیلی عجیب و غریب بود. وقتی باتری هیچ کمکی به پرفورمنس نمی کنه اصلا دلیل وجود داشتنش چیه ؟؟ چند کیلومتر باهاش بری یا صرفا اسم یه سوپراسپرت هیبریدیو یدک بکشی !!
mos
nsx تو درگ های همین carwow تایم ۱۰.۸ هم زده حالا اینجا نمیدونم چرا ضعیف عمل کرد.
R@m!n
من حتی ۱۰.۸ هم مناسب این تجهیزات نمی دونم. بنظرم باید زیر ۱۰.۲ میزد. لامصب سه تا موتور الکتریکی برای چی گذاشتی وقتی که وسط درگ باتری خالی می کنه ؟؟؟
mos
سه تا موتور الکتریکی مجموعا ۷۳ اسب قدرت دارن چه توقعی داری؟
با ۵۷۳ اسب قدرت و ۱۷۶۰ کیلو وزن تایم ۱۰.۲ غیرممکنه!
ولی تایم ۱۰.۸ برای این قدرت و وزن کاملا مناسبه و مدل تایپ اس هم احتمالا بتونه حدود ۱۰.۵ یا ۱۰.۴ بزنه که عالیه
R@m!n
من خیلی راجب فلسفه وجود این سه تا موتور الکتریکی که رو هم ۷۳ اسب بخار قدرت دارن تحقیق کردم و به هیچی نرسیدم. اگر می دونی ممنون میشم منم مطلع کنی.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
سه تا موتور کلا ۷۳ اسب بخار ؟ خو چرا اینقدرت رو از یه موتور نگرفتن ، لازم بوده سه تا موتور بزارن؟ در کل شاید ماشین خوبی باشه ولی در حد اسم nsx نیست از نظر من
mos
The NSX gets a trio of electric motors. There’s a pair on the front axle – each putting out 37bhp – plus an extra one attached to the flywheel. As well as making you quicker in a straight line and providing ‘torque fill’ to give more low-end response, the hybrid setup is also intended to make you quicker round corners.
The two front motors can operate individually, apply either a positive or negative torque input. So, the torque output over the front axle can be varied where necessary, effectively nudging the nose back into line when you’re driving hard.
Sounds very much like a limited-slip differential, but an LSD can’t apply negative torque like these motors can, and an LSD only works under throttle, whereas this system will happily work off throttle. I’ll admit the one time I felt the motors guiding me when off throttle at Estoril was a little unnerving, but it saved me from embarrassingly smacking into a cone.
At the rear meanwhile, things are a little more conventional. We have conventional torque vectoring by braking system, plus a mechanical LSD.
این بخشی از کاربردش
من خودم موافق هایبرید شدن nsx نبودم و نیستم، اما به هر حال تکنولوژی جالبی داره.
R@m!n
اولا که ممنون بابت کامنتت اما خب مشخصه شما هم مثله منو خیلیا فلسفه وجود این سه تا موتور رو درک نمی کنین 😄 چون عملا در واقعیت هیچ کمکی به پرفورمنس نمی کنه و ۹۹.۹% کار رو همون موتور شش سیلندر، تعلیق، یک سری سیستم های کمکی و مزایای موتور وسط بودن انجام میدن.
من فکر می کنم این سه موتور صرفا ابزاری تبلیغاتی برای ارائه سوپراسپرتی متفاوت و در اون زمان تبه اوج گرفته هیبرید ۹۱۸ و لافراری
بود.
زمان معرفی هوندا علنا فراری F-458 رقیب اصلی این ماشین دونست و همش با این مقایسه می کرد اما در عمل در تمام زمینه ها شکست خورد.
هوندا می تونست با کار رو همون موتور بنزینیش محصولی فوق العاده بهتر بسازه.
در این ماشین تلاش برای تمایز حتی در القای حس پاسخ پدال گاز واقعا از حد گذشت و بزرگترین ضربه رو بهش زد.
mos
اینجوری نیست که هیچ کمکی نکنه، nsx شتاب اولیه خیلی خوبی داره اما بخاطر قدرت کم موتور های الکتریکی نمیتونه این شروع خوب رو ادامه بده، همچنین بخاطر پک باتری کوچیک بعد چند بار لانچ عملکرد تا حدی افت میکنه.
