سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: یکی از عوامل افزایش خواب خودرو در کف کارخانه‌ها عملکرد نادرست شورای رقابت بود و باید این شورا کنار گذاشته شود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از صدا و سیما: آقای فرهاد بهنیا در نشست تخصصی رفع چالش‌های تأمین قطعات اصلی خودرو و کاهش خودرو‌های ناقص که به میزبانی سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، افزود: صنعت خودرو هیچ متولی ندارد و ما نمی‌دانیم طرف حساب ما وزارت صمت است یا مجلس، راهنمایی و رانندگی یا شورای سیاستگذاری.
وی گفت: اگر مسئول صنعت خودرو مشخص شود شاید کشمکش‌های میان بانک مرکزی و گمرک نیز از بین برود.
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: شورای رقابت طی ۱۲ سالی که تصمیم گیری می‌کند بجز در دوره‌ای محدود یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو و خواب خودرو در کف کارخانه‌ها بوده است.
آقای بهنیا افزود: قرار بود این شورا در خصوص کالا‌های اساسی تصمیم گیری کند و هیچ کاری به شرکت‌های فولاد و مس ندارد و نخستین زیان قیمت گذاری دستوری برای قطعه سازان بوده است.
وی با اشاره به اینکه شورای رقابت باید کنار گذاشته شود، گفت: لااقل برای یک دوره شش ماهه، دست شورای رقابت از قیمت گذاری کوتاه شود و اجازه دهیم قیمت گذاری در سطح وزارتخانه و با حضور نمایندگان خودرو ساز و قطعه ساز باشد و در این شرایط کاهش قیمت خودرو خواهیم داشت.
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: قیمت فعلی کارخانه را دلال بوجود آورده در حالی که قیمت اصلی کارخانه نصف آن است و فقط سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد از جیب صنعت قطعه سازی و خودرو سازی به جیب دلالان رفته است.
آقای بهنیا گفت: شورای رقابت بدون توجه به این مسائل با سرکوب قیمت و کارشناسی نادرست باعث شده است زیان انباشته به خودرو ساز و قطعه ساز تحمیل شود.






در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]





source

توسط autokhabari