بقیه ویژگی هاش مثل گشتاور منفی و… هم تو کامنت قبل هست
یه نکته دیگه اینکه آکورا زمانی nsx هایبرید رو ساخت که اوج استفاده از هایبرید تو بقیه ماشیناش بود و میخواست nsx به عنوان هیلو کار عمل کنه (که خیلی موفق نبود)
از طرفی تو بحث تبلیغات هم خیلی ضعیف عمل کرد، میتونست از طریق تیم فرمول یک ردبول و راننده هاش nsx رو تبلیغ کنه (مثل کاری که مرسدس میکنه)
در کل بنظرم اگه موتور های الکتریکی قدرت بیشتری داشتن و پک باتری بزرگتر بود مشکل حل می‌شد، مثل فراری ۲۹۶ GTB
محمد امین
درگ او و دوم که هیچی ، ولی درگ سوم ، واقعا کیف کردم که gtr در شتاب گیری اولیه ، دقیقا پرفورمنس توربو اس رو داشت ، ولی خب ب هر حال توربو اس شتاب ثانویه بیشتری داره و قدرت موتورش بیشتره و در ادامه ی درگ به کمکش میاد
Nsx فکر می‌کنم ظرفیت کم باطری عزیتش می‌کرد، چون در لانچ بد نبود
به هر حال مشخص بود برنده کیه ، ولی gtr واقعا هنوز هم حرف های خوبی واسه گفتن داره ، یکی از بهترین موتور های ۶ سیلندر دنیا ، همین موتور تخت توربو پورشه و خورجینی gtr هست
محمد امین
میدونم خارج از بحث هست ، ولی گفتم تا بحث داغه یکمی صحبت حاشیه ای کنیم و گزارش اخبار
یه مرور کنیم بر روی مسابقات موتور اسپرت  این هفته
اول از همه dtm ، این هفته مسابقه در  پیست assen بود ، مسابقه ی اول در این پیست با پول پوزیشن لیام لاوسون با ماشین شماره ۳۰ فراری   ، رخ داد اما به خاطر  تصادف و اشتباه استراتژی در پیت استاپ،  دوم شد در ریس
و همچنین ماشین دیگه ی فراری با رانندگی الکس البون که به نظر میومد شانس سکو هم داره ، اونم باز تصادف کرد و dnc شد ، و پیروز مسابقه ماشین شماره ۱۱ bmw شد  ، واقعا مسابقه ی عالی بود ، یکی بهترین مسابقات dtm که تاحالا دیدم 
ریس دوم dtm ، خیلی پر تصادف بود ، به نظر میومد لیام لاوسون با ماشین شماره ی ۳۰ فراری ببره ، اما توی پیت استاپ معطل شد و در آخر با فاصله ی نیم ثانیه دوم شد ، و ماشین  مرسدس ای ام جی بارانندگی لوکاس اور  پیروز مسابقه شد ، واقعا عاشق موتور ۶.۲ لیتر  تنفس طبیعی amg هستم
چیز هایی که این آخر هفته داشت برای dtm ، اولینش پرفورمنس عالی bmw بود ، دومینش خزش لامبورگینی بود که بعد از چند تا ریس،  امتیاز گرفت ، درسته از رقیب اصلی اشون یعنی bmw حدود ۲۰۰ امتیاز عقب هستن ، اما باز هم پیشرفت خوبی بود
و در آخر لیام لاوسون با ماشین شماره ۳۰ فراری در جدول  قهرمانی رانندگان در صدر قرار گرفت و تیم فراری در جدول سازندگان  از سومی به جایگاه دوم رسید ، البته باید توجه کرد ، فراری ۲ تا ماشین داره ، اگر مثل مرسدس ۸ تا داشت ، الان  سه برابر  مرسدس امتیاز داشت
سری لمانس کاپ در پیست اسپا ، در کلاس lmp3 ،  پول پوزیشن باماشین شماره ۵ ، تیم فونیکس ریسینگ همراه بود ، و در کلاس gt3  ، با ماشین شماره ی ۸ فراری
در کلاس lmp3 ، ماشین شماره ی ۳۷ تیم cool racing برد ، و در کلاس gt3 ، ماشین شماره ی ۸ فراری  پیروز شد ، و البته یکی از ماشین های پورشه دوم شد و دوباره یه فراری دیگه از تیم آیرون لینکس  سوم شد در ریس
و با اتمام مسابقه ، فراری با تیم آیرون لینکس،  قهرمانی مسابقات لمانس کاپ سال ۲۰۲۱ رو  هم در بخش رانندگان و هم سازندگان در کلاس gt3 به دست آورد،  و به کارنامه ی خودش اضافه‌ کرد  ، جایگاه های اول و سوم و چهارم در جدول قهرمانی برای فراری شد  ,و جایگاه دوم و پنجم برای پورشه
این هفته ، مسابقات gt chalenge Europe نداشتیم  متاسفانه  اما در gt chalenge America،  در کلاس پرو ، لامبو هوراکان gt3 شماره ۳  پول پوزیشن و برد رو به دست آورد
و در کلاس pro am  ماشین شماره ۱۹ مرسدس پول پوزیشن و در ریس ماشین شماره ۹۳ هوندا nsx gt3 برد رو به دست آورد،  و در کلاس am ، فراری با شماره ۶۱ پول پوزیشن و برد رو به دست آورد،  شایان ذکر هست که در gt America فراری فقط در کلاس am شرکت میکنه
در سری elms   مسابقات ۴ ساعته ی اسپا در کلاس lmp2 و lmp3 و  lmgte برگزار شد ، در کلاس lmp2 ماشین شماره ۴۱ از تیم wrt برد ،و در کلاس gte ، جایگاه اول  و دوم و  سوم  و پنجم و شیشم را فراری کسب کرد در این ریس   و البته خیلی ناراحت شدم برای ماشین شماره ۵۵ فراری که شانس  برد داشت اما اول مسابقه تصادف کرد و خارج شد، و تنها جایگاه  که پورشه گرفت ماشین شماره ی ۹۳ بود که ۴ ام شد   ، یک از جذاب ترین  رقابت هایی که توی عمرم دیدم ، بین ماشین شماره ۷۷ پورشه و ۸۰ فراری و همچنین ماشین شماره ۹۳ پورشه و ۸۳ فراری بود  
البته فکر کنم هنوز جای اون یک و دو سه فراری برای پورشه میسوزه، چون تیم پورشه گفته بودن ماشین ما برای این پیست مناسب تره و یک و دو میکنیم😅😅
چونکه ریس یکی مونده به آخر بود و اختلاف ها هم زیاده ، نتایج فصل مشخص شد ،  دررکلاس lmp2 تیم wrt قهرمان مسابقات استقامت اروپا شد ، و در کلاس gte کلا ماشین های فراری درو کردن و جاییگاهی اصلا نذاشتن برا بقیه از اول تا الا آخر
و در مسابقات wec ، که برترین مسابقات استقامتی هست ، فراری  فعلا با ۲۰۳ امتیاز اول هست و پورشه با ۱۸۷ امتیاز دوم
امیر
یا ۹۱۱ یا گودزیلا ، هوندا خیلی ببخشید ولی در مقابل این دو تا شوته.
NSX نسل قبل خوب بود از این نسل جدید خوشم نمیاد.
بین ۹۱۱ و GTR هر دو رو بر می دارم.
این ۹۱۱ ، GTR یا حتی چلنجر ماشین هایی هستن که به نظرم ظاهری هنوز قدیمی
نمی شن و فقط باید از لحاظ فنی بروز و قوی بشن.
مخصوصا درباره GTR و چلنجر
SF90 STRADALE
GT_R هیچوقت قدیمی نمیشه و نباید بهش گفت پیرمرد
باید گفت گودزیلای بی رحمی که هنوز رقیب میطلبه
عاشق انجین V6 دست ساز GT_R هستم که مثل یک الماس در بین تمام V6 های دنیا میدرخشه
۹۱۱ توربو S هم نیازی به تعریف و تمجید نداره و لقب قاتل هایپرکارها برازندشه
SF90 STRADALE
جریان این همه لایک چیه ؟؟
نکنه بخاطر اینکه یک ضد الکتریکی سرسخت هستم باهام رفیق شدین ؟؟ 😂😂😂😂
الآن همه مشکوک شدن به این کار و منو به دست های پشت پرده متهم میکنن
.
.
ولی خداییش قبول کنید درون سوزها سواریشون لذت و هیجان بیشتری نسبت به الکتریکی ها داره
شما فقط کافیه تصور کنید ….
آونتادور V12 و آونتادور الکتریکی
۸۱۲ سوپرفست V12 و ۸۱۲ الکتریکی
دوج چلنجر V8 و دوج چلنجر الکتریکی
Porsche
والا نمیدونم😂😂😂😂🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️
SF90 STRADALE
پورشه جان ، شما میدونی که من به عنوان یک آدم کم سواد و بدون دیتا هیچ برشی ندارم که بخوام بعضی چیزا رو تغییر بدم
اگه کمی دیتا داشتم شاید خیلی چیزا عوض میشد
در جریان هستی که چی میگم ؟؟ 😉😉
hssn
ولی گودزیلا نیاز شدیدی به نسل جدید داره
١۴ ساله عملکردش حرف نداشته ولی نسبت به ١۴ سال پیش خیلی چیزا تفاوت پیدا کرده که این درگ نشون داد همه چیو
تازه رقیب اصلی GTR NISMO پورشه GT2 RS هست (اگه اشتباه نکنم*) چون که هردو نسخه پیست محور از ماشینا هستن، که مشخصا نیسمو در برابر اون هیچ حرفی نداره…
واقعا نسل جدیدش لازمه هرچقدم که این نسل عالی باشه
datsun
آره یه زمانی توربو اس از میخورد بد هم میخورد ولی الان برعکس شده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
هوندا که فقط قیافه داره بین این دوتا اسطوره بین این دوتا هم انتخابم ۹۱۱ هست چون کابین قشنگتری داره برای استفاده رومره فوق العادس و شتابشم عالیه ، گودزیلا هنوزم عالیه ولی دیگه واقعا بای نسل جدیدش بیاد چون ظاهرش با اینکه فوق العادس ولی دیگه داره یذره تکراری میشه
AMG GT R
انتخابم ۹۱۱ هست چون
۱ آلمانی هست
۲ پورشه هست
۳ سریع ترین هست حتی svj رو هم در درگ مغلوب کرد
۴ کاربردی تره
AMG GT R
درکل واضح بود ۹۱۱ میبره ناسلامتی تو بعضی از درگ ها پوزه ۷۲۰s و f8 رو به خاک مالونده (البته تو بعضی ها هم خورده )
gtr هم من رو دیوانه کرده یه زمانی سریع ترین چیزی بود که لانچ می کرد
NSX هم اصلا خوب نبود چون اصلی ترین رقیبش همین ۹۱۱ بود
محمدهادی
خب ملومه که توربو اس میزنه لت و پار میکنه این دو نازنین ژاپنی رو
این مسابقه عادلانه نیست
حداقل باید از نسخه جدید NSX استفاده میکردن
akrh78
اگه nsx رو داد دست یه تیونر حداقل یه ۱۰۰ اسب دیگه بزاره روش گزینه قابل تاملی هست
از نظر ظاهر اول nsx بعد gtr بعد ۹۱۱
MOHAMMAD.n.r
پدال جون شما همه درگ ها رو پوشش بده.
نیسان رو فقط باید تیون کنی و…
درگ مکلارن ۷۲۰ تیون شده و ائودی R8 تیون شده و نیسان GTR تیون شده رو هم بزار
هر سه ماشین با هزینه تیونینگ حدود ۱۸۰ هزار پوند قیمت دارن و…
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *






آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari